این مقاله به لیست کاملی از انواع ابزار ضروری نجاری اختصاص دارد. کمتر کسی را میتوان نام برد که در طول عمرش با فن نجاری برخوردی نداشته باشد. از حرفه و فن راهنمایی تا انتخاب رشته هایی که مسیر برخی افراد را به سمت آموختن تخصصی نجاری سوق میدهد. نجاری را اگر از مهم ترین فنونی که در طول تاریخ، نوع بشر به آن اشراف پیدا کرده بخوانیم؛ بی راهه نرفته ایم و اتفاقا اهمیت و نیاز زندگی امروز به نجاری بر هیچکس پوشیده نیست. فارغ از مسئله الزام استفاده از وسایل چوبی در منزل؛ میشود فرا تر رفت به طرزی که گاها دلمان بکشد در حیاط خلوت یا جایی که ابزار را نگهمیداریم، برای پر کردن وقت هم که شده چیزی اره کنیم یا میخی بکوبیم تا کمی از این فرایند ساختن با عطر چوب لذت ببریم. باید خاطرنشان کرد نجاری جزو فنونیست که به هیچ عنوان وابسته به ابزار گران قیمت آنچنانی نبوده و با یکسری ابزار ساده و پایه ای نیز میتوان به شروع ساختن یک میز زیبا، یک صندلی راحت یا یک قاب که عکس عزیزانمان را در آغوش میگیرد؛ بنشینیم. برای شروع بهتر است به سراغ ابزار هایی برویم که به در یادگیری هرچه بیشتر کمک کرده و پایه ساز پیشرفت در مسیر یادگیری این فن میشود. این شما و این لیست کاملی از انواع ابزار ضروری نجاری .
 

چاقوی نشانه گذاری

 
چاقوی نشانه گذاری نجاری
 
چاقوی نشانه گذاری از ساده ترین وسایلیست که برای خط کشیدن روی چوب یا علامگذاشتن پیش از اره کردن به کار میرود؛ درواقع یکی از حیاتی ترین و سادده ترین ابزار ضروری نجاری همین چاقوی نشانه گذاری می‌باشد.  این چاقوی نازک با تیغه فلزی روی چوب خطی ایجاد میکند که اره پس از برش لبه ظریفی تری بجا بگذارد. دسته این ابزار از جنس های مختلفی ساخته میشود. عمدتا برای راحتی بیشتر از پلاستیک یا چوب انتخاب اصلی سازندگان این ابزار است.
 
 

خط کش تیره دار چوبی

 
خط کش تیره دار چوبی نجاری
 
این وسیله نیز جزو ابزار اندازه گیری نجاری بشمار رفته و بطور کلی از جنس چوب یا فلز است. خط کش تیره دار با درجه تنظیم شونده برای کاهش یا افزایش خط از لبه چوب استفاده میشود و دارای دو بخش است: قسمت شفت که دارای شیء تیزی مانند میخ است  و سر خط کش که با پیچ، فاصله لبه چوب تا محل علامتگذاری شده را نگه میدارد.
 

چکش نجاری (کوبه)

 
چکش چوبی یا کوبه نجاری
 
همانطور که از اسم این ابزار مشخص است؛ وظیفه آن ضربه زدن با ویژگی سالم ماندن کار است. این چکش با دو سر بزرگ چوبی هیچ صدمه‌ای به چوب وارد نمیکند و علت آن نیز استفاده نشدن فلز در آن است. کوبه یا چکش نجاری قالبا از جنس پلاستیک است و بعضا نیز در ساختن آن از چوب استفاده میشود.
 
 

اره دستی

 
اره دستی نجاری ابزار عمده ابزار ضروری نجاری
 
این ابزار را میتوان پر طرفدار ترین ابزار نجای دانست؛ طوری که کما بیش همه نحوه کار و استفاده از آن را میدانند. باری، رسیدن به مرتبه ای که بتوان گفت مهارت اره کردن را دارند؛ کمی نیاز به تلاش دارد همانطور که در فنون دیگر نمیشود به سادگی ماهر شد. اره و بطور ویژه تر اره دستی انواع مختلفی دارد و همانطور که میدانید برای بریدن چوب البته به منظور بریدن لبه های صاف، منحنی و برش های زاویه دار به کار میرود. همچنین هرکدام از این موارد اره و تیغه مختص به خود را طلب میکند. مانند اره مویی که با دندانه های ریز برای برش های منحنی و ظریف مورد استفاده قرار میگیرد. جنس دسته اره از چوب و پلاستیک و یا فلز است و تیغه آن تماما از جنس آلیاژ فلز بوده تا با فاصله دندانه های متفاوت؛ امکان ایجاد برش های مختلفی را فراهم آورد.
 
