لوله‌کشی امروزه تبدیل به یکی از مهم ترین بخش های زندگی روزمره و محل های رفت و آمد ما شده‌است. در لوله کشی از لوله های زوزه دار استفاده می‌شود  و در همین راستا باید از انواع آچار لوله کشی استفاده کنیم تا بتوانیم لوله های جدید را محکم به یکدیگر متصل کنیم و یا لوله های قدیمی را باز کرده و سپس تعویض نماییم. یکی از مباحث بسیار مهم در انتخاب انواع آچار لوله کشی، دارا بودن قابلیت تنظیم است چونکه لوله هایی را که با آن ها سر و کار خواهیم داشت اندازه های متفاوتی با یکدیگر خواهند داشت و بعضا حتی ممکن است ابعادی غیر استناندارد داشته باشند، در نتیجه یکی از ویژگی های حیاتی آچار های لوله کشی قابلیت تنظیم آن ها می‌باشد.
 
ما در این مقاله به معرفی و ذکر کاربرد انواع آچار های پر کاربرد در لوله کشی خواهیم پرداخت. انواع آچار های لوله کشی مانند :

  • آچار شلاقی
  • آچار شلاقی سرکج
  • آچار شلاقی زنجیری
  • آچار لوله گیر دو دسته
  • آچار لوله گیر پلی اتیلن
  • آچار زنجیری
  • آچار تسمه ای
 
انواع آچار لوله کشی خرید عمده آچار لوله کشی
 


آچار شلاقی

 
آچار شلاقی خرید عمده آچار شلاقی
 
آچار شلاقی در میان انواع آچار لوله کشی پرکاربرد ترین نوع محسوب میشود که مخصوص چرخاندن و متصل کردن وسیله‌هایی با سطح مدور ساخته شده‌است. دهانه این آچار هم دارای یک پیچ تنظیم می‌باشد که امکان تغییر سایز برای محکم شدن در اطراف لوله هایی با اندازه های متفاوت را به کاربر می‌دهد. دسته این آچار ممکن است از جنس آلومینیوم یا فولاد ساخته شود اما دهانه آن را حتما از جنس فولاد ساخته شده است. دهانه آچار شلاقی برای لیز نخوردن و محکم چفت شدن در اطراف اشیا استوانه‌ای حالتی دندانه دندانه دارد. البته بهتر است در همین جا اشاره‌ای داشته باشیم که آچار شلاقی به دلیل داشتن همین حالت دندانه دندانه در دهانه خود به هیچ وجه برای کار با پیچ و مهره های معمولی مناسب نمی‌باشد چونکه ممکن است دندانه های آن خورده شود و دیگر مانند سابق قابل استفاده نباشد.
طول دسته آچار شلاقی هرچه که بلند تر باشد نیروی وارد شده برای چرخاندن اشیا مدور افزایش می‌یابد اما باید توجه داشته باشیم با اضافه کردن خود سرانه یک میله بلند دیگر به دسته آن نه تنها کمک شایانی در افزایش گشتاور ایجاد شده نمیکند بلکه هم از لحاظ ایمنی کار بسیار خطرناک می‌باشد و هم اینکه این کار ممکن است منجر به شکستن دسته آچار بشود.
 
مواظب باشید که بدون رعایت نکات ایمنی به هیچ عنوان نباید دست به فعالیت فنی خود بزنید؛ برای کسب اطلاعات از نکات ایمنی آچار لوله کشی حتما به مقاله نکات ایمنی در استفاده از ابزار های دستی مراجعه فرمایید.
 
 برای اطلاع از قیمت خرید عمده آچار شلاقی ( لیست قیمت روزانه و متعلق به تولید کننده یا وارد کننده ) میتوانید بر روی نام هر برند کلیک نمایید :
 
                                خرید عمده آچار شلاقی از برند ایران پتک
 

آچار شلاقی سر کج

 
آچار شلاقی سر کج ابزار عمده با ابزارعمده از بازار خرده نگیر
 
دهانه آچار شلاقی سر کج برخلاف سایر آچار های معمولی در راستای دسته آن نمی‌باشد و کمی از دسته خود زاویه‌دار قرار گرفته است. این ساختمان مخصوص آچار شلاقی سر کج به کاربر، امکان استفاده از آن در فضاهای تنگ با زاویه نامناسب و یا چرخاندن لوله هایی که در انتها یا چسبیده به دیوار قرار گرفته‌اند را می‌دهد.
مدلی دیگر از آچار شلاقی سر کج وجود دارد که در آن دیگر دهانه بصورت کاملا عمود بر دسته قرار دارد و از این مدل بخصوص می‌توان در زاویه های حتی بسته تر استفاده نمود.
 

