همه ما میتوانیم توافق داشته باشیم که دستگیره درب یکی از پرکاربرد ترین یراق‌آلات در زندگی روزمره ماست. انواع دستگیره درب از طرفی برای حفظ امنیت وسایل و حریم شخصی و از طرف دیگر به دلیل زیبایی و هارمونی دکوراسیون بسیار حائز اهمیت می‌باشند.
 
بهتر است در همین ابتدا و قبل از گفتن هرچیز دیگری از دستگیره ها و انواع مدل های آن به نکاتی کلیدی اشاره کنیم که در تهیه و انتخاب دستگیره درب حیاتی و ضروری می‌باشند:
  •  رنگ و طرح دستگیره ها
  •  امنیت و حفظ حریم خصوصی
  •  جنس
  •  راحتی در نصب و استفاده
 [اولیت بندی این موارد به عهده شما و انتظاری است که شما از خرید دستگیره خود دارید. برای مثال حفظ امنیت اولین موردی است که در تهیه دستگیره درب ورودی باید بدان توجه کرد.]
 
ما در این مقاله به توضیح انواع دستگیره درب و کاربرد منحصر به فرد هرکدام خواهیم پرداخت که از جمله آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
  • دستگیره اهرمی و توپی
  • دستگیره پلاک
  • دستگیره روزت
  • دستگیره درب سرویس بهداشتی
  • دستگیره درب ورودی
  • دستگیره ترئینی
  • دستگیره درب اتاق خواب
 
انواع دستگیره درب

انواع دستگیره درب در یک نگاه (یک خبر خوب و یک خبر بد!)

 
                            فروش عمده دستیگره درب ابزارعمده
 
شاید با خود فکر کنید که دستگیره درب و انواع مدل هایش صرفا ابزاری هستند برای عبور کردن از یک درب و یا بستن آن. خبر بد را اینطور میتوانم بگویم «چنین نیست!» اما خبر خوبی هم در کار است! دستگیره درب علاوه بر ویژگی های فنی و ابزاری اش خاصیت «هویت بخشی» دارد! شما خودتان را تصور کنید در حالی که یک دستگیره زنگ زده و زبر را میچرخانید و وارد اتاق مذکور می‌شوید حال دوباره خود را تصور کنید که دستگیره‌ای استیل و صیقل داده شده را میچرخانید و وارد اتاق مذکور می‌شوید!
با ابزار عمده همراه باشید تا بهترین دستگیره درب متناسب با هویت فضای خود را انتخاب کنید!
 

دستگیره اهرمی و دستگیره توپی 

 
دستگیره اهرمی دستگیره توپی
 
دو نوع اصلی و بسیار محبوب و پر استفاده دستگیره ها، دستگیره های اهرمی هستند و دستگیره های توپی.
- دستگیره های توپی با حرکتی چرخشی باز شده و استایلی کلاسیک و قدیمی تر دارند.برای براز کردن درب هایی با دستگیره توپی باید دستگره را به صورت کامل در دست گرفت. این دستگیره ها برای استفاده بر درب اتاق هایی که باید از دسترس کودکان به دور باشد بسیار مناسبند.
- دستگیره های اهرمی با حرکت به سمت پایین باز میشوند.دستگیره های اهرمی استایل مدرن تری به نسب مدل توپی دارند.این نوع از دستگیره ها به دلیل سهولت و راحتی در استفاده پیشنهاد بسیار قابل توجهی است برای افرادی که از مشکل مفاصل یا آرتروز رنج میبرند.
 
اگر شما به پاسخ این پرسش که «دستگیره درب چگونه کار میکند؟» علاقه‌مند هستید، بهتر است تحت هیچ شرایطی مقاله تخصصی ابزار عمده با عنوان دستگیره و قفل درب چگونه کار میکنند را از دست ندهید؛ در این مقاله با کمک یک انیمیشن به این سوال پاسخ داده‌ایم.
 
 

دستگیره پلاک  

 
خرید عمده دستگیره پلاک
 
متداول ترین استفاده از دستگره های پلاک استفاده از آن های برای درب های داخل ساختمان می‌باشد.این دستگیره ها تک قسمتی و دارای ظاهری ساده می‌باشند.
 