 

گیره نجاری

 
گیره نجاری
 
گیره از ابزار تقریبا ضروری برای نجاریست. گیره با دندانه های ویژه و اهرم یا پیچ برای تنظیم دهانه‌ش کار را ثابت میکند تا فرایندهای مورد نیاز روی آن پیاده شود. جنس گیره قالبا فلزیست و با الحاقات پلاستیکی عموما جذابیت بیشتری پیدا میکنند. این ابزار برای نگهداشتن اتصالات چوبی تا زمانی که چسب استفاده شده خشک شود؛ مورد استفاده است.
 
برای اطاعات بیشتر درباره انواع گیره های نجاری متداول در این حرفه، مقاله تخصصی و ویژه ابزار عمده با عنوان انواع گیره نجاری چیست را از دست ندهید.
 
 

رنده دستی نجاری

 
رنده دستی نجاری
 
رنده نیز از ابزار با اهیمت کیف ابزار یک نجار است تا یکی از با اهمیت ترین فرایند های نجاری که صاف و همسان کردن سطح چوب مورد نظر را با آن شروع کند. رنده همچنین برای فرم دادن و یا نازک کردن چوب نیز بکار میرود و با تراشیدن قطعات ناهمواری که با سمباده قابل مرتفع شدن نیست برای همسان کردن چوب به کمک نجار می آید.
 
بعد از گذشتن زمانی اندک از حضور شما در این حرفه میدانید که کف رنده چه ابزار مهمی در نجاری به حساب می‌آید به نحوی بین بودن و نبودن آن در کارگاه نجاری شما زمین تا آسمان فاصله خواهد بود، برای مطالعه بیشتر درباره کف رنده،‌بر روی عنوان کف رنده چیست و چه کاربردی دارد ،کلیک کنید.
 
 

گونیا دو ضلعی

 
گونیا دو ضلعی مهم ترین وسایل نجاری
 
کار برد اصلی این ابزار که از وسایل دستی نجاری نیز به شمار میرود؛ کمک کردن به خط کشی صاف روی موادی مانند چوب است. حتی برای اطمینان گرفتن از صاف بودن چوب پس از برش نیز مورد استفاده قرار میگیرد. 
 
 

گونیا کشویی

 
گونیا کشویی نجاری
 
یک ابزار با استفاده راحت برای ایجاد زاویه دلخواه و در صورت لزوم فیکس کردن آن می‌باشد. این گونیا شباهت زیادی به گونیای کارگاهی دارد و زمانی که ما بخواهیم زاویه های مختلف اما یکسانی روی کار ایجاد کنیم به کمک‌مان می‌آیند.
 
 

پیچ گوشتی

 
پیچ گوشتی مخصوص نجاری
 
پیچ گوشتی را میتوان از اصلی ترین اختراعات صنعتی بشر دانست طوری که در هر خانه ای برای مصارف مختلف از پیچ گوشتی استفاده میشود؛ اشتباه نکنید مصرف اصلی آن باز کردن یا بستن پیچ است! پیچ گوشتی از دو قسمت دستۀ معمولا پلاستیکی و مغزی فلزی تشکیل شده است. هرجا که پیچی باشد این ابزار با سایزهای مختلف از کوچک تا بزرگ به کار مصرف کننده یا صنعتگر می‌آید و جز اصلی ترین ابزار مورد استفاده هر خانه و کارگاهیست.
 
تیم ابزار عمده برای شما یک مقاله تخصصی در رابطه با انواع پیچ گوشتی آماده کرده است،‌این پیشنهاد ویژه را به هیچ عنوان از دست ندهید.
 
 

تراز

 
تراز نجاری
 
این ابزار یک کاربرد ساده دارد: سنجش قائم یا موازی بود سطح کار، با خط افق. این وسیله با سه قسمت مجزا میتواند زاویه های نود و صد و هشتاد درجه را با مکانیزم جالبی تشخیص دهد. هرگاه حباب تراز ما بین دو خط مشخص شده و قسمت وسط کپسول قرار گرفت آنگاه کار تراز است. میتوان گفت تراز ابزار کاری بسیار با اهمیت در صنایع و مشاغل فنی مختلف است. بهتر است یک عدد برای شروع تهیه کنید!
 
