برای پاسخ به این سوال که انواع دستگیره مخفی کابینت چیست و چه تعریفی دارد باید گفت که: چون یکی از مهم ترین بخش های هر خانه، آشپزخانه است و زمان زیاد خانم ها در طول روز، در آشپزخانه صرف می شود، دکوراسیون آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. چون در دکوراسیون آشپزخانه، حرف اول را کابینت ها می زنند همین موضوع موجب می شود تا هر چیزی که مربوط به کابینت ها می باشد با نهایت توجه و دقت بالاتری انتخاب شوند. این روزها در طراحی کابینت ها از انواع دستگیره مخفی کابینت ها استفاده می شود, برای برخی افراد انتخاب دستگیره ی زیبا با قیمت مناسب بسیار دشوار است چرا که به مرور زمان  احتمال این که دستگیره تغییر رنگ داده و یا خراب شود زیاد است.  
 
انواع دستگیره مخفی کابینتی
 
 
امروزه با استفاده از انواع دستگیره مخفی کابینت ها دیگر نیازی به استفاده از دستگیره های خم شده ی قدیمی و با زاویه و یا بدون زاویه که از میله های خمیده درست می شدند، نمی باشد. استفاده از دستگیره مخفی موجب ایجاد نما و ظاهری تمیز و یک دست و جلوه ی مدرن و شیک به دکوراسیون آشپزخانه می شود و هیچ گونه دستگیره ای بر روی درب کابینت ها دیده نمی شود. همین امر منجر به داشتن یک دکوراسیون آشپزخانه ی زیبا و کاربردی با حداقل استفاده از لوازم اضافی در محیط می شود و تا حدی آشپزخانه را به روزتر و مرتب تر نشان می دهند.
 

آموزش نصب دستگیره مخفی کابینتی

 

آموزش نصب دستگیره مخفی کابینتی
 
  • استفاده از مگنت: در نصب این روش از آهن ربا و فنر استفاده می شود که آهنربا موجب می شود تا درب کابینت به درستی بسته شود. از فنر هم به خاطر این استفاده می شود که با فشار دادن آن، درب را از آهنربا دور کند و این کار منجر به باز شدن درب کابینت شود. این نوع از کابینت های مگنتی در مقایسه با کابینت هایی که تنها در آن از فنر استفاده شده است از ایمنی بالاتری برخوردار هستند. 
  •  استفاده از فنر مکانیکی: در نصب انواع دستگیره مخفی با استفاده از فنر مکانیکی، برای این که درب بسته شود، تنها از لولاهای فنری استفاده می شود. به این صورت که برای باز کردن آن مانند کابینت های مگنت دار، درب کابینت را به داخل فشار می دهند و برای بستن درب کابینت، باید مجددا آن را به داخل فشار داد تا درب کابینت بسته شود. هزینه ی نصب این نوع دستگیره مخفی بسیار مقرون به صرفه تر از نصب با استفاده از مگنت است.
  •  استفاده از دستگیره مخفی: روش دیگر نصب انواع دستگیره مخفی به این صورت است که سازنده های کابینت با ایجاد برش و شیارهایی بر روی لبه ی کابینت، موجب ایجاد دستگیره مخفی می شوند. این مدل نصب با قیمت پایین تر انجام می شود و برای افرادی که قصد پرداخت هزینه های بالاتری برای کابینت های بدون دستگیره ندارند بهترین گزینه است.
 

انواع دستگیره مخفی کابینتی

 

انواع متداول دستگیره مخفی کابینتی

 

  •  دستگیره آهن ربایی مکانیکی: در این نوع از انواع دستگیره مخفی، در داخل کابینت یک نوع ابزار که شامل یک قسمت مکانیکی و فنری و یک آهنربا است، نصب می شود. دستگیره آهنربایی مکانیکی دارای کارایی خیلی آسانی است به این صورت که تنها با فشار دادن درب کابینت به دلیل فنری که در داخل دستگیره تعبیه شده است، موجب باز شدن آن می شود.
  •  دستگیره یکپارچه با درب کابینت: در این نوع از دستگیره در حقیقت هیچ گونه دستگیره ی خاصی نصب نمی شود و تنها با ایجاد یک شیب بر روی درب کابینت ها می توان آن را باز و بسته نمود. در این راستا فقط یک فضای مخفی بر روی لبه ی درب ایجاد می شود.
  •  دستگیره پنهان پروفیلی: تفاوتی که این نوع از انواع دستگیره مخفی دارد در این است که، فقط بر روی کابینت های زمینی نصب و اجرا می شود. دستگیره پنهان پروفیلی در دو نوع می باشد که بر روی درب به شکل عمودی و افقی نصب می شود. انواع این دستگیره ها در شکل  L  وU  هستند.
  •  دستگیره پروفیلی بیرونی: برخی دیگر از انواع دستگیره مخفی کابینت به صورت دستگیره پروفیلی بیرونی می باشد که بر روی قسمت بالایی درب چسبانده می شود، و تنها مقدار کمی از آن قابل مشاهده است. البته این دستگیره ها دارای مدل های گوناگونی است که با توجه به مدلی که دارد دیده می شود. 
 

