در این مقاله به توضیح کامل انواع لولا خواهیم پرداخت. قبل از هر چیز با به توضیح اجمالی و کاربرد کلی آن بپردازیم. لولا را میتوان جزو آن دسته از یراق آلاتی قرار داد که همه ما هرروزه بی آنکه حتی به آن توجه کنیم بصورت مستقیم با آن سروکار داریم. همانطور که میدانید لولا یکی از مهم ترین ارکان کابینت سازی و درب اتاق یا ساختمان می‌باشد که به تقلید از مفاصل بدن انسان ساخته شده و کاری مشابه با آن انجام می‌دهد. در ابتدا انواع لولا ها را میتوان بر حسب کاربرد آنان به دو دسته تقسیم کرد :
۱- لولا درب ساختمان مانند : لولا درب تخت ، درب قابلمه‌ای و پاشنه‌ای
۲- لولا درب کابینت و کمد مانند : لولا آرام بند ، متری ، لب به لب ، دو طرفه ، فانتزی ، متری و گازور شیشه
در ادامه این مقاله به توضیح هرکدام از انواع لولا ها خواهیم پرداخت اما قبل از هر چیز باید خاطر نشان کنیم که در این تنوع لولا ها انتخاب شما در وهله اول باید بر اساس کاربرد مورد نظرتان صورت بگیرد و در قدم بعدی باید به مواردی نظیر : وزن و طرح درب، طول، عرض و ضخامت لولا توجه فرمایید.
 
خرید عمده انواع لولا


لولا درب ساختمان

 
لولا درب ساختمان
 
یکی از مهم ترین نکاتی که باید در تهیه لولای درب مورد نظرتان به آن توجه فرمایید تناسب جنس درب و لولا می‌باشد زیرا درصورتی که از لولای نامناسب در جاگذاری درب خود استفاده نمایید، درب به مرور دچار ساییدگی شده و عمری کوتاه تر از آنچه باید خواهد داشت.
 

لولا قابلمه ای

 
لولا قابلمه ای
 
لولا های قابلمه‌ای یکی از مدل های با اهمیت انواع لولا می‌باشد که مخصوص درب های دو راهه طراحی شده است و همچنین در طراحی لولا های قابلمه‌ای مقداری خمیدگی در نظر گرفته شده‌است که مانع از ورود نور و گرد و غبار به داخل فضای مد نظر شما می‌شود.


لولا پاشنه ای

 
لولا پاشنه ای با ابزارعمده از بازار خرده نگیر
 
لولا پاشنه‌ای دارای تفاوتی بسیار مشخصی با انواع لولا ها می‌باشد و آن این است که این نوع از لولا ها در پایین یا بالای (سقف یا کف) درب نصب می‌شوند و به دلیل مشخص نبودن بعد از جاگذاری به لولا مخفی نیز شناخته می‌شوند.


لولا تخت


خرید عمده انواع لولا تخت
 
لولا تخت برای کار گذاری درب انواع باکس ها کاربرد بسیار مهمی دارد.
 


لولا درب کمد و کابینت

 
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم انواع لولا بطور کلی به دو دسته لولا درب ساختمان و لولا درب کمد و کابینت تقسیم می‌شود. تا به اینجا به توضبح انواع لولا درب ساختمان پرداختیم. حال نوبت میرسد به توضیح انواع لولا درب کمد و کابینت.
بخاطر داشته باشید که برای خرید عمده انواع لولا میتوانید به قسمت فروش پلتفرم ابزارعمده مراجعه کرده و یا با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.
ابزار عمده یک پلفرم اینترنتی و کاملا آنلاین می‌باشد که با استفاده از همین ظرفیت به حذف واسطه گری و از بین بردن هزینه دلالی بر روی قیمت نهایی کالا پرداخته است. در ابزارعمده خرید مطابق با لیست قیمت نهایی تامین کننده اصلی خواهد بود. بطور خلاصه میتوان گفت « با ابزارعمده از بازار خرده نگیر ! »
شما میتوانید با کلیک کردن بر روی برند های نام برده در زیر ، به صفحه فروش عمده تمامی لولا های نام برده وارد شوید و سفارش خود را ثبت و پیگیری کنید:

