قفل و انواع قفل بخشی از سیستم حفاظتی و ایمنی هستند و به منظور ایمن سازی بر روی درها نصب می‌گردند .در این بخش به معرفی و بررسی انواع قفل می‌پردازیم. استفاده از سیستم های کلیدی اصلی ساده است ولی تا حدودی نا امن است. قفل ها و تمامی سیستم های امنیتی، باید در برابر اقدام به سرقت، ایمن باشند. مهمترین ویژگی یک قفل استاندارد، مقاومت در برابر شکستگی، برش و غیره می‌باشد.
از این رو، معرفی و بررسی انواع قفل بسیار حائز اهمیت است.
قفل، یک سیستم امنیتی است و از اشیاء قیمتی ما محافظت می‌کند. هنگامی که قصد مسافرت داریم بیشتر از سایر زمان ها از قفل استفاده می‌کنیم. قفل کردن دوچرخه، درب منزل و بسیاری موارد دیگر.
در مبحث معرفی و بررسی انواع قفل، قفل ها را به دو صورت مکانیکی و الکتریکی مورد بحث قرار می‌دهیم.
قفل های مکانیکی به صورت دستی و معمولا با کلید قفل می‌شوند.
قفل های الکترونیکی مانند قفل های مکانیکی عمل میکنند. با این تفاوت که فاقد کلید می باشند، عملکرد قفل های الکترونیکی به این صورت است که با معرفی یک رمز الکترونیکی میتوان آن را باز کرد.
 
 معرفی و بررسی انواع قفل
 
قفل ها معمولا دارای یک قسمت متحرک U شکل هستند و معمولاً با کلید یا پیچ هایی که رمز گذاری شده است، باز می شوند.
انواع مختلفی از قفل ها در بازار موجود است. در اینجا به معرفی چند نمونه از قفل های رایج می پردازیم.
 
 

قفل آویز

 

 

خرید عمده قفل آویز
 
قفل آویز در حال حاضر یکی از رایج ترین قفل های مکانیکی است. لازم به ذکر است که این قفل ها در انواع شکل ها در بازار موجود است. در قفل های مکانیکی عامل اصلی قفل کننده کلید می‌باشد. قفل های مکانیکی کلیدی یا قفل آویز بسیار رایج هستند. همه قفل ها نقاط ضعفی دارند که باید در نظر گرفته شوند. در مورد قفل آویز میتوان به این مورد اشاره کرد که در صورت گم شدن کلید، به هیچ عنوان قابل باز شدن نخواهد بود. تنها راه باز کردن چنین قفلی بریدن میله ی قفل می‌باشد.
شما میتوانید با مراجعه به صفحه فروش عمده انواع قفل آویز ، قفل مورد نظر خود را بصورت عمده و با پایین ترین قیمت بازار سفارش دهید.
 

قفل ترکیبی

 

 

خرید عمده قفل ترکیبی
 
قفل ترکیبی یکی از انواع قفل می‌باشد که خود به دو نوع مکانیکی و الکتریکی تقسیم می‌شود که باید متناسب با نیاز خریداری گردد. روش کار با قفل های ترکیبی به این صورت است که قفل توسط کاربر کدگذاری می‌شود. این کار را معمولا با چرخاندن صفحه مدرج روی قفل میتوان انجام داد.
در استفاده از قفل های ترکیبی به نکات زیر توجه کنید:
  • قفل را با دقت ببندید و از بسته شدن آن اطمینان حاصل نمایید.
  • تعویض مرتب قفل (هر شش ماه یک بار توصیه می شود) و یا زمانی که منزل یا محل کار شما تغییر میکند قفل خود را نیز تغییر دهید.
  • قفل های ترکیبی الکترونیکی می توانند دارای عملکرد متمایزی باشند و باید مرتبا بررسی شوند.
در معرفی و بررسی انواع قفل لازم به توضیح مختصری در مورد قفل مکاترونیک نیز می باشد. قفل مکاترونیک ترکیبی از قفل مکانیکی و قفل الکترونیکی است. این قفل ها شامل یک قسمت کلید مکانیکی هستند که در قفل قرار داده شده است . یک بخش رمزگذاری شده نیز در این کلید مکانیکی گنجانده شده است و با یک گیرنده در قفل ارتباط برقرار می کند. قفل های سبک مکاترونیک همانند یک کلید اتومبیل مدرن عمل می کند و دارای یک کلید مکانیکی و یک قسمت فرستنده است.
 

