در این مقاله به توضیح کامل ریل ساچمه ای می پردازیم تا در هنگام خرید انواع ریل کشو ، یک راهنمای جامع با خود داشته باشید.
در گذشته نه چندان دور جهت ایجاد کشو ها و برای عقب و جلو بردن آن ها از یک زهواره چوبی استفاده می کردند. با برش دادن بخشی کناری و ایجاد شیار در کابینت یا کمد، زهواره درون شیار حرکت می کرد و این موضوع عامل ساخت کشو ها در گذشته بود.
امروزه با پیشرفت صنعت و افزایش تولیدات و همچنین نیاز به سرعت در انجام کار ها، ابزارآلات و لوازم مدرن زیادی در صنایع مختلف تولید شدند. انواع ریل کشو که با نام های ریل کابینت و ریل کمد نیز شناخته می‌شود یکی از همین ابزارآلات مدرن به حساب می آید.
 
انواع مدل های ریل کشو
 
در حال حاضر به جای ایجاد شیار در کمد ها و قرار دادن زهواره چوبی، از انواع ریل کشو برای حرکت دادن آنها استفاده می شود.
کمد یکی از مهم ترین بخش های هر اداره و یا خانه می باشد. اکثر وسایل و ابزار های ما در کمد و کشو جای می گیرند. از آنجایی که استفاده بسیاری زیادی در روز از این مکان ها می شود، لذا اجزای کمد و کشو باید قدرت و دوام کافی در برابر استفاده روزمره را داشته باشند ؛ هرکدام از انواع ریل کشو ویژگی های مخصوص به خود را دارند که باید در خرید آن مورد توجه قرار گیرد ؛ به عنوان مثال ریل سه تکه توان بیشتری برای نگه داری کشو هایی با عمیق بیش از ۳۰ سانتی متر دارد و بر عکس ریل دو تکه تنها میتواند یک کشو ۲۰ تا ۳۰ سانتی متری را با موفقیت نگه دارد. ما در این مقاله به بررسی انواع ریل کشو و ویژگی های منحصر به فرد هر کدام خواهیم پرداخت.
یکی از مهم ترین اجزای کمد و کشو که اکثر فشار و وزن روی آن قرار می گیرد، ریل ها هستند. امروزه شرکت های معتبر داخلی در زمینه تولیدات ریل های ساچمه ای گام بزرگی برداشته اند. به گونه ای که خیلی از برند های داخلی با محصولات خارجی درحال رقابت هستند.
در ادامه به بررسی انواع ریل کشو در بازار می پردازیم.
 

انواع ریل کشو و ساچمه ای در بازار

 
 
خرید عمده ریل سفید کشو با ابزارعمده از بازار خرده نگیر
 
ریل های ساچمه ای امروزه در برند ها و جنس های مختلف تولید می شوند. برخی از انواع ریل های ساچمه ای عبارت اند از:
 
۱. ریل ساده کشو : ریل ساده کشو به دو دسته ریل سفید و ریل ساچمه ای تقسیم می شود. این نوع ریل ها از ایجاد سر و صدای اضافی در هنگام حرکت دادن کابینت و کمد جلوگیری می کنند و به صورت کاملاً روان می توان کشو را بر روی آن عقب و جلو کرد.

۲. ریل مخفی کشو : ریل مخفی کشو جهت حرکت دادن و عقب و جلو کردن انواع کشو ها به کار می رود. یکی از مزیت های ریل مخفی کشو حفظ زیبایی کشو است. همانطور که از اسم آن پیدا است، ریل مخفی درون کشو مخفی می شود و ظاهر کشو را حفظ می کند. ریل مخفی کشو در دو نوع ریل مگنتی و ریل آرام بند دار در بازار موجود است. این نوع ریل ها جزو گران ترین و بهترین ریل ها می باشند.
تمامی این ریل ها ممکن است دارای اسامی گوناگونی در بازار باشند و برخی افراد و فروشنده ها از نام دیگری برای این ریل ها استفاده کنند. به عنوان مثال به ریل مخفی ، ریل تاندم نیز می گویند.
 
خرید عمده ریل مخفی کشو
 
 
۳. ریل تبدیل میز : ریل های تبدیل میز می توانند چندین میز را به هم متصل کنند. به عنوان مثال ریل های تبدیل میز می توانند میز های ۶ نفره را به میز های ۸ نفره تبدیل کنند. ریل تبدیل میز به گونه ای قادر است تا از حداقل فضای آشپزخانه، بهینه مصرف را برای شما فراهم سازد. این نوع میز ها بر روی شاسی چوبی میز نصب می شوند. به راحتی با برش دادن وسط یه میز و قرار دادن یک تخته اضافی بین آن ها و متصل کردن دو ریل تبدیل میز در کناره های تخته می توان یک میز ۴ نفره را به یک میز ۶ نفره تبدیل کرد.
 
