باز کردن قفل بدون کلید ؟ چرا که نه؟ همه مان یکبار هم که شده این تخیل را از سر گذراندیم که باز کردن قفل های صندوق های قدیمی با گیر سر چقدر از ما تصویر جذاب تری میسازد. یکبار هم که شده پرسیده ایم که چطور همه قفل ها پیش روی قهرمان داستان یکی یکی از سر راهش برداشته میشوند و کارآگاه خبره ای که وقت انتظار برای مجوز  ورود را ندارد با دو حرکت وارد خانه مظنون میشود و مدارک را سر بزنگاه بررسی میکند. امروز قصد داریم کمی این افسون دراماتیک باز کردن قفل بدون کلید را برای شما بشکافیم تا برای دفعه بعدی که فیلمی تماشا میکنیم باز کردن قفل آنقدر هم سخت و اسرارآمیز در نظرمان نیاید. امیدوارم این طرفند ها برای باز کردن قفل، کمک کند و بخاطر تفریح هم که شده هر ازگاهی کلیدهایتان را فراموش کنید!
 

روش های جدید باز کردن قفل

 
روش های جدید باز کردن قفل در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یکی از بحث های پردامنه و به اصطلاح ترند محسوب می‌شود. پیشنهاد های متفاوتی ارائه میشود : آموزش باز کردن قفل کتابی با سوزن ، آموزش باز کردن قفل با سنجاق ، باز کردن قفل با قاشق و.... اما همانطور که از عنوان این آموزش ها بر میاید قرار نیست با آموزش تضمینی باز کردن قفل رو به رو باشید. مگر اصلا چند بار قرار است کلید ما فراموش شود و ما نیازمند طریقه باز کردن انواع قفل شویم؟
روش های جدید باز کردن قفل بیشتر عنوانی تبلیغاتی است ! ما هم در این مقاله برای آشنایی بیشتر با ساختمان قفل ، به این موضوع پرداخته‌ایم.
باز کردن قفل به سادگی میسر نیست اما امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.
 
 
(برای مشاهده ویدئو زیر در همین صفحه لطفا فیلترشکن خود را خاموش کنید.)
 

 

ساختمان قفل چرخشی

 
در این قسمت سعی داریم برای شما ساختمان قفل های چرخشی را شرح دهیم تا با برسی اجزا آن بتوانیم به مقصود خود که ابتدا شناخت قفل های چرخشی و بعد باز کردن قفل چرخشی بدون کلید است، نزدیک شویم همانطور که میدانید در ساختمان قفل شش پین درایور با فشار فنرهای انتهایی، توپی قفل را محکم نگهداشته اند و چون پین ها درون حفره های توپی قرار میگیرند به آن اجازه چرخش نمیدهند. پس اگر میخواهیم باز کردن قفل را از سر بگذرانیم باید ابتدا از دست پین ها خلاص شویم. این را هم باید خاطر نشان کرد که هرکدام از پین درایو ها با ارتفاع مختلفی که کلید همتراز آن میشود قرار داده شده اند و کلید با فشار دادن آنها به سمت بالا، شرایط چرخیدن توپی را فراهم میکند. این دلیل مبین تفاوت کلید ها برای قفلهای مختلف است؛ یعنی هر قفل برش مخصوصی از ارتفاع و اندازه پین ها دارد و این واقعیت یعنی؛ کلید مخصوص، همان قفل خودش را طلب میکند.


باز کردن قفل بدون کلید را فقط در زمان های ضروری بکار گیرید

 

باز کردن قفل

 
این نکته را به خاطر داشته باشید که هیچ قفلی دقیقا کامل و بی نقص ساخته نشده و ما برای باز کردن آن نیاز داریم تا با استفاده از ضعف ساخت آنها، پین های چفت شده در توپی را بالا زده و بتوانیم توپی را در قفل بچرخانیم تا آن را باز کنیم. وقتی کلید را وارد میکنیم همه پین ها به ارتفاع یکسانی می‌رسند و این موقعیت مهیا میشود که کلید در قفل بچرخد و قفل گشوده شود. برای رسیدن به این نتیجه  روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به تشریح سه روش برای باز کردن قفل بدون کلید میپردازیم.
 

