رولپلاک وسیله یا ابزاریست که بی شک در مواقع نصب هرچیزی بر روی دیوارهایی از جنس گچ، بتون، آجر یا هر سطح دیگری، به غیر از سطح چوبی، به آن نیاز پیدا خواهید کرد. عملکرد این وسیله با ظاهری کوچک را چنین می‌توان بیان داشت که رولپلاک ها با به اصطلاح لنگر انداختن خود در مواد سخت یا پانل های تو خالی جای خود را محکم کرده و در نصب، الحاق یا آویزان کردن هر چیزی که مد نظرتان باشد به شما کمک خواهد نمود.
ما در ادامه این مقاله به توضیح و توصیف انواع رولپلاک و کاربرد هرکدام از آن ها خواهیم پرداخت.

 

 

کاربرد رولپلاک

امروز میخواستم ی قاب عکس نسبتا بزرگ و سنگین رو دیوار نصب کنم و هیچوقت فکرشم نمیکردم که همچین کار روتین و معمولی نیاز به فکر کردن داشته باشه، اونم چرا؟ چون به لطف ساختمونای امروزیِ کاغذی مونده بودم میخ میتونه تو این دیوار وایسه یا نه؟!
دیواری که وقتی با دست میزنی روش صدای هندونه رسیده میده و شبا میشه با داستان های همسایه بغلی خوابید😐 فکر نکنم خود میخم توی این دیوار وایسه چه خواسته که وزن ی قاب سنگینم تحمل کنه، اینجا بود که فکر دو بر چسب به ذهنم زد ولی آخه همونم تا الان نهایت برا تزئین تولد و نگهداشتن بادکنک ازش استفاده کرده بودم و اطمینان نمیکردم، با خودم گفتم اگه قاب نازنینم بیفته خراب بشه چی؟😒 همینجور که ذهن خلاقم داشت راه حل های بیخود تری ارائه میداد بابام رد شد و گفت رولپلاک عزیز من رولپلاک! پس فکر کردی آویز لباست با چی وصله که با این حجم از لباسی که روش انداختی نمیفته؟ اینجوری هم اتصال محکم تری داری هم دوامش بیشتره، ساز و کارشم اینجور برام توضیح داد که وقتی پیچ توش محکم میشه انتهای رولپلاک بسته به نوعش باز میشه و داخل دیوار جاشو محکم میکنه.
خب دیگه چی از این بهتر، برم سراغ نصب رولپلاک😉
خب حالا که در جزئی ترین مورد با اهمیت وجود رولپلاک رو به رو شدیم، بریم که باهم بیشتر و بهتر درباره این کالای کوچک پر کاربرد بدونیم.
رولپلاک نوعی بست محسوب می شود که برای نصب قطعات مختلف کاربرد داشته و وزن شئ را تحمل می کند.زمانی که پیچ به تنهایی قادر به نگهداری اشیا نمی باشد، استفاده از رولپلاک بهترین گزینه پیش رو است که با لنگر انداختن باعث استحکام اتصال مد نظرمان می شود. معمولا این محصول با رنگ قرمز ارائه می شود، اما رنگ های دیگری از آن نظیر آبی، خاکستری و زرد نیز موجود می باشد. قدیمی ترین رولپلاک تحت عنوان رال پلاگ زمانی اختراع شد که هنگام تعمیر موزه بریتانیا لازم بود بدون آسیب، لوازم الکتریکی را به دیوار متصل کنند. انواع گوناگون رولپلاک موجود می باشد که در انتخاب آن ها باید به نوع متریال دیوار یا محل نصب و آستانه تحمل رولپلاک توجه کرد. این کالا که از جنس فیبر، فلز و پلاستیک تولید می شود در سایز های ۳، ۴، ۵ و ۷ سانتی متری عرضه به بازار شده که در قیمت گذاری این کالا تاثیر گذار است، علاوه بر آن جنس رولپلاک نیز از پارامتر های موثر بر قیمت می باشد. برای بررسی انواع رولپلاک و دسته بندی آن برا اساس نوع کاربرد با ما همراه باشید.
 
                                     خرید عمده رولپلاک

 

 


در خرید و تهیه رولپلاک به چه نکاتی باید توجه نماییم؟

 
- نوع و جنس تشکیل دهنده سطح مورد نظر شما؛ اولین نکته‌ای که در تهیه روپلاک باید مد نظر قرار دهید را در این اصل میتوان خلاصه نمود: هر مواد ساختمانی به نوع خاصی از روپلاک نیاز دارد.
- بعد از مشخص کردن روپلاک های متناسب با جنس سطح مورد نظرتان باید به تهیه رولپلاکی بپردازید که نوع و کاربرد خود آن نزدیک ترین تناسب را با منظوری که شما در نظر دارید، داشته باشد.
- و در آخرین مرحله باید به اندازه رولپلاک توجه نمایید و در نظر داشته باشید که قطر مته باید با قطر رولپلاک مورد نظر شما مشابه و یکسان باشد.


