گریس پمپ و انواع گریس پمپ ها ابزار مفیدی هستند که برای استفاده از روان کننده‌ها و گریس‌ها روی قطعات مختلف مکانیکی یا متحرک استفاده می‌شوند. مکانیک‌ها و مهندسان به طور گسترده‌ای از انواع گریس پمپ ها استفاده می‌کنند. گریس پمپ‌ها برای انتقال روغن تحت فشار طراحی شده‌اند و عملکرد آن‌ها به گونه‌ای است که می‌توانند گریس را به مناطقی از قطعات که دستیابی به آن‌ها بدون جدا کردن قطعات، بسیار دشوار است، جهت روانکاری انتقال می‌دهند.

کاربرد گریس پمپ 

خرید عمده انواع گریس پمپ
تاکنون بیشترین کاربرد گریس پمپ در یاتاقان‌ها، بلبرینگ‌ها و چرخ دنده‌ها دیده شده است که نیاز به روغن کاری منظم دارند. اما این پمپ‌ها اغلب در طیف گسترده‌ای از مشاغل صنعتی از جمله تولید وسایل نقلیه و تجهیزات کشاورزی، تولید تجهیزات کارخانه‌ها همچون نوار نقاله و سایر ماشین‌آلات، ماشین‌های چمن‌زنی و اره برقی باغبانی و محوطه‌سازی، نیز کاربرد دارند.

انواع گریس پمپ

گریس پمپ‌ها در سایزهای بزرگ و کوچک، در قالب‌ها و تنظیمات مختلف به فروش می‌رسند. در بین انواع گریس پمپ، باید مدلی را انتخاب کنید که کارایی بیشتری دارد. 
 

گریس پمپ اهرمی

خرید عمده گریس پمپ اهرمی در ابزار عمده
 
به این نوع پمپ‌ها که پمپ دستی نیز گفته می‌شود، در صنایع مختلفی از جمله کاغذ و سلولز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه عملکرد این پمپ از طریق مکانیسم فشار یک اهرم است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا نیرو و سرعت جریان را از طریق فشار فیزیکی دست خود کنترل کند. کار با گریس پمپ دستی تا حدودی ساده‌تر از موارد دیگر است. دلیل اصلی این است که کاربر برای کار کردن آن مجبور نیست تا آن را به دستگاه خارجی مانند کمپرسور متصل کند. از مهم‎ترین ویژگی این پمپ قابلیت جابه‎جایی و عدم نیاز به برق است که باعث شده است در بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار بگیرد. 

گریس پمپ کلتی

گریس پمپ کلتی و ابزارعمده
 
به طور معمول، استفاده از گریس پمپ دستی کلتی به شما اجازه می‌دهد تا روغن و گریس در هر جایی که مورد نیاز است، پخش شود. به دلیل سایز کوچکی که دارد بیشتر برای گریس کاری قطعات داخلی خودرو و مناطقی که دسترسی محدودی دارند، استفاده می‌شود. یک درپوش فلزی پیچ‌دار که به یک شلنگ منعطف متصل شده است و شلنگ مستقیماً به ناحیه مورد نیاز، روغن روان‌کننده را منتقل می‌کند. استفاده از این نوع پمپ‌ها تضمین می‌کند که روانکاری در مناطق صعب‌العبور یک فرایند سریع و آسان خواهد بود و پس از آن حداقل تمیزکاری لازم است. قبل از استفاده، دسته پمپ فشرده می‌شود و سپس از طریق مکانیزم آزاد کردن ماشه، روان کننده از طریق اتصالات منتقل می‌شود.

