اگر در ذهن خود قصدی برای راه اندازی ابزار فروشی و یا حتی کسب و کارهایی مرتبط با این حوزه را دارید این مقاله که ۶  قدم حیاتی را از تصمیم به راه اندازی تا سودهی ابزار فروشی را مشخص میکند، به هیچ وجه از دست ندهید. در ابتدا باید به شما گفت که اضطراب و سردرگمی حاصل از این تصمیم یعنی راه اندازی ابزار فروشی کاملا طبیعی و اتفاقا بسیار مفید و دارای فایده می‌باشد؛ این مجموعه احساسات بدون شک برای آغاز کردن هر شغل و کسب و کاری سراغ شما خواهد آمد و تا لحظه سود دهی شما از آن رهایی نخواهید داشت. این مقاله نیز به همین منظور برای شما عزیزان تدارک دیده شده است.
 
همینجا برای دسترسی سریع به مطالب این مقاله میتوانید با کلیک کردن بر روی هرکدام از تیتر های زیر به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید :
 

باید به شما عرض کنیم که در چند ماه گذشته با گذر از کنار مغازه ابزارفروشی حتی اگر لحظه‌ای به تاسیس مغازه ابزارفروشی فکر کرده‌اید ، بهتر است این مطلب را مطالعه فرمایید. شغل ابزار فروشی مانند تمامی حوزه های دیگر، همواره شامل نکاتی ضروری می‌باشند که برای ورود بهتر است با آن آشنایی داشته باشید.
این مقاله حاصل چکیده‌ای از مصاحبه های صورت گرفته با فعالین قدیمی این حوزه می‌باشد که پاسخ پرسش های مهمی را شامل می‌شود پس مطمئن باشید که با مطالعه این مقاله هیچ پرسشی در این مسیر از قلم نخواهد افتاد. خلاصه‌ای از پرسش های پاسخ داده شده را میتوانیم به ترتیب زیر لیست کنیم:
 
 
  • بهترین مسیر برای راه اندازی ابزار فروشی از آغاز تا پایان کدام است؟
  • چگونه باید مسیر را به اهداف کوچک و سودمند تقسیم کرد؟
  • سودآور ترین محصولات ابزارفروشی چگونه مشخص می‌شود؟
  • درصد سود ابزار فروشی چقدر است و چطور بدست می‌آید؟
  • چه مواردی را باید جز سرمایه اولیه در نظر گرفت؟
  • زمینه شغلی گذشته چه تاثیری بر سودآوری ابزار فروشی دارد؟
  • پروانه مغازه ابزار فروشی را چطور میتوان تهیه کرد؟
  • پذیرای شراکت باشم یا ... ؟
 

فروشندگی ابزار و یراق

 
فروشندگی ابزار و یراق نکات خاص خودش رو داره که اون رو از سایر حوزه های فروش و فروشندگی جدا میکنه. ما در ابزارعمده با استفاده از متخصصین و فروشنده های باتجربه این حوزه یک دوره آموزش رایگان در این زمینه آماده کردیم. هر قسمت از این آموزش رایگان حاوی حداقل یک فایل صوتی ، یا همون پادکست خودمون ، هست. شما میتونید با کلیک بر روی عبارت آموزش فروشندگی ابزار و یراق به اولین قسمت این آموزش دسترسی پیدا کنید. همچنین ما هیمنجا براتون پادکست اولین قسمت رو هم قرار میدیدم که اگر دوست داشتید اول اینا بشنوید و اگر براتون مفید بود، به خود این آموزش رایگان هم سر بزنید.
 

 
 
در تصویر زیر ، نمای کلی مقاله حاضر بهمراه خلاصه ۶ قدم وعده داده شده برای راه اندازی یک فروشگاه ابزار سودده و کارآمد آمده است، با یک نگاه کلی و آماده شدن برای در دست داشتن راز های این حوزه، در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.
 
