برای شروع توضیحات انواع جک کابینت ابتدا باید نگاهی به تعریف کلی خود جک بپردازیم. بطور کل جک اهرمی مکانیکی می‌باشد که میزان نیروی مورد نیاز برای بلند کردن اجسام مختلف را بصورت چشم گیری کاهش می‌دهد. برای مثال میتوان به جک اتومبیل اشاره کرد که به ما امکان بالا بردن اتاقک ماشین را در مواقعی ضروری مثل : تعمیرات یا پنچرگیری می‌دهد.
انواع جک کابینت یکی از پرکاربرد ترین انواع یراق‌آلات موجود در بازار می‌باشد که چند سالی‌ می‌شود جایگاه لولا های قدیمی را به خود اختصاص داده است.
قبل از هر چیز بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که در انتخاب و تهیه انواع جک کابینت علاوه بر همخوانی آن با استایل و دکور محل مورد نظر شما، جک کابینت باید تناسبی منطقی با مواردی نظیر مکانیزم عملکرد، حداکثر میزان قابل تحمل وزن و کاربردی که از آن  انتظار دارید داشته باشد.
ما در این مقاله به معرفی انواع جک های کابینت و تفاوت در عملکرد هرکدام از آن ها خواهیم پرداخت.


خرید عمده انواع جک درب کابینت
 

جک کابینت پمپی یا گازی

 
انواع جک پمپی کابینت جک گازی کابینت
 
جک کابینت پمپی یا گازی انتخابی متداول و مطمئن در تهیه انواع جک کابینت می‌باشد. این نوع از جک های کابینت بطور معمول در سه نوع ۸۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ نیوتون عرضه می‌شوند. تفاوت انتخاب هر یک از این سه مدل در تحمل حداکثر وزن آن هاست. شما عزیزان باید توجه داشته باشید که تنها انتخاب جک کابینت با توان پایین برای درب های سنگین دردسر ساز نیست بلکه نصب جک هایی با قدرت بالا برای درب های سبک نیز ممکن است ایجاد مشکل کند؛ مثلا در موقع باز کردن درب باعث پرتاب آن شده یا در موقع بسته شدن بر لولای آن فشار وارد شود.
بطور کل برای مشخص کردن تناسب درب و جک کابینت انتخابی چنین میتوان گفت :
- درب هایی با اندازه حداکثر ۷۰ سانتی متر متناسب با جک های گازی ۸۰ نیوتونی
-درب هایی با اندازه ۷۰ ساننتی متر تا یک متر متناسب با جک های گازی ۱۰۰ نیوتونی
- و درب هایی با اندازه بیشتر از ۱ متر متناسب با جک های گازی ۱۲۰ نیوتونی
 
برای تهیه بهترین کابینت در کنار انتخاب جک درب مناسب آن باید از مرغوب ترین لولا های موجود در بازار هم استفاده کنید؛ در همین راستای مقاله تخصصی ابزار عمده با عنوان انواع لولا و کاربرد هرکدام را از دست ندهید.
 

جک کابینت اونتوس HF یا دو درب

 
جک کابینت اونتوس HF یا جک کابینت دو درب
 
اگر کابینت مورد نظر شما دارای دو درب می‌باشد، جک کابینت دو درب یا اصطلاحا جک HF یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست. جک کابینت HF مناسب مکان هاییست با سقف بلند که میتواند همزمان دو درب را به صورت تا شده بر روی یکدیگر بالا ببرد.
 

جک کابینت اونتوس HS 

 
جک کابینت اونتوس HS با ابزارعمده از بازار خرده نگیر
 
اگر که شما در فضایی با سقف کوتاه نیازمند تهیه کابینتی بزرگ با یک درب می‌باشید با استفاده از جک کابینت اونتوس HS به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. جک کابینت HS درب کابینت را به صورت زاویه دار و نه عمودی باز کرده و در همان زاویه مورد نظر شما آن را ثابت نگه می‌دارد.
 
برای نصب جک کابین خود بدون شک به مناسب ترین دریل بازار متناسب با جک درب خود نیازمند خواهید بود؛ تیم ابزار عمده یک مقاله با عنوان هرکدام از انواع دریل های موجود در بازار چه ویژگی هایی دارند را برای شما آماده کرده است.
 

