دستگیره ضد سرقت یکی از مهمترین قطعات سخت افزاری درب ضد سرقت است. در ادامه، به شما خواهیم گفت که درب ضد سرقت و دستگیره درب ضد سرقت چیست و چه انواعی دارد؟
دستگیره ضد سرقت، همانطور که از نامش مشخص است، دستگیره ای است که روی درب ضد سرقت نصب می‌شود و باز و بسته کردن درب ضد سرقت را امکان پذیر می کند. دستگیره ضد سرقت معمولا از آهن، فولاد، آلومینیوم و سایر فلزات ساخته می‌شود و یک لوازم جانبی سخت افزاری ضروری برای درهای امنیتی مدرن منازل است. کیفیت این دستگیره به طور مستقیم بر استفاده از درب ضد سرقت برای محافظت از ایمنی خانه تاثیر می گذارد.
سخت افزار حدود 3 تا 5 درصد هزینه بهسازی خانه را شامل می شود. اگرچه نسبت کمی است، اما نمی توان از آن چشم پوشی کرد. در میان این سخت افزارها، دستگیره ضد سرقت یک جزء سخت افزاری کوچک است که نمی توان آن را نادیده گرفت. دستگیره ضد سرقت نه تنها نقش کاربردی مهمی در ایمنی خانه ایفا می کند، بلکه اشکال و طراحی های متنوع آن نیز می تواند زیبایی خاصی را به دکوراسیون خانه اضافه کند. اگر یک دستگیره کوچک به درستی انتخاب نشود، نه تنها کارکرد درستی نخواهد داشت بلکه از زیبایی ظاهری خانه می کاهد. دستگیره وسیله ای است که بر روی درها ، پنجره ها ، کشوها ، کابینت ها و غیره برای باز و بسته کردن، نصب می شود. دستگیره را می توان بر اساس استانداردهای مختلف به انواع مختلفی تقسیم کرد. همچنین تفاوت قیمت دستگیره ها به دلیل موادی است که دستگیره از آن ساخته شده است.
فروش عمده دستگیره ضد سرقت ابزارعمده
اکثر مردم تصور می کنند که کیفیت دستگیره ضد سرقت هیچگونه ارتباطی با کیفیت خود درب ضد سرقت ندارد، بنابراین هنگام خرید درب ضد سرقت، فقط به کیفیت خود درب توجه می کنند و توجه چندانی به کیفیت دستگیره ضد سرقت ندارند. همه دستگیره های ضد سرقت معمولا توسط دو پیچ که از ورقه درب عبور می کنند ثابت می شوند. این دستگیره ها از فلزاتی مانند آهن، سرامیک، شیشه، کریستال و سایر مواد ساخته شده اند. اما به طور عمده مس، آلیاژ مس، آلیاژ آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و پلاستیک، مواد رایج ساخت دستگیره ضد سرقت هستند. در پایین، انواع دستگیره های ضد سرقت را برای شما آورده ایم:
 

دستگیره ضد سرقت فولادی

خرید عمده دستگیره ضد سرقت
 دستگیره ضد سرقت ساخته شده از فولاد ضد زنگ و آلیاژ آلومینیوم، هر دو تقریبا در یک سطح قرار دارند و رنگ دستگیره های ساخته شده از این دو فلز، عمدتا نقره ای مایل به سفید هستند هر چند که ممکن است رنگ های دیگری هم داشته باشند.
 

دستگیره ضد سرقت برنزی

انواع مدل های دستگیره ضد سرقت
 دستگیره ضد سرقت برنز در دسته دستگیره های پیشرفته ضد سرقت میباشد. این دستگیره ها عموماً در ساختمان‌های اداری، ویلا و غیره مورد استفاده قرار میگیرند.
 

دستگیره ضد سرقت مسی

 
 درب مسی ضد سرقت ترکیبی از دستگیره ضد سرقت و دستگیره های معمولی ورودی خانه است. این دستگیره  ها همچون دستگیره های برنزی، نه تنها در سبک پیشرفته هستند، بلکه دارای اثرات ضد عفونی کننده هم می باشند.
البته دسته بندی های مختلف دیگری هم برای انواع دستگیره درب ضد سرقت وجود دارد.
انواع دستگیره ضد سرقت بر اساس نوع طراحی طبقه بندی می شوند:
طراحی دستگیره ضد سرقت را نمی توان دست کم گرفت. اگر چه دستگیره بخش کوچکی از درب ضد سرقت است اما بسیار مشهود است و همچنین جزء مهمی است که توجه را به راحتی جلب می کند. بنابراین، با توجه به زیبایی عمومی در دکوراسیون مدرن خانه، اهمیت طراحی ظاهری دستگیره درب ضد سرقت روز به روز بیشتر میشود. طراحی های مینیمالیستی مدرن، طراحی های سلطنتی و طراحی های اروپایی جزء طراحی های رایج اند.
انواع دستگیره ضد سرقت بر اساس نوع مواد اولیه طبقه بندی می شوند:
دستگیره ضد سرقت را می توان با توجه به استانداردهای مختلف به انواع گوناگونی تقسیم کرد. متداول ترین دسته بندی، بر اساس مواد اولیه ساخت دستگیره انجام میشود. همانطور که پیشتر گفتیم، اساساً دستگیره ها از انواع فلز و آلیاژ فلز، پلاستیک، سرامیک، شیشه، کریستال و غیره ساخته می شوند. 

انواع دستگیره ضد سرقت بر اساس شکل و سبک 

دستگیره ضد سرقت را می توان با توجه به سبک به نوع تک سوراخ گرد، نوع نواری تک سر، نوع دو سر، نوع مخفی و انواع دیگر تقسیم بندی کرد. معمولاً وقتی از خانه دیگران دیدن می کنید ، متوجه میشوید که سبک دستگیره در هر خانواده کاملاً متفاوت است و تفاوت زیادی در سبک ها وجود دارد. سبک معمول دستگیره درب باید یک سوراخ گرد یا یک نوار باشد. همچنین بین قیمت و سبک دستگیره های ضد سرقت ارتباط خاصی وجود دارد. علاوه بر سبک های اصلی ذکر شده در بالا، سبک های متنوع دیگری نیز وجود دارند. این سبک های کاملاً متفاوت دستگیره ها، در نهایت جلوه های تزئینی کاملا متفاوتی را به ارمغان می آورند.
 
خرید دستگیره درب ضد سرقت الکترونیکی

دستگیره ثابت درب ضد سرقت

این نوع دستگیره در ارتفاع 1 متری درب و در بخش بیرونی آن در کنار قفل نصب میشود. این دستگیره همان طور که از نامش مشخص است ثابت و بدون حرکت میباشد و در رنگ ها، اندازه ها و طراحی های مختلف تولید میشود. انواع دستگیره ثابت درب ضد سرقت در ایران معمولا از فلزات سرب، آلومینیوم و آهن ساخته میشوند و تاثیر به سزایی در زیبایی درب ضد سرقت شما دارند.