                              خرید عمده ابزار و یراق با پایین ترین قیمت
 
 

ابزارآلات چیست؟

 
نکات مهم راه اندازی فروشگاه ابزار و یراق
 
 
قبل از ورود به راهنمای قدم به قدم راه اندازی ابزارفروشی بهتر است مانند توضیح هر موضوعی، برای شروع، بطور خلاصه به کلی ترین و عمده ترین تعریف ابزار بپردازیم.
در طول تاریخ حضور ما انسان ها بر روی کره زمین بطور کل هیچ پیشرفت و ارتباطی با طبیعت صورت نگرفته است بجز اینکه از چیزی به عنوان «ابزار» استفاده کرده باشیم . امروزه ابزار یکی از بخش هایی است که مورد توجه محققان و دانشمندان زیادی در رشته های مختلف مانند:تاریخ، باستان شناسی ، مردم شناسی ، انسان شناسی و ... واقع شده است.
ابزارآلات گویا مهم ترین و بحث برانگیز ترین بخش تمدن های باستانی و پیشروی انسان ها بوده‌ است.ما در ادامه مقاله به شما توضیح خواهیم داد که برای قدم گذاشتن و وارد شدن به زمینه مغازه ابزار فروشی به چه نکاتی باید توجه داشته باشید.
 
 
 
 

قدم اول: اهمیت زمینه شغلی قبلی و روحیه شما

 
سرمایه اولیه مغازه ابزار فروشی یکی از سوالات مهم این حوزه می باشد
 
هر فرد با توجه به نوع شخصیتی منحصر به فرد خود و زمینه فعالیت های گذشته نیاز به اطلاعات متفاوتی برای شروع این کسب و کار خواهد بود.
اگر شما تا کنون تجربه کارهای فروشگاهی را نداشته‌اید جای هیچ گونه نگرانی نیست، این مقاله شما را قدم به قدم به پر سود ترین ابزارفروشی منطقه نزدیک میکند. 
اول آنکه پیشنهاد میشود قبل از تاسیس فروشگاه ابتدا اطلاعاتی در زمینه حرفه کسب و کار فروشگاهی تهیه کرده و سپس بصورت مستقیم و متمرکز اطلاعات مربوط به ابزارآلات را کسب نمایید.
اگر هم که شما از قبل با فنون فروشگاهی آشنایی دارید پیشنهاد میشود که آشنایی و اطلاعات مختصری پیرامون ابزارآلات ، نحوه استفاده و کارایی آن ها کسب کرده و سپس اقدام به تاسیس نمایید.
در همینجا باید اضافه کرد که حیطه ابزار و یراق بسیار گسترده می‌باشد و شما از همان آغاز ، قبل از تاسیس فروشگاه ابزارآلات باید تمرکز مغازه ابزار فروشی خود را مشخص کنید . در این زمینه نام و اسامی خاصی وجود دارد که خود گویای زمینه تخصصی می‌باشند :‌ 
  • ابزار فروشی
  • مغازه ابزار آلات ساختمانی ، فروشگاه لوازم ساختمانی
  • مغازه لوله و اتصالات
  • مغازه یراق آلات کابینت

در این میان حیطه ابزار فروشی از تمامی تخصص های دیگر کلی تر می‌باشد و طبیعتا با مدیریت مناسب و تهیه و خرید عمده ابزار به صرفه و با کمترین قیمت بازار سود ماهیانه و سالیانه فروشگاه شما را تضمین میکند.
در رابطه با تخصص های نام برده دیگر اگر احساس میکنید از اطلاعات کافی برای تصمیم گیری برخوردار نیستید جای هیچ گونه نگرانی نیست ؛‌شما میتوانید قبل از مطالعه سایر مراحل به مقالات تهیه شده دیگر مانند « همه چیز درباره یراق آلات در ساختمان » ، « آشنایی با انواع دستگیره کابینتی » و مقالات بسیاری که در گذشته تکمیل شده ، رجوع فرمایید.

