انبرقفلی یکی از اعضای بسیار مهم دسته انبر هاست و انواع انبر قفلی مهم ترین دغدغه فنی کاران می باشد. ویژگی متمایز کننده این نوع از انبر ها با سایر اعضای این دسته از ابزارآلات امکان قفل شدن آرواره ها بعد از بسته یا چفت شدن آن به دور اشیا می‌باشد. بطور معمول بر روی یکی از دسته های انبر قفلی پیچی وجود دارد که مسئولیت تنطیم میزان باز شدن دهانه انبر را بر عهده دارد و بر روی دسته دیگر گیره‌ای وجود دارد که برای باز شدن زبانه بکار می‌رود.
همانطور که در بالا توضیح داده شد با پیچ موجود در انتهای یکی از دسته های انبر قفلی می‌توان میزان سفت شدن دهانه را تنظیم نمود، بطوریکه هر چقدر دهانه بسته تر شود انبر به دور وسیله چفت تر می‌شود اما باید توجه داشته باشیم بستن بیش از حد پیچ از طرفی میتواند منجر به آسیب دیدن انبر یا وسیله مورد نظرمان باشد و از طرفی دیگر ممکن است مانع بسته شدن دهانه انبر شود.
از انبر قفلی ها برای چرخاندن یا نگه داشتن وسایل یا پیچ هایی استفاده می‌شود که به دلایلی چون : رطوبت، خوردگی یا چرب بودن کار با آچار معمولی را با مشکل مواجه میکنند از این رو انبر قفلی ها وسایل و دهانه انبر را سر جای خود نگه داشته و چفت میکند تا که کاربر تنها نیاز به چرخاندن خود انبر داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی انبر قفلی ها که باعث تبدیل شدن آن ها به یکی از پرکاربرد ترین ابزارآلات موجود شده‌است راحتی در استفاده و سریع بودن قفل شدن و باز شدن دهانه های آن می‌باشد.
 
ما در ادامه این مقاله به توضیح انواع انبرقفلی ها و کاربرد خاص هرکدام از آن ها از جمله موارد زیر خواهیم پرداخت : 
  • انبر قفلی دهانه باز
  • انبر قفلی دهانه خم
  • انبر قفلی دهانه v
  • انبر قفلی دم باریک
  • انبر قفلی دهانه بزرگ
  • انبر قفلی دهانه طوطی
  • انبر قفلی دهانه c
  • انبر قفلی جوشکاری
  • انبر قفلی زنجیری


انبر قفلی دهانه باز

 
یکی از معمولی ترین انواع انبر قفلی ها که به احتمال زیاد تا به امروز با آن مواجه شده‌اید مدل دهانه صاف می‌باشد. دهانه های صاف این مدل امکان نگه داشتن اشیا صاف را به کاربر می‌دهد، مانند قطعات چوب یا فلز که در ساختمان خود دارای سطح می‌باشند.
 
مواظب باشید که بدون رعایت نکات ایمنی به هیچ عنوان نباید دست به فعالیت فنی خود بزنید؛ برای کسب اطلاعات از نکات ایمنی انبرقفلی حتما به مقاله نکات ایمنی در استفاده از ابزار های دستی مراجعه فرمایید.
 
ابزارعمده مرکز فروش اینترنتی انواع انبر قفلی
 

انبر قفلی دهانه خم یا دهانه گرد

 
از انبر قفلی دهانه خم یا دهانه گرد معمولا برای نگه داشتن اشیایی استفاده می‌شود که دارای سطحی مدور می‌باشند مانند : لوله ها یا پیچ و مهره.
 
سطح مدور انبر قفلی خم در ابزار عمده
 

انبر قفلی دهانه V

 
انبر قفلی دهانه V ترکیبی می‌باشد از دو مدلی که در بالا توضیح داده شد‌؛ یعنی ترکیبی از مدل انبر قفلی دهانه صاف و انبر قفلی دهانه خم. در واقع یکی از زبانه های این نوع انبر قفلی صاف بوده و زبانه دیگر آن گرد می‌باشد. از این انبر قفلی میتوان هم برای کار با اشیا دارای سطح صاف و هم اشیا دارای سطح مدور استفاده نمود اما به این دلیل که دهانه های آن نه کامل صاف و نه کامل گرد می‌باشد در مقایسه با دو نوع قبلی انبر قفلی ها کمی اطمینان کمتری در استفاده ایجاد می‌کند.
 
انبر قفلی دهانه وی یکی از مهم ترین انواع انبر قفلی

انبر قفلی دم باریک

 
انبر قفلی دم باریک مخصوص استفاده در فضای تنگی طراحی شده است که مدل های دیگر انواع انبر قفلی قادر به کار در آن ها نمی‌باشند. در استفاده از انبر قفلی های دم باریک به این نکته باید توجه کنیم که به دلیل نازک تر بودن دهانه آن در مقایسه با سایر مدل های انبر قفلی، دارای قدرت و مقاوت کمتری می‌باشد.
 
خرید انبر قفلی

قبل از استفاده از ابزار های دستی نباید به هیچ عنوان دستکش های ایمنی خود را فراموش کنید؛ برای انتخاب مناسبت ترین دستکش ایمنی با فعالیت خود به مقاله توضیح کامل مهم ترین انواع دستکش های ایمنی سر بزنید.
 

انبر قفلی دهانه بزرگ

 
انبر قفلی دهانه بزرگ برای نگه داشتن لوله هایی با قطر بزرگ و سایر وسایل قطور با سطح مدور گزینه بسیار مناسبی‌ می‌باشد و در واقع برای استفاده با همین اشیا طراحی شده است.
 
فروش انبر قفلی

انبر قفلی دماغه طوطی

 
شاید شما در مواجه با این  مدل از انبر قفلی به دلیل شکل و ساختمان منحصر به فرد آن کمی تعجب کنید اما کاربرد اصلی انبر قفلی دماغه طوطی نیز دقیقا مانند شکل خود آن نگه داشتن پیچ،‌ مهره و اشیایی می‌باشد که اشکال نامتعارفی دارند.
 
خرید عمده انبر قفلی
 

 انبر قفلی دهانه C

 
استفاده اصلی انبر قفلی دهانه C چیزی شبیه به گیره می‌باشد و بطور معمول این انبر درمیان سایر انواع انبر قفلی ها در جوشکاری و برای نگه داشتن دو قطعه کنار یکدیگر به کار می‌رود.
 
فروش عمده انبر
 

انبر قفلی جوشکاری

 
همانطور که از نام این انبر قفلی مشخص می‌باشد مخصوص کار جوشکاری طراحی و ساخته شده است. در انبر قفلی جوشکاری فضای زیادی بین دو زبانه آن وجود دارد که به کاربر امکان دید بهتر بر دو قطعه مورد نظر و همچنین راحت تر کار کردن بر آن دو قطعه را می‌دهد.


انبر قفلی زنجیری

 
از انبر قفلی زنجیری به دلیل انعطاف دهانه آن می‌توان درنگه داشتن هر وسیله با هر شکل نامتعارفی استفاده نمود.
 
انعطاف زنجیری