 

لولا ساده

 
لولا ساده
 
لولا ساده را بیشتر در صنعت مبلمان سازی و چوب مورد استفاده قرار می‌دهند. این نوع از لولا از یک پین و دو برگ ساخته شده است که روی برگ های آن سوراخ هایی به صورت خزینه وجود دارد تا پیچ بسته شده کاملا هم سطح و درون برگ قرار گیرد. لولا ساده خود انواعی نظیر : لولا پین دار، دکمه دار، جدا شدنی و جدا نشدنی دارد.
 
اگر نسبت به انواع مدل های جک درب کابینت در بازار سوالاتی دارید، مقاله ابزار عمده با عنوان معرفی انواع جک درب کابینت را از دست ندهید.



لولا متری

 
لولا متری
 
لولا متری را در هر اندازه‌ای که نیاز دارید میتوانید تهیه نمایید و یا مقداری از آن را با اره کمان ببرید. فاصله ایجاد شده بین درب و بدنه توسط لولا متری بسیار اندک می‌باشد و انتخاب بسیار مناسبی برای جاگذاری درب های سراسری می‌باشد.



لولا گازور شیشه

 
لولا گازور شیشه ای
 
برای نصب لولا گازور شیشه برخلاف سایر انواع لولا ها به هیچ سوراخی احتیاج نیست و این لولا تنها با یک چسب پی‌وی بر روی شیشه ثابت می‌ماند. با توجه به نیاز نداشتن این لولا به سوراخ بر روی شیشه، ظاهری بسیار زیبا را به کار مورد نظر شما خواهد بخشید. لولا گازور شیشه در دو مدل آرام بند و ساده قابل تهیه می‌باشد و همچنین باتوجه به طراحی آن میتوان آرام بند را به صورت جداگانه بر روی آن نصب نمود.
 
برای نسب لولا های خود به بهترین دریل های موجود در بازار نیاز مبرم پیدا خواهید کرد؛ ما به شما مطالعه دو مقاله تخصصی ابزار عمده با عناوین هرکدام از دریل های موجود در بازار چه ویژگی هایی دارند و نکاتی را که در خریدن دریل باید به آن ها توجه کنید را پیشنهاد میکنیم.



لولا لب به لب

 
لولا لب به لب
 
لولا لب به لب در اشکال بسیار متفاوت و متنوعی تولید و طراحی می‌شود و باتوجه به این خصوصیت آن بیشتر در کارهای ظریف و نجاری کاربرد دارد.



لولا دو طرفه ( بادبزنی )

 
لولا دو طرفه لولا باد بزنی با ابزارعمده از بازار خرده نگیر
 
اگر برای درب هایی که از دو طرف باز می‌شوند به دنبال لولای مناسب می‌گردید لولا دوطرفه مخصوص نیاز شما طراحی شده است. این نوع از لولا ها به دلیل دارا بودن دو محور،مرکز گردش را ایجاد می‌کند.



لولا فانتزی

 
لولا فانتزی
 
لولا فانتزی با دو برگ در اندازه های متفاوت ظاهری خاص و زیبا را به کار مورد نظر شما خواهد بخشید. در نصب این لولا توجه داشته باشید که برگ کوچک بر روی چارچوب متصل شده و برگ بزرگتر بر روی درب.



لولا استوانه ای

 
لولا استوانه‌ای نیز در بخشیدن ظاهری زیبا و خاص به کار مورد نظر شما تبحر دارد و علاوه بر این ویژگی از باز شدن بیش‌ از حد درب و رسیدن آسیب به آن جلوگیری می‌کند.