گریس پمپ پنوماتیک

انواع گریس پمپ بصورت عمده

گریس پمپ پنوماتیک که گاهی اوقات آن را گریس پمپ بادی نیز می‌نامند، یکی از چندین فن‌آوری مختلف موجود برای استفاده سریع و آسان روان کننده‌ها برای یاتاقان‌ها و سایر مکانیزم‌ها است. آنچه این پمپ‌ها را منحصربه‌فرد کرده است، فشار مورد نیاز برای وارد کردن روان‌کننده به جای مشخص است که توسط کمپرسور هوای خارجی تأمین می‌شود. از آنجا مکانیزم دستگاه به این صورت است که فشار هوا بدون متکی به تلاش دستی کاربر ایجاد می‌شود، به نام مدل اتوماتیک نیز شناخته می‌شود. با استفاده از این دستگاه گریس کاری سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود. پمپ پنوماتیک در دو مدل ثابت و متحرک طراحی و تولید می‌شود که البته نوع متحرک آن برای روانکاری ماشین‌آلات صنعتی کارآمدی بیشتری دارد.

 

گریس پمپ سطلی

فروش عمده انواع گریس پمپ سطلی
 
حرکت گریس‌ها آسان نیست و برای انتقال آن‌ها باید از دستگاه‌های مناسب استفاده کرد. در صنایع مختلف که قطعات داخلی نیستند و معمولاً باید به طور روزانه گریس کاری شوند، می‌توان از این پمپ استفاده کرد. این پمپ و پمپ بادی تقریبا عملکرد مشابهی دارند، تنها پمپ بادی با کمپرسور کار می‎کند و نوع سطلی با دست کار می‎کند. باید به این نکته توجه کرد، به دلیل استفاده بیش از اندازه از این پمپ‌ها باید دستگاه باکیفیت بالا خریداری شود. بیشتر از این نوع پمپ برای تجهیزات کشاورزی و اتوسرویس‎ها استفاده می‌شود.

انواع گریس

گریس‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر یک برای قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات خاصی کاربرد دارند. گریس سدیم، گریس کلسیم، گریس لیتیم، گریس آلومینیوم و گریس پلی اوره هر یک باکیفیت و ویژگی خاصی تولید می‌شوند. برخی از آن‌ها چندمنظوره هستند و انتخاب آن‌ها می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد.

نکات مهم هنگام استفاده از پمپ گریس

هرگز گریس‌های قدیمی و جدید را با یکدیگر مخلوط نکنید و برای قطعاتی که قصد گریس کاری دارید، گریس مخصوص به همان کار را تهیه کنید. اگر شغل شما به گونه‌ای است که از انواع گریس‌ها را استفاده می‌کنید، بر روی پمپ‌ها علامت‌گذاری کنید. هنگام بارگیری گریس جدید بسیار مراقب باشید که هیچ آلودگی وارد پمپ نشود تا قطعات آسیب نبینند.

خرید انواع گریس پمپ 

خرید عمده ابزار عمده
 
به‌دلیل طیف متنوعی از گزینه‌ها برای خرید گریس پمپ، بهتر است کمی دقیق‌تر به موضوع نگاه کنید و تفاوت کار بین مدل‌ها را بررسی و متناسب با نیاز خود، پمپ را انتخاب کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که بهترین نوع پمپ برای حرفه شما کدام است. عملکرد پمپ‌ها به یک صورت است اما آنچه تفاوت دارد شکل ظاهری، سایز و حداکثر فشار آن‌ها است که می‌تواند دستی، بادی یا برقی باشد. قیمت گریس پمپ به عوامل مختلفی بستگی دارد، قطعاً نوع بادی به دلیل ارائه‌ی گریس در حجم بالا از قیمت بالاتری برخوردار است. اگر برای مصارف کوچک به این پمپ‌ها نیاز دارید، نوع دستی بسیار مقرون‌به‌صرفه و کاربردی است.
 

سخن پایانی

از فواید روانکاری قطعات می‌توان به کاهش هزینه تعمیرات قطعات، بالابردن عمر قطعات، حذف آلودگی‌های محیطی، جلوگیری از زنگ‌زدگی قطعات و جلوگیری از ساییدگی قطعات به هنگام فعالیت دستگاه اشاره کرد. برای این کار بین گریس و روغن بهتر است از گریس استفاده کنید، چرا که گریس دستگاه‌ها را بهتر آب‌بندی می‌کند، نیازی به گریس کاری در فواصل کوتاه مدت نیست و قابلیت ماندگاری گریس بر روی سطوح قطعات بیشتر از روغن است.