ابزار مورد نیاز

 
(با لحنی شبیه به پپچ در گوشی بخوان). سه ابزار مورد نیاز برای باز کردن قفل بدون کلید ،بسیار ساده و در درسترس می‌باشند
 
  • آچار کششی 
  • قلاب؛ مطابق تصویر زیر
  •  چنکگ بوگاتایی 
تا ایجا شاید این سوال بوجود آمده باشد که «یک قبل با کیفیت را چگونه باشد تشخیص دهیم؟» پاسخ ساده است؛ به مقاله راهنمای تشخیص قفل کتابی با کیفیت ابزار عمده رجوع کن!
 
(برای مشاهده ویدئو رد بالای صفحه در همین صفحه لطفا فیلترشکن خود را خاموش کنید.)
 

قفل با کیفیت را به سختی میتوان بدون کلید باز کرد

 

روش اول باز کردن قفل بدون کلید : با استفاده از پین!

ما وقتی از اچار کششی استفاده میکنیم و آنرا در مغزی در جهت عقربه های ساعت میچرخانیم میتوانیم یکی یکی با استفاده از قلاب پین ها را از جا خارج کنیم و در مسیر شیار قرار دهیم. تا قفل آزاد شود. شش پین قفل را به ترتیب به شیار هدایت میکنیم.
 

روش دوم باز کردن قفل بدون استفاده از کلید : زیپینگ

یک‌ روش پر استفاده دیگر؛ روش زیپینگ نام دارد. مرحله اول همانطور که در روش قبل استفاده شد چرخاندن آچار کششی در مغزی قفل است. سپس با ابزاری که در تصویر مشاهده میکنید، و یک حمله جنبشی قفل را باز میکنیم. میله رو وارد مغزی میکنیم و با سرعت به سمت خود میکشیم؛ با چندبار تلاش از صحت عملکرد این روش مطمئن میشویم. اکنون فضایی برای چرخش توپی محیاست. ققل را بدون کلید باز میکنیم.
 
اگر برات جالبه که بدونی دستگیره درب چطور کار میکنه، روی عنوان دستگیره و قفل درب چگونه کار میکنند کلیک کن عزیزم!
 
(برای مشاهده ویدئو در بالای صفحه در سایت ابزار عمده لطفا فیلترشکن خود را خاموش کنید.)

زیپینگ روشی تضمینی محسوب میشود. به قفل ها امان ندهید

 

روش سوم باز کردن قفل بی کلید : چنگک کردن

 
در این روش نیز اول آچار کششی را وارد مغزی میکنیم و میچرخانیم. سپس با استفاده از چنگک بوگاتایی، مانند تصویر زیر، به مغزی قفل همراه با حرکت چنگکی این امکان را میدهیم تا از پین ها جدا شده و توپی فضای چرخش را پیدا کند. آچار را در جهت عقربه های ساعت میچرخانیم و قفل باز میشود. دقت داشته باشید که در این روش از هیچ نوع کلیدی استفاده نمیکنیم.

این هم چنگک بوگوتایی. در مواقع ضروری از روش های گفته شده برای باز کردن قفل استفاده کنید

این سه روش پایه‌ای برای گشودن قفل های معمولی و مورد استفاده روزمره است. قفلهایی که خیلی از اوقات کلید هاشان را گم کردیم و مجبور شدیم از اهرم و چکش و ... برای گشودن آنها استفاده کنیم. امیدواریم با استفاده دقیق از روشهای فوق، حین مواجه با آنها برای گشودنشان ضرر کمتری ببنید! ‌
 
امیدواریم که تلاش ما در این مقاله برای آموزش باز کردن انواع قفل ، برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و ترجیحا کلید خود را فراموش نکنید :)