 
 
 

قدم دوم: سرمایه اولیه جهت راه اندازی ابزار فروشی


بحث تلخ و شیرین سرمایه اولیه!!

 
ملک و سرقفلی یکی از مهم ترین مولفه های فروشگاه و شغل ابزار فروشی محسوب می‌شود
 
سرمایه اولیه ابزار یا یراق فروشی به دلیل ارتباط مستقیم با اصناف، صنایع و فنون بیشمار و متنوعی پتانسیل کسب چندین میلیارد تومان را نیز دارد. بله درست خواندید چندین میلیار تومان!!!
[تیم ابزارعمده ابتدا شما را به تنفسی عمیق و سپس به خواندن ادامه این مقاله دعوت مینماید!]
رقم بسیار زیاد بیان شده در بالا باتوجه به پتانسیل ابزار فروشی و به عنوان سقف سرمایه اولیه ابزارفروشی این زمنیه می‌باشد و حداقل سرمایه مورد نیاز برای شروع به فعالیت به مراتب پایین تر است، تنها کافیست که با ما قدم به قدم پیش بیایید چون همانطور که میدانید اینکه «چگونه باید از سرمایه اولیه استفاده کرد؟» در مواقعی از حجم سرمایه اهمیت بیشتری دارد. شما میتوانید بعد از متعجب شدن خود، از فکر ورود به کسب و کاری با چنین ظرفیتی نیز خرسند باشید.
اما منظور ما از پتانسیل و ظریفیت این کار چیست؟
در نظر بگیرید اصناف وابسته به بازار یراق‌آلات و ابزار یا به عبارتی دیگر وابسه به شغل ابزار و یراق فروشی ،از مشاغل ساختمان سازی و کارخانه های بزرگ صنعتی شروع میشود تا مراکز پزشکی . ابزاراتی نظیر : کپسول اکسیژن ، چوب لباسی های اتاق بیماران و پرستاران ، قفل و دستگیره های در و حتی شماره های درج شده بر روی اتاق ها.
همچنین اصناف دیگری نظیر طلا فروشی ها ؛ ترازوی طلافروشی ، زنجیر های تزئیناتی ، ویترین ها و ...
منبت کاری ها و خاتم کاری ها ؛ رنده ، اره مویی ، چوب ساب ، سنباده ، انبردست ، دم باریک ، میخ ، پیچ و ...
حتی پارچه فروشی‌ها نیاز به ابزارآلاتی مثل : طبقه بندی‌ها ، متر و... خواهند داشت.

حداقل سرمایه برای راه اندازی ابزار فروشی در سال ۱۴۰۰

 
و اما حداقلی ترین سرمایه مورد نیاز برای آغاز به کار و راه اندازی فروشگاه ابزار و یراق مناسب در سال جاری (۱۴۰۰) سرمایه‌ایست حدود ۱۰۰ میلیون تومان (این تخمین بدون در نظر گرفتن هزینه های ملک و محل فروشگاه بیان شده است و البته در صورتی که شما بنا بر فعالیت های گذشته خود با کسب و کار های بازاری آشنایی کافی داشته باشید، میتوانید با استفاده از تجربه خود این رقم را تا ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان پایین بیاورید. ما در این ادامه این مقاله به مسائل مربوط به ملک و مالیکت نیز خواهیم پرداخت) 
 

حداقل سرمایه برای راه اندازی ابزار فروشی در سال ۱۴۰۱

 
حالا شاید برایتان جالب باشد که این مقاله در دی ماه ۱۴۰۱ به روز رسانی شده است و این حداقل سرمایه در کمترین حالت خودش به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده(البته اگر قصد داشته باشید در بازار یراق به فعالیت بپردازید، این مبلغ کمتر می باشد. البته نکته ملک و مالکیت که در بالا مطرح شده است را فراموش نکنید) و ما به عمد مطلب ۱۴۰۰ را پاک نکردیم که هم ما و هم شما یادمان بماند چه اتفاقاتی در عرض فقط یک سال افتاده و خدایی نکرده فراموشی نگیریم. فقط همین عدد ها، خیلی از مسائل را فارغ از صحبت ها و وعده ها روشن می کند و به شما یک نگاه کلی از این بازار و شرایط و جو حاکم بر آن را می دهد تا تصمیم گیری دقیق تری داشته باشید.
 