بررسی مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت

 

مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینتی

 

 

مزایای دستگیره مخفی کابینت به این صورت است که: این نوع از کابینتها به هیچ عنوان از مد نمی افتند و تا سالیان زیاد مورد پسند  افراد قرار می گیرند. استفاده از انواع دستگیره مخفی موجب به وجود آمدن سطحی صاف شده و ظاهری ساده و  مینیمالیستی در فضا ایجاد می کند. طراحان داخلی امروزه به تنها چیزی که زیاد اهمیت می دهند همین سادگی در طراحی کابینت ها است. با استفاده از این دستگیره ها در کابینت، آشپزخانه ای امن تر خواهید داشت. چرا که حذف دستگیره از بروز حوادثی مانند: گیر کردن لباس شما به صورت تصادفی جلوگیری به عمل می آورد. و به دلیل این که بچه های کوچک با استفاده از دستگیره ها موجب حفظ شدن تعادل خود می شوند، در صورتی که دستگیره ای بر روی درب کابینت وجود نداشته باشد، پس جای نگرانی از حضور بچه ها در آن جا نخواهد بود و از  بروز خطرات احتمالی جلوگیری به عمل می آید.
معایب دستگیره مخفی کابینت به این صورت است که انواع دستگیره مخفی به دو دسته ی کلی در کابینت ها تقسیم می شود: برخی از آن ها به صورت آهنربایی باز می شوند و دسته ی دوم آن به صورت مکانیکی می باشد که با فشار دست باز می شود. بعضی دیگر از انواع دستگیره ی مخفی به شکلی طراحی شده است که در بالای آن ها فضایی وجود دارد که می توان با انگشت آن ها را باز کرد. در این کانال ها امکان جمع شدن گرد و خاک زیاد بوده که مستلزم تمیز کردن منظم می باشد و تمیز کردن آن ها هم کمی دشوار و سخت به نظر می رسد. از دیگر ایرادات و معایب دستگیره مخفی کابینت در هزینه ی نصب بالای آن است چرا که دستمزد انجام کار به همراه یراق آلاتی که در آن استفاده می شود کمی هزینه بر و گران است.
 

با ابزارعمده از بازار خرده نگیر

 
اگر در بازار ابزار یا یراق به هر نحوی فعالیت میکنید یا با آن ارتباط دارید اما هنوز با ابزارعمده آشنا نشده اید شدیدا پیشنهاد میکنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
بازار ابزار و یراق از دیرباز تا کنون به نحو غیرقابل چشم پوشی با عمده فروشی  به عنوان واسطه فرایند تامین کالا گره خورده و عجین شده است. اما این روند فارغ از طول عمر آن ، محدودیت و تنگناهایی نیز ایجاد میکند. مشکلاتی مانند حضور فیزیکی ، پیگیری های مداوم و صرف زمان و انرژی ، کامل نبودن لیست فروش عمده فروشی و از همه مهمتر هزینه های اضافی واسطه گری.
ابزارعمده به عنوان یک پلتفرم فروش عمده یراق و ابزار درصدد فائق آمدن بر مسائل شیوه سنتی عمده فروشی در بستر اینترنت کرده است. در ابزارعمده هیچ هزینه‌ای بابت واسطه گری از شما خریداران عمده یراق و ابزار گرفته نمیشود و تمامی قیمت های درج شده در سایت ، مطابق با لیست قیمت اصلی کارخانه می‌باشد ؛ طبیعتا قیمت نهایی کارخانه پایین ترین قیمت خرید عمده خواهد بود.
شما میتوانید با مراجعه به صفحه خرید عمده یراق ابزارعمده ، محصولات خود را انتخاب کرده و بصورت عمده با پایین ترین قیمت بازار خریداری کنید.