آچار شلاقی زنجیری

 
آچار شلاقی زنجیری خرید عمده آچار شلاقی زنجیری
 
آچار شلاقی زنجیری یک زنجیر دارد که دور لوله مورد نظر سفت شده و از طریق یک گیره به آچار متصل می‌شود و دهانه خود آچار نیز دور لوله سفت می‌شود. از این مدل میتوان برای چرخاندن اتصالات بسیار محکم که نیازمند انرژی زیادی می‌باشند استفاده نمود و همچنین برای چرخاندن اتصالات آسیب دیده و یخ نیز کاربرد دارد.
 
قبل از استفاده از ابزار های دستی نباید به هیچ عنوان دستکش های ایمنی خود را فراموش کنید؛ برای انتخاب مناسبت ترین دستکش ایمنی با فعالیت خود به مقاله توضیح کامل مهم ترین انواع دستکش های ایمنی سر بزنید.
 
 

آچار لوله گیر دو دسته

 
آچار لوله گیر دو دسته
 
آچار لوله گیر دو دسته یکی از اعضای جدید اواع آچار لوله کشی در بازار می‌باشد. این نوع از آچار به کاربر امکان تنظیم آج فک آچار ، گرفتن مطمئن مهره های شش گوش را میدهد. همچنین آچار لوله گیر از لحاظ ساختمان آچار ، در کنار دسته ثابت که پهن تر از دسته متحرک می‌باشد ، گشتاور فوق العاده ای را برای باز کردن مهره های مورد نظر در اختیار کاربر قرار میدهد.
 
برای مشاهده قیمت اصلی تامین کننده ( تو لید کننده یا وارد کننده ) و خرید عمده آچار لوله گیر میتوانید بر روی نام هر برند کلید کنید :
 
                        خرید عمده آچار از ایران پتک
 
                        خرید عمده آچار لوله گیر از بزند کنزاکس
 
                        خرید عمده آچار لوله گیر از برند مهدوی
 

آچار لوله گیر پلی اتیلن

 
آچار لوله گیر پلی اتیلن
 
آچار لوله گیر پلی اتیلن همانطور که از نام آن بر می‌آید بصورت تخصصی به منظور باز و بسته کردن اتصالات پیچی که بر روی لوله پلی اتیلن قرار دارند ، جای خود را در بازار انواع آچار لوله کشی باز کرده است. این آچار که در دو سایز کوچک ( اتصالات ۲۰ تا ۵۰ ) و بزرگ ( اتصالات ۶۳ تا ۱۲۵ ) به فروش میرسد ، نیازی به تنظیم از طریق مهره آچار ندارد و این تنظیم بصورت خودکار باتوجه به ساختمان منحصر به فرد آن اتفاق می‌افتد.
 

آچار زنجیری

 

آچار زنجیری

 

آچار زنجیری عملکرد و کاربردی شبیه به آچار شلاقی دارد با این تفاوت که دهانه آن یک زنجیر است. زنجیر دهانه به دور لوله چفت شده، با یک گیره به دسته آچار محکم می‌شود و اکنون قابل استفاده و چرخش می‌باشد.
 


آچار تسمه ای

 
آچار تسمه ای
 
آچار تسمه ای ساختمانی مشابه آچار زنجیری دارد با این تفاوت که به جای یک زنجیر در دهانه خود از یک نوار تسمه ای که معمولا از جنس چرم یا پلاستیک می‌باشد، استفاده می‌کند.در واقع می‌توان گفت آچار تسمه ای از یک دسته و یک نوار تسمه ای تشکیل شده است. از آچار تسمه ای میتوان برای چرخاندن لوله هایی به اشکال نامتعارف، لوله هایی از جنس PVC یا با پوشش پلاستیکی استفاده نمود.
 
 
شما با ثبت نام در سایت ابزار عمده و استفاده از پشتیبانی سایت، میتوانید خرید عمده انواع آچار لوله کشی خود را با اطمینان و با قیمت عمده خریداری نمایید.
 

با ابزارعمده از بازار خرده نگیر

 
« با ابزارعمده از بازار خرده نگیر !» این شعار از شروع فعالیت این پلتفرم همواره چراغ راه ما و روشن کننده مسیر به پیش آمده ما بوده است . ما ابزار عمده را با هدف تسریع و تسهیل فرایند خرید عمده یراق و همچنین خرید عمده یراق راه اندازی کرده‌ایم و بدین منظور به دنبال حذف هزینه های گزاف و بسیار زیاد واسطه گری و دلالی در بازار ابزار و یراق آلات بوده‌ایم. به همین دلیل شما در ابزارعمده با لیست قیمت روزانه تامین کنندگان اصلی کالا ( تولید کننده و وارد کننده ) مواجه خواهید بود و خرید خود را بصورت مستقیم و بی واسطه از آنان انجام خواهید داد ؛ طبیعتا چه قیمتی در بازار میتواند پایین تر از قیمت تامین کننده اصلی آن کالا باشد ؟!