رولپلاک یونیورسال

 
رولپلاک یونیورسال همان رولپلاک پلاستیکی و در واقع کلاسیکی است که در انواع مختلف موجود می‌باشد. باید توجه داشته باشید که نوع، ضخامت و ارتفاع پیچ مورد نظر شما باید با اندازه های رولپلاک متناسب باشد.
 
در استفاده و بهره‌مندی از رولپلاک های خود اگر از مرغوب ترین پیچ موجود در بازار استفاده نکنید، به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید، در همین راستا مقاله ویژه ابزار عمده با عنوان پیچ چیست را از دست ندهید.


رولپلاک چکشی

 
رولپلاک چکشی همواره دارای یک پیچ یا میخ مخصوص می‌باشد که بعد از نصب بدنه رولپلاک میتواند با چکش یا پیچ‌گوشتی در آن جا بیوفتد. جا افتادن پیچ های مخصوص رولپلاک چکشی بسیار سریع تر از جا افتادن پیچ های معمولی اتفاق می‌افتد و برای نصب قاب پنجره، تیرهای چوبی، پایه، پنل های سقف و روکش دیوار گزینه بسیار مناسب بوده.


رولپلاک پروانه‌ای

 
رولپلاک پروانه یکی از بهترین گزینه هاییست که برای نصب چیز هایی بر سطوحی نظیر :‌ دیوار های تو خالی، دیوار گچی یا متریال های مشابه با آن، در بازار وجود دارد. رولپلاک های پروانه‌ای همچنین به دلیل ۴ پر بودن برای استفاده در سوراخ های کم عمق بسیار مناسب‌اند. این نوع از انواع رولپلاک ها در نصب دکور های سبک، تابلو نقاشی و آینه قابل استفاده می‌باشند.
 
بعد از انتخاب رولپلاک مورد نیاز خود، شما نیازمند بهترین دریل بازار برای نصب رولپلاک خود خواهید بود؛ ما به شما پیشنهاد میکنیم با مطالعه مقاله نکاتی را که در خریدن دریل باید به آن ها توجه کنید ،دریل مورد نیاز خود را به سادگی در بازار تهیه کنید.


رولپلاک انکر بولت

 
رولپلاک انکربولت توان بسیار زیادی در تحمل بار های سنگین مثل یک قفسه بزرگ را دارا می‌باشد. برای مثال میتوانیم به رولپلاک انکربولت M12 اشاره کنیم که قادر به تحمل وزنی در حدود ۲۰۰ کیلوگرم می‌باشد. رمز چنین تحملی در رولپلاک های انکربولت طرز قرار گیری آن ها در سطح یا دیوار می‌باشد ؛ به نحوی که در هنگام محکم شدن قلاب یا مهره قسمت مخطروطی رولپلاک به داخل کشیده شده و در نتیجه قسمت فلزی آن باز شده و به متریال های اطراف خود فشار زیادی وارد میکند.


رولپلاک کناف

 
رولپلاک کناف بخش ضخیم و قابل توجهی را پشت دیوار های تو خالی ایجاد میکند ؛ درواقع بعد از قرار دادن پیچ درون رولپلاک و محکم کردن آن، بدنه رولپلاک ابتدا گسترده و سپس در حالتی مشابه با چتر خمیده می‌شود. از این نوع رولپلاک می‌توان در پنل های مختلف و آویزان کردن اشیا نسبتا سبک در سقف استفاده کرد.


رولپلاک شیمیایی

 
رولپلاک شیمیایی را برای کاشت میلگرد یا پیچ در بتن مورد استفاده قرار میگیرد و در بازار از M8 تا M16 عرضه می‌شوند و موجود می‌باشند. در این نوع از روپلاک استفاده منحصر به فردی از چسب و رزین سریع می‌شود که تحمل وزن پیچ و یا میلگرد را چندین برابر می‌کند.

 

 با ابزارعمده از بازار خرده نگیر

 
ابزارعمده یک پلتفرم آنلاین می‌باشد که با هدف تسهیل فرایند خرید عمده یراق و ابزار و همچنین کاهش دادن سفارش عمده در بازار تاسیس شده است. از آنجا که ابزار عمده یک فروشگاه عمده اینترنتی می‌باشد و از طرفی سفارش شما را مستقیما از تامین کننده اصلی کالا ( تولید کننده یا وارد کننده مستقیم ) تهیه میکند ، قیمت خرید عمده شما یقینا پایین ترین قیمت موجود در بازار خواهد بود و به همین دلیل شعار اصلی ابزار عمده « با ابزارعمده از بازار خرده نگیر » می‌باشد.
شما میتوانید با مراجعه به صفحات هر برند و دانلود لیست قیمت اعلامی خود تامین کنندگان ، با قیمت های درج شده ، بدون هزینه های واسطه گری ، اجناس مورد نظر خود را سفارش دهید.
همچنین میتوانید با مراجعه به صفحه فروش عمده یراق ابزار عمده ، اطلاعات بیشتری نیز دریافت کنید