دستگیره روزت 

 
خرید عمده دستگیره روزت
 
دستگیره روزت که دستگیره هایی پر استفاده و محبوب می‌باشند از دو قسمت مجزای دستگیره و قسمت کلید خور تشکیل شده است.این تفکیک اجزا ظاهری زیبا و جذاب به دستگیره بخشیده است و از آن بیشتر برای درب ورودی ساختمان استفاده می‌شود.نکته مهم دیگری که باید بیان شوند این است که دو قسمت مجزای دستگیره روزت میتواند ترکیبی باشد از دستگیره های اهرمی و توپی.
 

دستگیره درب سرویس بهداشتی 

 
دستگیره درب سرویس بهداشتی

دستگیره های درب مخصوص سرویس بهداشتی با امکان قفل شدن از داخل ساخته می‌شوند.در ساخت این نوع از دستگیره ها به زمان های خاصی نظیر : گیر کردن کودکان، افراد کم توان و افراد مسن توجه شده است که میتوان در چنین مواقعی درب را از بیرون نیز باز کرد.

 

دستگیره درب ورودی 

 
دستگیره درب ورودی
 
اصلی ترین ویژگی این مدل از دستگیره ها با توجه به دارا بودن قفل و سیلندر حفظ امنیت می‌باشد اما باید به تناسب مدل سیلندر دستگیره سوییچی و قفل توجه داشته باشید. دستگیره درب ورودی هم از داخل و هم از خارج ساختمان امکان قفل شدن دارد در حالی که امکان باز کردن درب از خارج را به ما نمیدهند و این ویژگی اهمیت شایانی در حفظ امنیت ساختمان دارد.
 

دستگیره درب تزئینی 

 
 دستگیره درب تزئینی
 
کارایی این دسته از دستگیره صرفا زیبایی و تزئین می‌باشد. این دستگیره ها فاقد قفل می‌باشند و از آن ها میتوان بر روی درب اتاق یا فضا هایی استفاده نمود که باز و بسته شدن آن ها از دو طرف ایرادی ندارد. 
 

دستگیره درب اتاق خواب 

 
دستگیره درب اتاق خواب
 
دستگیره های درب اتاق خواب از هر دو طرف باز و قفل شده و قفلی از از نوع سوئیچی دارند ؛ یعنی قفل این دستگیره ها فاقد سیلندر و مغزی قفل بوده و کلیدی بلند از جنس آلومینیم یا برنج دارند. این دستگیره ها که اغلب از نوع پلاک بوده ( در قسمت ابتدایی مقاله به این نوع از دستگیره ها پرداخته‌ایم ) برای استفاده بر انواع  درب مناسب بوده و بر حسب طراحی و دکوراسیون خانه یا فضای مورد نظر شما طرح های بیشماری دارند.
 

با ابزارعمده از بازار خرده نگیر

 
« با ابزارعمده از بازار خرده نگیر » این شعار از ابتدای تاسیس ابزارعمده همواره سرلوحه کار ما بوده است. ابزار عمده با هدف تسریع و تسهیل فرایند خرید عمده یراق و ابزار راه اندازی شده است. در گذشته شما برای طی کردن فرایند خرید عمده یراق و ابزار نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی بوده‌اید و از همه مهمتر بخشی از هرینه های خرید عمده خود را باید بابت هزینه های واسطه گری فروشندگان عمده پرداخت می‌نمودید اما در ابزار عمده تمامی این مسائل و موانع برداشته شده است. ابزارعمده سفارش عمده شما را بصورت اینترنتی و آنلاین ثبت میکند و از همه مهمتر با قیمتی دقیقا منطبق با لیست قیمت به روز تامین کنندگان اصلی کالا ( تولید کننده و واردکنندگان ) این فرایند را به انجام می‌رساند و چه قیمتی پایین تر از قیمت تامین کنندگان اصلی کالا ؟!
شما میتوانید با مراجعه به صفحه فروش دستگیره در ابزار عمده ، انواع دستگیره مورد نیاز خود را بصورت عمده و با پایین ترین قیمت بازار ، تهیه فرمایید.