حداقل سرمایه برای راه اندازی ابزارفروشی در سال ۱۴۰۲

 
خب این قسمت از مقاله در زمان خرداد ماه ۱۴۰۲ به روز رسانی میشه و قراره یک بار دیگه با اطلاعات از شرایط بازار بطور کلی و بازار ابزار و یراق بصورت خاص درباره میزان سرمایه اولیه برای راه اندازی یا تاسیس ابزارفروشی صحبت کنیم. در اینجا ما نمیخواییم و درواقع نمیتونیم حداثل سرمایه رو بصورت عددی در اختیار شما قرار بدیم چون قیمت اجاره بها مغازه ابزارفروشی در جای جای ایران بسیار متفاوت شده و امکان پیچیدن یک نسخه برای تمام ایران فقط گول زدن شماست!
ما در اینجا قراره درباره سود ابزارفروشی در سال ۱۴۰۲ یا به عبارتی بازگشت سرمایه مغازه ابزار و یراق با شما صحبت کنیم. شما برای تاسیس مغازه ابزار فروشی باید مبلغی رو برای دکور، مبلغی رو برای بهای ملک و مبلغی رو هم برای تکمیل اجناس مفازه ابزار تون اختصاص بدید [ در شرایط دیگه ممکنه همون ابتدا مبلغی رو هم صرف تبلیغات ابزار فروشی بکنید ] . باید به شما این نکته رو بگیم که حداقل تا سال سوم باتوجه به شرایط تورمی بازار و قیمت دلار و اینطور چیزها، سرمایه های بخش ملک و دکور نه تنها به سودرسانی نمیرسه که احتمالا سرمایه اولیه هم به شما برنمیگرده! در شرایط فعلی، یعنی سال ۱۴۰۲، شما حداقل به ۳ سال زمان نیاز دارید تا سرمایه اولیه‌تون بصورت کامل برگرده. اما خب همه چیز هم اینطور سیاه و غیرممکن نیست، شما میتونید با استفاده از روش های تازه، این فاصله رو تا جای ممکن کوتاه کنید و سودرسانی ابزافروشی رو جلوتر بندازید.
شما در شرایط فعلی بازار «باید» از روش های نوینی استفاده کنید که قدیمی های بازار همچنان از استفاده اون ها سرباز میزنن. شما «باید» علم و توانایی خودتون رو در زمینه های مختلف فروش مثل: فروش آنلاین، فروش حرفه ای، فروش شبکه‌ای و غیره بالا ببرید و از طرفی «نباید» از تاثیر شبکه های مجازی و فروش آنلاین یا فروش تلفنی و فروش به به سازمان ها غافل بشید. شما میتونید این فاصله رو کوتاه تر کنید اما به شرطی که مهارت های خودتون رو افزایش بدید و بصورت سنتی فقط با سرمایه اولیه و اطلاعات اولیه وارد بازار نشید.
 
فروشندگی ابزار و یراق
 
تیم ابزارعمده برای سهولت و آشنایی اولیه و علمی شما با قواعد فروشندگی در بازار ابزار و یراق، یک دوره آموزش فروشندگی ابزار و یراق اختصاصی آماده کرده که بصورت هفتگی در قالب مقاله اینترنتی و پادکست صوتی در اختیار شما قرار میگیره. استفاده از این دوره برای سوددهی ابزارفروشی در کوتاه ترین زمان ممکن، بسیار توصیه میشه.
شما میتونید برای مطالعه این دوره که بصورت رایگان در اختیار شما قرار میگیره بر روی عبارت آموزش فروشندگی ابزار و یراق کلیک کنید.
 