جک کابینت اونتوس HK

 
جک کابینت اونتوس HK با یک طراحی منحصر به فرد گزینه‌ای مقرون به صرفه ایده آل برای یونیت متوسط دیواری می‌باشد. با توجه به انعطاف پذیر بودن جک های HK فضای مورد نیاز آن برای چرخش، نسبت به سایر انواع جک های کابینت ، بسیار اندک بوده و به راحتی می‌تواند بالای وسایلی چون یخچال قرار گیرد.
در این سری از جک های کابینت علاوه بر مدل معمولی و متداول HK دو مدل دیگر نیز عرضه می‌شود :
- جک کابینت HK-S : ایده آلی دیگر برای کابینت های دیواری کوچک.
- جک کابینت HK-XS  : شاید شما با دیدن اندازه بسیار کوچک این جک به همراه کیفیت و قدرت بسیار بالای آن شگفت زده شوید همچنین باید در نظر داشته باشید که این جک انتخابی بسیار مناسب برای کابینت هایی با عمق کم به همراه نصبی کاملا آسان می‌باشد.
 

جک کابینت اتوبوسی یا اونتوس HL

 
از جک کابینت اتوبوسی یا HF در قسمت بالایی درب های افقی استفاده می‌شود و همانطور که از نام این نوع از جک های کابینت مشخص می‌باشد عملکرد آن در هنگام بیرون کشیدن درب مورد نظر شبیه به باز شدن درب اتوبوس می‌باشد.
جک کابینت اتوبوسی بطور معمول در دو سایز ۶۰ به ۹۰ (منظور ابعاد درب مورد نظر شما، به سانتی متر، می‌باشد) و ۹۰ به ۱۲۰ عرضه می‌شود به نحوی که متاسفانه برای درب کابینت های با عرضی کمتر از ۶۰ سانتی متر قابل استفاده نیستند.
از طرفی دیگر جک های اتوبوسی در دو نوع آرام بند و معمولی قابل تهیه می‌باشند که تفاوت این دوو مدل تنها در سرعت باز و بسته شدن درب کابینت می‌باشد.
 
مگر میتوان از جک درب مناسب بدون بهره‌گیری از پیچ گوشتی استفاده نمود؟ با مراجعه به مقاله توضیح انواع پیچ گوشتی و کاربرد هرکدام ،بهترین پیچ گوشتی متناسب با نیازتان را انتخاب کنید.
 

جک کابینت ساعتی

 
جک کابینت ساعتی در ابزارعمده خرید عمده انواع جک کابینتی
 
جک کابینت ساعتی گزینه‌ای می‌باشد که در نصب یا تعویض بسیار انعطاف پذیر می‌باشد یعنی؛ جک کابیت ساعتی را می‌توانید هم در سمت چپ درب و هم در سمت راست آن نصب کنید و سرعت و قدرت مورد نیاز خود را با یک پیچ تنظیم کنید و همچنین با استفاده از تنها یک پیچ گوشتی می‌توانید آن را باز کرده و تعویض کنید.
 

جک کابینت بازویی

 
جک کابینت بازویی قابلیت نصب و استفاده بر روی درب آبچکان، درب های پایین باز شو و بالا باز شو را دارد و برای جلوگیری از ضربه و آسیب به درب کابینت گزینه‌ای بسیار مناسب می‌باشد.
 

جک کابینت بالا بازشو

 
جک کابینت بالا باز شو
 
جک کابینت بالا بازشو مخصوص درب کابینت هایی می‌باشد که در قسمت بالایی فضای مورد نظر شما نصب شده‌اند. این جک ها رو به بالا باز شده و برای شما امکان دسترسی کامل و دید مناسب به درون کابینت را بوجود می‌آورد.
 

جک کابینت پایین بازشو

 
جک کابینت پایین باز شو
 
جک کابینت پایین بازشو عملکردی کامل معکوس در مقایسه با جک کابینت بالا بازشو را از خود نشان می‌دهد و مناسب کابینت هایی پایینی، درب جاکفشی، درب کمد و ... می‌باشد.
 
 

با ابزارعمده از بازار خرده نگیر

 
« با ابزارعمده از بازار خرده نگیر !» این تنها یک شعار نیست. شما میتوانید تمامی خرید عمده جک کابینت خود را در هر نوعی از پلتفرم ابزارعمده انجام دهید و از خرید عمده با پایین ترین قیمت بازار اطمینان داشته باشید. چرا که در ابزار عمده شما بصورت مستقیم و بی واسطه با تامین کنندگان اصلی کالا - تولید کننده و وارد کننده - مرتبط شده و خرید عمده خود را انجام میدهید ؛ پس این خرید دقیقا مطابق با لیست قیمت نهایی تامین کنندگان اصلی خواهد بود بی آنکه شما هزینه‌ای را بابت واسطه گری پرداخته باشید.
در کنار تمامی این مزایا در خرید عمده جک کابینت ، شما میتوانید با دنبال کردن صفحات مجازی و کانال تلگرامی ابزار عمده ، از تخفیف های دوره ای که بر روی همان لیست تامین کنندگان لحاظ میشود نیز ، با خبر شوید ؛ اینجاست که باید گفت « با ابزارعمده از بازار خرده نگیر !»