 

مغار

 
مغار مهم ترین ابزار نجاری
 
مغار ابزاریست با شکل کلی‌ای که شباهت به پیچ گوشتی دارد. اما نوک بسیار تیز و برنده آن برای بریدن و خراش دادن روی چوب به کار میرود. مغار از ابزار مورد نیاز در صنایع دستی چوبی مانند منبت کاری میباشد و ابزاریست که با نوک تیزش با دست هنرمندان منبت‌کار اشکال زیبایی خلق میکند. مغار برا اساس سایز دسته بندی میشود و تیغه فلزی آن را پس از کند شدن میتوان تیز کرد. دسته مغار از چوب یا پلاستیک است و حالت ارگونومیک دسته در راحتی بکار گیری بسیار موثر است.
 
 

کاتر

 
کاتر
 
همانطور که از اسم این ابزار پیداست وسیله مورد نیاز برای بریدن و علامت گذاری روی چوب است که با توجه به پرکاربرد بودنش جز و ابزار مورد نیاز و اساسی محسوب میشود. کاتر انواع مختلفی دارد. که بر پایه تجربه مدل فلزی و سنگین ترش از مدل پلاستیکی آن، بهتر می‌باشد. پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید دارید، مدل فلزی آن را تهیه کنید.
 
 

متر

 
متر
 
تصور کنید بدون این ابزار بشود دست به کار ساختن صندلی شد. همانقدر که یک صندلی با پایه های کج و معوج خنده دار است، استفاده از متر در صنعت نجاری ضروری و الزامیست و جز اصلی ترین لوازم و ابزار صنعتی و نجاری بحساب می¬آید. تهیه یک متر خوب پیش از شروع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
 

گونیای فارسی

 

گونیا فارسی
 
از این ابزار همانطور که پیداست میتوان برای علامت گذاری زاویه استفاده کرد. اما این مدل بخصوص گونیا جهت تشخیص یا معین کردن زاویه چها و پنچ درجه کاربرد دارد. البته اندازه گیری و خط کشی نیز از دیگر استفاده های این ابزار است که در کار نجاری کاربرد بسیاری دارد.
 
 

چکش

 
چکش
 
چکش نیز با توجه به کاربرد فراوانش در صنعت و زندگی شهری جز ابزار اصلی و پر طرفدار است. میتوان اینطور گفت که چکش زدن کاریست که همه به عنوان بازی هم که شده یکبار به آن پرداخته‌ایم و حالا با این شرایط، وقتی قرار باشد که در نجاری از میخ استفاده کنیم؛ چکش یک عنصر حیاتیست. وزن چکش حدود ششصد و پنجاه گرم است و مدل های سبک تر آن برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. چکش ها عموما از جنس فلز هستند. اما گونه های مختلفی مانند کوبه وجود دارد که از جنس پلاستیک یا چوب ساخته شده است. بطور عمده این ابزار جز وسایل صد در صد با اهمیت نجاریست و پیشنهاد میشود که هرچه زودتر چکش خود را تهیه کنید؛ البته اگر که نمیخواهید میختان را با پاشنه کفش به چوب فرو کنید!
 

با ابزارعمده از بازار خرده نگیر

 
ابزارعمده پلتفرمی اینترنتی و آنلاین می‌باشد که با هدف تسریع و تسهیل فرایند خرید عمده ابزار و یراق راه اندازی شده است. با ابزارعمده میتوان بصورت آنلاین با پایین ترین قیمت بازار خرید عمده یراق و ابزار را انجام داد. ادعای ابزار عمده مبنی بر پایین ترین قیمت بازار بر این اساس می‌باشد که شما مستقیم و بی واسطه محصولات مورد نظر خود را از تامین کننده اصلی کالا ( تولید کننده یا وارد کننده ) تهیه میکنید و بر همین اساس قیمت های اجناس کاملا منطبق بر لیست قسمت اعلامی تامین کنندگان می‌باشد ؛ چه قیمتی پایین ترین از قیمت اصلی کالا؟
در رابطه با ابزار های ضروری نجاری نیز اوضاع بر همین منوال می‌باشد ، شما میتوانید برای سفارش ابزار ضروری نجاری مد نظر خود بر روی هرکدام از برند های زیر کلیک کرده ، وارد صفحه فروش عمده برند مورد نظر خود شوید و محصولات خود را بصورت آنلاین و با پایین ترین قیمت بازار سفارش دهید :