آموزش فروشندگی ابزار و یراق
 
 
 

قدم سوم: ملک و مالکیت فروشگاه ابزار

 
 
ابزار فورش و یا یراق فروش، همواره باید بداند که در چه محلی چه جنسی را باید بفروشد
 
 
محل فروشگاه میتواند تحت مالکیت شما ، استیجاری یا سرقفلی باشد.

فروشگاه سرقفلی و یا ملکی

در این حالت شما دیگر بابت جا به جایی و کسب اعتباری که باید در طی چند سال اول انجام دهید نگران نخواهید بود ؛ چون این کسب و کار برای رسیدن به حد مطلوبی از درآمد به ۲ الی ۳ سال زمان اولیه نیاز خواهد داشت.

فروشگاه استیجاری

 در این حالت باید و حتما و ضرورتا به زمان مورد نیاز اولیه توجه داشته باشید(یا درواقع به قول کسبه بازار، باید مراقب چوب خوری اولیه باشید) ؛ زیرا شما به چند ماه زمان احتیاج  خواهید داشت جهت دکوراسیون اولیه و شروع کار و در طول چنین مدتی، احتمال مطالبه ملک توسط صاحب ملک وجود دارد و یا ممکن است اجاره ملک با توجه به تورم افزایش پیدا کند که عملا هزینه های کسب و کار شما به شدت در شروع فعالیت زیاد می شود و ممکن است موجب شکست زود هنگام شود.

پیشنهاد ابزارعمده برای شما

پیشنهاد اول ما به شما یک قرارداد به مدت حداقل سه سال میباشد.
پیشنهاد دوم مشخص کردن درصدی منصفانه در قرارداد است برای افزایش هرساله مبلغ اجاره بها.
در این حالت ما پیشنهاد مهم و ویژه دیگری به شما خواهیم داشت ؛ که شما به اندازه‌ای خرید سرمایه انجام دهید که در صورت جا به جایی احتمالی به صورت چشم گیری متضرر نشوید.
 

پروانه کسب فروشگاه ابزار و یراق

 پروانه کسب و کار یا به عبارتی مجوز راه اندازی تنها به راه اندازی فروشگاه ابزار محدود نمیشود و گستره‌ای به شعاع تمام کسب و کار ها و راه اندازی آنان دارد. به همین منظور تهیه این مجوز فرایند مشخص و نسبتا ساده‌ای دارد . شما با مراجعه به اتحادیه ابزارفروشان استان خود و تکمیل مدارک و همچنین پرداخت مبلغ پروانه کسب و کار [ که در مقایسه با سود ماهانه ابزارفروشی بسیرا ناچیز می‌باشد ] مجوز را تهیه میکنید . 
با یک جست و جوی ساده در اینترنت میتوانید به سایت اتحادیه ابزار فروشان استادن خود مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز که در سایت قید شده را تکمیل نمایید.
 
 

قدم چهارم: سود دهی ابزار فروشی

سود دهنده ترین اجناس را باتوجه به محل راه اندازی فروشگاه انتخاب کنید !

 
شغل ابزار فروشی یا شغل یراق فروشی همواره به گذشته شما رجوع میکند
 
سود دهی فروشگاه ابزار و یراق شاید نکات بسیار اعم از دکوراسیون مناسب فروشگاه ، تهیه ابزار و یراق با کیفیت ، اصول برخورد با مشتری و ... باشد. اما نکته این بخش بسیار طلایی بوده و در نظر داشته باشید که در مصاحبه تیم ابزارعمده با افراد با تجربه حوزه ابزار و یراق ، تمامی افراد تحت مصاحبه به صراحت بر این نکته که منجر به سود ماهیانه باورنکردنی فروشگاه می‌شود ، تاکیید کرده‌اند . انتخاب جنس اصلی و تحت تمرکز مغازه شما اگر باتوجه به منطقه خودتان مشخص شود ، مطمئن باشید که به افسانه سود ابزار فروشی دست خواهید یافت. شما با توجه به محلی که برای شروع و احداث مغازه ابزار فروشی در نظر گرفته‌اید میتوانید بر اجناس متفاوتی در حیطه ابزارآلات تمرکز کنید. برای مثال :

منطقه صنعتی

اگر این محل را برای راه اندازی فروشگاه و فعالیت خود انتخاب کرده‌اید اجناس شما باید بیشتر در جهت ابزارآلات صنعتی تهیه شود.

