دسترسی سریع
دستکش های ایمنی جزوه ابزار های بسیار متنوع بازار ابزارآلات ایمنی می‌باشند.این تنوع و گوناگونی بعضا گیج کننده شامل انواع استفاده نظیر : دستکش های ایمنی ضد برش ، مقاوم در برابر حرارت مستقیم و غیر مستقیم ، دستکش های عایق در برابر الکتریسیته و مواد شیمیایی و ... می‌شود.
بطور کلی ما انسان های عصر حاضر برای انتخاب هرچیزی چند مرحله را از سر میگذرانیم :
 
  • اولین قدم و اولین مرحله که همواره احساس نیاز می‌باشد
  • بعد از احساس نیاز باید با نگاهی کلی به بازار به محصولات موجود و ویژگی های خاص هرکدام توجه کنیم
  • و در آخر نیز فرایند تهیه را از سر خواهیم گذراند که شامل؛گشت زدن در بازار های فیزیکی یا اینترنتی،تست کردن،امنتخاب رنگ مناسب،چانه زدن و.. می‌شود.
 
ما امیدواریم که شما عزیزان بعد از مطالعه این مقاله،دومین مرحله ذکر شده در بالا را دقیق و به راحتی پشت سر بگذارید. 
 


در انتخاب و تهیه دستکش های ایمنی به چه مواردی باید توجه کنیم؟

 

اولین قدم مشخص کردن این نکته می‌باشد که از دست هایمان در انجام چه کاری میخواهیم محافظت کنیم ، چونکه دستکش های ایمنی مصارف گوناگونی از کار های خانگی تا صنعتی را در بر میگیرند و بر این اساس جنس ساخت و طبقه بندی های مختلفی را دارا می‌باشند.
طبقه بندی هایی نظیر : دستکش های ایمنی ضد برش ، جوشکاری ، آزمایشگاهی ، ضربه گیر ، آتش نشانی ، ضد اسید ، ضد الکتریسیته و ...
و جنس هایی نظیر : دستکش هایی از بافت فلزی ، چرمی ، پارچه کتانی ضخیم ، پنبه ، پلاستیکی ، پلیمیری و ... را شامل میشود.
همچینین حتما باید  به سایز و جای گیری انگشتان در دستکش دقت نمایید . شما با انتخاب دستکش مناسب به میزان هرچه کمتر از دقت و ظریفکاری های خود در انجام کار هایتان کم میکنید.



دستکش ایمنی کار یا دستکش فلزی

دستکش ایمنی کار که به دستکش فلزی نیز شناخته می‌شود با توجه به بافت فلزی و زنجیری خود برای کار با مواد شیمیایی ، فلزات و مواد تیز و برنده مناسب می‌باشد و همچنین در برابر ضربه مقاوم است.این ویژگی های سبب شده که این از این نوع دستکش در مشاغلی مثل : تراشکاری و قصابی استفاده شود.
 
در کنار دستکش های ایمنی برای تکمیل پروتکل های ایمنی به هنگام کار نباید استفاده از کلاه های ایمنی را فراموش کنید؛ برای کسب اطلاعات دقیق و مفید کلاه های ایمنی، ما به شما مقاله انواع دسته بندی های کلاه ایمنی صنعتی و کاربرد هرکدام را پیشنهاد میکنیم.
 
 دستکش فلزی متداول‌ترین دستکش ایمنی در تراشکاری و قصابی

دستکش ایمنی ضد اسید و مواد شیمیایی

 
دست های ما در برابر مواد اسیدی و شیمیایی بسیار آسیب پذیر می‌باشند . از طرفی دیگر عموما کار با مواد شیمیایی دقت زیادی را از ما طلب میکند به همین دلیل نیاز مند دستکشی انعطاف پذیر و مقاوم خواهیم بود . این دستکش ها از موادی نظیر : نئوپرن ، وایتون ، لاستیک ، پلیمر ، نیتریل و ... ساخته میشوند و میتوان در آزمایشگاه های شیمیایی ، پالایشگاه ها ، تولیدات دارو ، تهیه محصولات بهداشتی ، درمانگاه ها و ... از این نوع دستکش ایمنی استفاده کرد.
 
بدون دستکش ایمنی ضد اسید و ضد مواد شیمیایی به آزمایشگاه وارد نشوید

 

دستکش زنجیری

 
دستکش های زنجیری یکی از بهترین دستکش های ایمنی برای محافظت در برابر بریدگی می‌باشد و همچنین قابل استفاده بر روی انواع دیگری از دستکش ها هستند . از جنس فولاد ساخته میشوند و جزو راحت ترین دستکش ها در زمینه تمیز کردن می‌باشند . این نوع از دستکش های ایمنی بیشتر در قصابی ها و آشپزخانه ها استفاده می‌شوند.

 

ایمنی در حسین کار را فراموش نکنید. دستکش زنجیری از بریده شدن دست شما جلوگیری میکند


دستکش ضد برش

دستکش ضد برش از موادی نظیر : کتان ، چرم و لاتکس ساخته میشود و در برابر پارگی و تیغ برش مقاوت بالایی دارد . در تهیه این نوع از دستکش ها ایمنی باید به مناسب بودن سایز و چسبندگی آن با دست های خود توجه کنید چون در صورت لغزش از دست های شما باعث بروز آسیب های ناگواری میشود.
از این نوع دستکش ایمنی در مشاغلی که با ابزار برش مرتبط است ، باغبانی ، بسته بندی ، تعمیرات و تاسیسات ، محیط های ساختمانی و کارگاهی ، مونتاژکاری و ... استفاده می‌شود.
 
 دستکش ضد برش یکی از متداول ترین تجهیزات ایمنی کار می‌باشد

 

دستکش چرمی

 
از دستکش های چرمی در مشاغلی نظیر : جوشکاری ، ساختمان سازی ، تراشکاری ، امور عمرانی ، تاسیسات و ... استفاده می‌شود.

کار های تاسیساتی و عمرانی خود را بدون دستکش ایمنی چرمی شروع نکنید

دستکش آتش نشانی

 
یکی از مشاغلی که به صورت حتمی و حیاتی نیازمند دستکش های ایمنی می‌باشد شغل آتش نشانی است . دستکش های آتش نشانی باید در برابر حرارت و جراحت مقاومت بسیار زیادی داشته باشند . در صورت خرید و تهیه این نوع دستکش باید به تهویه مناسب دستکش ، مقاومت بالا در برابر دمای بالا و پایین و آتش مستقیم ، مچ بند و آستر محافظتی مناسب توجه  نمایید.
 
 دستکش آتش نشانی مهم ترین ابزار ایمنی آتش نشانان می‌باشد

 

دستکش جوشکاری

 
دستکش جوشکاری آرگون از موادی چون : پشم شیشه ، بافت آلومینیومی ، پنبه نسوز و چرم ساخته شده و از دست های ما در برابر سوختگی محافظت میکند.همچنین شبیه به دستکش آتش نشانی در برابر دمای پایین و بالا نیز مقاوم می‌باشد.
 
دستکش جوشکاری دستان شما را از خطرات احتمالی جوشکاری محافظت می‌کند