 
۴. ریل بدنه دار : ریل های بدنه دار با هدف حرکت دادن کشو های سنگین ساخته و طراحی شدند. امروزه ریل های بدنه دار در انواع و جنس های مختلف تولید می شوند. کشور ترکیه یکی از بهترین ریل های بدنه دار را در دنیا تولید می کند.
 
 
 

ریل های جدید کف کشو

 
 
با پیشرفت در زمینه طراحی و ساخت انواع ریل ها، امروزه شاهد تولید محصولی با نام ریل کف کشو هستیم. این نوع ریل ها نسل جدید در عرضه ریل های کشویی در بازار به حساب می آیند. ریل های کف کشو جایگزین مناسبی برای ریل های ساچمه ای هستند.
برخی از مزیت های ریل کف کشو نسبت به ریل ساچمه ای عبارت است از:
 

    • ریل های کف کشو روان تر از ریل های ساچمه ای هستند

    • این نوع ریل ها سر و صدای کمتری ایجاد می کنند.

    • تحمل وزن بیشتری دارند.

    • دارای کیفیت بالاتری در ساخت می باشند.

    • ریگلاژ کردن ریل های کف کشو نسبت به ریل های دیگر راحت تر است.

 
ریل های جدید کف کشو در نوع در بازار موجود می باشند.
 
۱. ریل های کف کشو کامل بیرون بر (Full Extension)
 
نوع اول از پر طرفدارترین نوع ریل های کف کشو به حساب می آیند. این نوع کشو ها کامل از بین کابینت بیرون می آیند و به این شکل شما می توانید کل محتوای درون کشو را مشاهده کنید.
 
۲. ریل های کف کشو نیمه بیرون بر (Single)
 
نوع دوم که سینگل نیز نام دارد، به گونه ای است که زمان باز کردن کشو مقداری از فضای کشو درون کابینت باقی می ماند و شما تمامی فشای کشو را نمی توانید ملاحظه کنید.
کشور اتریش یکی از بهترین ریل های کف کشو را در بازار تولید می کند.
 

خرید انواع ریل کشو

 
 
خرید انواع ریل کشو
 
به دلیل تنوع در تولید و ساخت ریل ها و همچنین کاربرد آنها، قیمت ریل های کشویی با هم متفاوت است. همچنین به علت تغییرات ارز و قیمت مواد اولیه در ایران، قیمت مشخص و دقیقی نمی توان ارائه داد.
خرید عمده ریل کشو نیازمند داشتن اطلاعات و دانش درباره این محصول است. جهت استعلام قیمت روز ریل کشو و یا خرید عمده این محصول حتما با متخصصین و مشاوران با ارتباط بگیرید.
مجموعه ما سعی دارد تا با ارائه بهترین و با کیفیت ریل های کشویی، در جهت افزایش تولیدات داخلی و گسترش بحث صادرات در ایران گامی بردارد.
 

با ابزارعمده از بازار خرده نگیر 

 
پلتفرم ابزارعمده بستری اینترنتی می‌باشد که اقدام به فروش عمده انواع ابزار و یراق آلات ، از جمله ، انواع ریل کشو کرده است . شما در ابزارعمده نه تنها از پرداخت هزینه های واسطه گری رها خواهید بود که نیاز به حضوری فیزیکی نخواهید داشت . لیست قیمت ریل کشو های موجود در ابزارعمده کاملا منطبق با لیست قیمت به روز تامین کنندگان اصلی کالا ( تولید کننده و وارد کننده ) می‌باشد و هیچ هزینه ای بابت واسطه گری دریافت نخواهد شد.
 
شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر به صفحه فروش عمده یراق ابزارعمده مراجعه فرمایید.
 
همچنین شما میتوانید با مراجعه به صفحه فروش عمده برند هایی که در ادامه می‌آیند بعد از دریافت لیست فروش کارخانه یا تولید کننده ، از قیمت عمده انواع ریل های کشو اطلاع پیدا کنید.
 

امیت ( ریل ساچمه ای )

 

آلفا ( ریل ساچمه ای سه تکه )

 

یوتا ( ریل ساچمه ای سه تکه ، ریل ساچمه ای پهن ، ریل ساچمه ای باریک ، ریل دو تکه باریک ، ریل استیل ، ریل آرام بند )

 

بهسازان ( ریل ساچمه ای سه تکه )

 

حامد ( ریل ساخه ای )