منطقه‌ شهرک و ساختمان سازی

در این محل باید بیشتر بر روی قفل و یراق‌آلات و ابزارآلات ساختمانی متمرکز شوید.

منطقه‌ای با رفت و آمد عمومی

اگر منطقه‌ای مورد توجه شما قرار گرفته است که تجمع و رفت آمد عمومی زیادی دارد بهتر است اجناس مصرفی عمومی بیشتری تهیه کنید.

بورس ابزارآلات یا یراق

اگر هم که آن منطقه بورس یا بازار یراق‌آلات و ابزار باشد باشد بسته به بورس آن منطقه میتوانید جهت و تمرکز تخصصی اجناس خود را انتخاب کنید.
 
 
 
 

 قدم پنجم: شراکت در تاسیس و مدیریت فروشگاه

 
فرقی نمیکند فعالیت در حیطه ابزار فروشی یا هر شغل فروشگاهی دیگر،شراکت بسیار با اهمیت می‌باشد
 
هر فرد با توجه به ویژگی ها و تیپ شخصیتی منحصر به فرد خود ابتدا باید مشخص کند که روحیه شراکت پذیری را دارا میباشد و یا نه.
اما در هر صورت چنان چه به دلایلی نظیر تهیه سرمایه اولیه و ... اجبار و یا نیازی به گرفتن شریک داشتید ما به شما پیشنهاد میکنیم که به چند مورد حیاتی زیر حتما توجه داشته باشید :
نکته اول اینکه شخص مورد شراکت حتما مورد اعتماد شما باشد و روحیاتی هم‌پوشان با شما داشته باشد.
نکته دوم اینکه حتما به نوشتن قراردادی کاملا قانونی به همراه جزئیات اقدام نمایید.
و اما نکته نهایی اینکه صورت برداری را مرتب و ماهیانه انجام دهید؛چه شریک داشته باشید و چه کارگر.
 

قدم آخر: ارتباط با ابزارعمده

 
در آخر شما نیاز به تامین کننده‌ای اصلی برای تهیه اجناس و محصولات خود دارید. در زمینه ابزارآلات و یراق مسیر های متنوعی برای این کار وجود دارد که پر سود ترین و همچنین مشکل ترین فرایند خرید عمده ابزار و یراق با قیمتی ارزان و دایره سود بالا برای فروش شما می‌باشد. سختی و دشواری این فرایند از اختلاف قیمت عمده فروشی های ابزار و یراق را شامل می‌شود تا انتخاب های محدود و اجباری خرید عمده و مسئله مهم تضمین کیفیت.
 

با ابزارعمده از بازار خرده نگیر

 
تیم ابزارعمده محصولات خود را بطور مستقیم و بی‌واسطه از کارخانجات معتبر و داخلی و یا واردکنندگان دسته اول ابزار و یراق تهیه میکند. درواقع میتوانیم بطور کلی کار خود را در عبارت « با ابزارعمده از بازار خرده نگیر » خلاصه کنیم. این محصولات با قیمتی دقیقا منطبق بر لیست قیمت روزانه یا ماهانه این مراجع کالا به شما در قالبی کاملا آنلاین و اینترنتی ارائه می‌شود. تمامی اجناس موجود در سایت از طرفی دارای بهترین کیفیت بازار و از طرفی دیگر شامل پایین ترین قیمت موجود در بازار ابزار و یراق می‌باشند.
شما میتوانید از طریق ثبت نام در سایت ، عضویت در کانال تلگرامی ابزارعمده و همچنین دنبال کردن صفحه ما در اینستاگرام از لیست قیمت روزانه محصولات و همچنین از تخفیف های ویژه و محدود ما به سرعت با خبر شوید.
همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحات فروش ابزارعمده از محصولات متنوع با کیفیتی تضمین شده در دسته بندی های دستگیره درب ،‌ قفل و سیلندر ، لولا و کشو ، ریل ، پایه و چرخ و گونیا ، قلاب و جا لباسی و... خرید عمده ابزار و یراق خود را انجام دهید.
 