قفل تک لوله

 

خرید عمده قفل تک لوله

 

در کشور هایی از قبیل آمریکا، قفل تک لوله یکی از رایج ترین انواع قفل محسوب می‌شود.
این قفل ها از سمت بیرون توسط کلید، و از سمت داخل بصورت دستی باز می‌شوند. برای جلوگیری از چرخش قفل، میتوان به آن یک محافظ نصب کرد. این کار باعث بالا رفتن میزان امنیت قفل می‌شود. سیستم قفل فرمان میتواند یک مثال پر کاربرد برای این نمونه از قفل ها باشد.
 

قفل اهرمی

 

خرید عمده قفل اهرمی
 
قفل اهرمی یک مجموعه سخت افزاری است که از آن برای مواردی چون درب منزل و مکان های تجاری استفاده می‌شود. مکانیزم عملکرد این قفل ها به حالت اهرم می‌باشد که در دستگیره های در، کاربرد بسیار رایجی دارد. بیشتر بخش های تشکیل دهنده این قفل در یک نقطه متمرکز شده اند.
این نوع قفل یکی از ساده ترین انواع قفل می‌باشد. به صورتی که حتی کودکان نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
 

قفل فولادی

 

 

خرید عمده قفل فولادی
 
قفل فولادی ظاهر بسیار زیبایی دارد. علاوه بر این، از امنیت بالایی نیز برخوردار می‌باشد. این قفل دارای چندین لایه مقاوم در برابرنفوذ آب و هوا می‌باشد. بنابراین در برابر رطوبت نیز بسیار مقاوم است. قفل فولادی ضد برش، ضد اسید و ضد ضربه است. بنابراین از بالاترین درجه امنیتی برخوردار می‌باشد. این نوع قفل ها دارای بدنه مخصوص و یکپارچه هستند.این قفل فولادی روکش دار می‌تواند برای ایمن نگه داشتن دروازه ها، نرده ها، سوله ها، کارگاه ها و گاراژها استفاده شود. میله امنیتی آن از جنس فولاد بوده و به شکلی طراحی شده است که بیرون کشیدن آن از داخل قفل، بدون کلید غیر ممکن است. به علاوه قفل فولادی با خاصیت ضد دریل طراحی شده است.
 
در این میان باتوجه به تنوع بیشمار انواع قفل، یافتن یک قفل اصیل و با کیفیت که خیالمان را راحت کند ممکن است کمی دشوار بنظر برسد؛ تیم ابزار عمده برای راحتی شما در خرید قفل یک مقاله تخصصی را با عنوان تشخیص قفل با کیفیت آماده کرده که میتوانید به آن رجوع فرمایید.
 

انتخاب قفل

 
در مبحث معرفی و بررسی انواع قفل، علاوه بر اینکه ویژگی های قفل عنوان می‌گردد، به بررسی سطوحی که قفل بر روی آن نصب می‌شود نیز می‌پردازیم. به عبارت دیگر، هنگام انتخاب قفل برای نصب بر روی درب منزل یا محل کار، باید در نظر بگیرید که قفل با چه سطحی سازگاری بیشتری دارد. متناسب با اینکه از قفل داخلی یا قفل خارجی استفاده می‌کنید، گزینه های انتخابی شما متفاوت خواهد بود.
اگر سطح مورد استفاده برای قفل دارای استحکام کافی نباشد، نمی توان از ایمن بودن محل مورد نظر اطمینان حاصل کرد. حتی در صورت استفاده از قفل هایی با درجه امنیتی بسیار بالا نیز باید از ایمن بودن سطحی که قفل بر روی آن نصب شده است، مطمئن شویم.
نگهداری از کلیدها بسیار مهم است. کلیدها می توانند سرقت، کپی و یا گم شوند. حذف کلیدها از یک مکان مشخص توصیه نمی‌گردد. سعی کنید در فضای باز از یک قفل ضد آب استفاده نمایید.
 

خرید عمده قفل در ابزار عمده : با ابزارعمده از بازار خرده نگیر !

 
پلتفرم ابزارعمده آماده به خدمت رسانی شماست. به یاد داشته باشید که شما با استفاده از ابزارعمده حتما با این جمله مواجه خواهید شد « از بازار خرده نگیر ! ». در ابزار عمده تمامی محصولات و اجناس مستقیما از تولید کننده یا وارد کننده اصلی تهیه می‌شود که این امر باعث می‌شود تا قیمت ابزار و یراق در ابزار عمده پایین ترین قیمت ممکن در بازار باشد. شما میتوانید برای خرید عمده قفل به صفحه فروش عمده انواع قفل ابزار عمده مراجعه نمایید و بهترین تجربه خرید عمده قفل خود را رقم بزنید.