سالهای متمادی جهت بریدن فلزات تنها از اره های دستی استفاده میشد، اما با توسعه ماشینهای برقی جهت بحرکت در آوردن تیغه اره این وظیفه یعنی بریدن فلزات بوسیله این نوع ماشینها آسانتر شد. اره های برقی هم سریعتر و هم با حجم بیشتر کا را انجام میدهند. امروزه ماشینهای اره یک وسیله ضروری جهت تولید دستگاه های صنعتی و یا وسایل تولید میباشند. اخیرا در راندمان و قابلیت تولید اره ها پیشرفتی حاصل شده مخصوصا برای اره نواری عمودی که میتوان آن را هشتمین ماشین ابزار اصلی نامید.
 

ماشینهای اره لنگی افقی ( THE POWER HACK SAW )

 
ماشین اره لنگی افقی برای بریدن انواع قطعات آهنی و غیره آهنی بکار میرود . تیغه اره کمانی که به یک چرخ متحرک نصب شده محکم میشود و بصورت رفت و برگشتی حرکت می نماید.
هنگام حرکت برگشت، قطعه را میبرد. ماشینهای اره لنگی افقی با اندازه و فرمهای
مختلفی ساخته شده و هر کدام مکانیزم مناسبی برای بستن و بار دادن دارند که میتوان بکمک آنها بصورت نیمه‌ خودکار و خودکار، کار کرد.


ظرفیت ماشینهای اره لنگی افقی :

 
بوسیله ماشین اره کوچک، میتوان قطعات چهار گوش به ابعاد یک هشتم اینچ تا ۳*۳ اینچ و   میل گرد هایی با همین حدود اندازه را اره کرد.
بوسیله ماشین اره های بزرگ، قطعات چهار گوش تا ۱۶*۱۶ اینچ را میتوان اره کرد.
 
برای کار در حرفه جذاب و پر درآمد نجاری همیشه باید ابزآلات تخصصی خودتون رو داشته باشید، مقاله وسایل مورد نیاز و ضروری نجاری ابزار عمده رو از دست ندید. 
 

ماشینهای اره نواری : BAND MACHINES

 
ماشین اره نواری یکی از متغیر ترین ماشینهای ابزار میباشد مخصوصا وقتی که تیغه اره فنری بصورت بیضی دور دو چرخ فلکه بگردش در آید درست شبیه پروانه اتومبیل ، ماشینهای اره نواری، برش مداوم در قطعه ایجاد کرده و این عمل در تمام مواد از پنبه نسوز تا روی و حتی فلزات سخت قابل انجام است.


انواع ماشینهای اره نواری : TYPES OF BAND MACHINES

 
ماشینهای اره نواری بصورت افقی و عمودی میباشند. در آوردن شیار و نیز بریدن قطعات بوسیله هر دو آنها امکان پذیر است. اره های عمودی و افقی با اندازه های مختلف و میز ثابت و متحرک وجود داشته در ضمن از اره های برقی نواری با میز متحرک برای کارهای تکراری (سری) استفاده میکنند.
 
اورفرز یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین ابزارآلات نجاری می‌باشد، در صورت تمایل به مقاله تخصصی ابزار عمده با عنوان انواع اورفرز نجاری و کاربرد هرکدام رجوع کنید.
 

ماشین نواری عمودی :

 
در حالیکه ماشین اره نواری افقی برای بریدن و اندازه کردن قطعات بکار میرود، اره نواری عمودی که آنرا اره نواری منحنی بر نیز مینامند، برای برش انواع منحنی مورد استفاده قرار گرفته و میتواند سوراخهائی با هر اندازه و شکل را از مرکز سوراخ قطعه ببرد. بوسیله ماشین اره عمودی میتوان قطعات مختلف با اشکال متفاوت را برید. در ضمن 
تهیه کردن این قطعات مختلف با ماشینهای ساده‌تر از سایر ماشین ها می‌باشند. 
برای تهیه قطعات مختلف با ماشن های ابزار گوناگون لازم است که ابتدا یک سری عملیات تنظیمی انجام شود. در صورتیکه با این ماشین ها بطور مستقیم بوسیله دنبال کردن اشکال نا منظم و زوایا این شکلها را میتوان
ایجاد نمود.
یکی از مزایای مهم این ماشین این است که قطعه را بطور مستقیم میتوان بشکل مطلوب در اورد. از لحاظ اقتصادی نیز بصرفه بوده زیرا براده برداری بطور قطعه ای انجام میشود.
یعنی عمل برش بصورت براده برداری صورت نمیگیرد و بعد از عمل برش مجددا میتوان از آن استفاده نمود. ماشین اره نواری میتواند برای برشکاری و در آوردن شیار و کارهای دیگری که بیشتر در
ماشین های صفحه تراش انجام میشود مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتیکه نوار سوهانی و یا نوار سمباده‌ای را روی ماشین اره سوار نماییم. میتوان از این ماشین برای سوهان کاری و سمباده زنی نیز استفاده نمود.