[در گوشی بهتون میگم، برای نمونه و فقط برای یه نمونه معمولی از کار ما به صفحه فروش عمده دستگیره  و یا فروش عمده قفل مراجعه کن]
 

تجربیات مغازه داران ابزارآلات و یراق 

 تجربیات مغازه دارن و صاحبان فروشگاه ابزار یراق در سایت ابزار عمده در خرید و فروش عمده ابزار و یراق

آقای علی آبیاری :

سلام
بنده باتوجه به تجربه ۵ ساله که صاحب مغازه ابزارفروشی خودم بودم میخواستم دو نکته بسیار مهم این حوزه رو به شما یادآور بشم.
اول اینک اگر فروشگاه خودتون هنوز افتتاح نکردید یا هنوز آنچنان در منطقه فعالیتتون مشهور نشدید، حتما به انتخاب یا تغیر اسم مغازه توجه کنید. اسم مغازه من موقع افتتاح پرواز بود که باعث میشد خیلی از رهگذر ها متوجه نباشن که حیطه فعالیت فروشگاه من چی هست. با مشورت یکی از دوستانم اسم مغازه ابزار خودم رو به ابزارآلات پرواز تغیر دادم و افزایش تعداد مشتریان و مراجعه کننده هام رو به چشم خودم دیدم.
نکته دوم به انتخاب متراژ مغازه برمیگرده. اگر یک ملک رو برای مغازه خودتون پسند کردید، قبل از عقد قرارداد حتما اون منطقه رو بررسی کنید و اگر هیچ ابزار فروشی یا یراق فروشی در اون منطقه وجود نداشت سعی کنید باتوجه به سرمایه اولیه خودتون، بزرگترین مغازه ممکن رو تهیه کنید چونکه شما توی اون محل تنها مغازه ابزارآلات محسوب میشید و باید مغازه خودتون رو برای تنوع زیادی از ابزار و یراق آماده کنید تا مشتریاتون رو از دست ندید.
ممنون از سایت خوبتون.
 
آقای بهروز شفیعی :
سلام
من میخواستم تجربه خودم رو از روزهایی که تصمیم گرفته بودم فروشگاه خودمو راه بندازم با شما به اشتراک بذارم . من تمام با حودم کلنجار میرفتم و از خودم سوالایی میپرسیدم . سوالایی که مطمئنم شماهم باهاشون درگیرید . سوال هایی مثل « شغل ابزار فروشی خوبه ؟ » ، « ساعت راه اندازی مغازه کی باشه خوبه ؟ » ، « این پول تمام سرمایه زندگی منه و آیا واقعا فروشگاه ابزار سود داره ؟ » ، « سود ماهیانه فروشگاه چقدره ؟ من میتونم اجاره بها رو پرداخت کنم ؟» و حتی روزی که پروانه تاسیس فروشگاه ابزارم رو گرفتم هنوز هم مطمئن نبودم . تا اینک فهمیدم باید صبح ها قبل از کارگر های ساختمانی مغازه ابزارم رو باز کنم و با همین چند ساعت زودتر از خواب بیدار شدن سود روزانه فروشگاه رو در میوردم. حتما به ساعت راه اندازی فروشگاه ابزار با توجه به منطقه کاریتون دقت کنید .
ممنون