اکثر شما از تمیزکاری و نظافت منزل واهمه دارید. بنابراین خرید و استفاده از ابزار نظافت خانگی اول چیزی که در ذهن خود تداعی می کنید. برخی مواقع مدت زمانی که برای تمیز کردن منزل و استفاده از ابزار نظافت خانگی صرف می شود به برنامه کاری شما در طول روز بستگی دارد. زیرا هر چه مشغله کاری بیشتر باشد استفاده از ابزار نظافت اتوماتیک همچون بخارشوی برقی مناسب تر بوده و کارهای سنگین و مشکل را در کم ترین زمان ممکن انجام می دهد. ولی اگر زمان مد نظر نباشد می توان برای نظافت از ابزارهای دستی و سنتی همچون دستمال، جارو، انواع تی نظاف ، انواع طی نخی ، اسفنج و ... استفاده کرد. البته ابزار نظافت باید مناسب سبک و نیازهای زندگی انتخاب شود. زیرا ابزاری که می خواهید خریداری کنید باید تصوری از آن داشته باشید وگرنه به مشکل مواجه می شوید.
 

انواع برس

 
 
انواع برس نظافت و انواع فرچه در ابزار عمده
 
برس یا فرچه نظافت یکی از ابزار نظافت خانگی می باشد که در سه نوع زیر به بازار عرضه می شود:
 

برس توالت

برس توالت دارای ریشه های زبر از جنس پلاستیک بوده که برای از بین بردن جرم و لکه های سطحی و داخل توالت به کار برده می شود. فرچه توالت در دو شکل یکی برای نظافت بخش های سطحی و برجسته و دیگری برای نظافت درزها و بخش های تو رفته توالت مورد استفاده قرار می گیرد.
 

برس فرش

چرتکه یا برس فرش یکی از ابزار نظافت خانگی بسیار کارآمد زمان تمیز کردن فرش می باشد. البته در شیوه های شست و شست و شوی سنتی فرش برای شستن یا لکه گیری از برس استفاده می شود که امروزه کماکان جایگاه و کاربرد خود را در بین ابزارهای نظافت حفظ کرده است. شما قبل از جارو کردن منزل می توانید فرچه را خیس یا مرطوب کرده تا به راحتی الیاف، نخ و موی چسبیده به فرش را جمع آوری کنید. زیرا بعد از برس کشی، بافت ها و رج های فرش خود را بهترین شکل به نمایش گذاشته و تمیزی آن بیشتر دیده می شود.
 

برس لباس و پارچه

برس لباس و پارچه در چه مواقعی کارایی دارند؟ برخی مواقع نمی توان از ریزش موی روی لباس یا پرز گرفتن آن جلوگیری کرد. بنابراین با کشیدن برس مرطوب روی لباس تمام موها به آن چسبیده و کاملا تمیز به نظر می رسد. البته نباید برس خیلی خیس کرد چون باعث ایجاد رد روی پارچه و لک می شود. همچنین جارو برقی تمام آشغال های روی مبلمان برجسته، کرک دار و مخملی را نمی گیرد و برای نظافت نیاز به برس دارد. حال برس تمام آشغال ها و کرک های چسبیده به مبل را به بهترین نحوه جمع کرده و می توان بعد از آن مبل را جارو زد.
 

مسواک

مسواک زیر مجموعه فرچه های نظافتی می باشد که می توان از آن برای تمیز کردن محوطه شیرآلات، درزهای سرامیک و کاشی، اجاق گاز، توستر و قسمت هایی از منزل که دسترسی به آن دشوار می باشد استفاده کرد.
 
 

آب جمع کن

 
خرید عمده طی آب جمع کن در ابزار عمده
 
طی آب جمع کن یکی از ابزار نظافت خانگی پرکاربرد در شست و شوی سطوح سرامیکی و موزاییکی است که به رطوبت و محلول شوینده هیچ حساسیتی ندارد. همچنین کیفیت بالای این طی ها بر طول عمرشان می افزاید. این تی ها اقسام و انواع مختلفی دارند که از لحاظ اندازه، جنس، مقاومت و شکل ظاهری با هم فرق می کنند.  تی ها در دو نوع پلاستیکی و نخی قابل دسترس می باشند که به عنوان یک وسیله کاربردی در هر مکانی برای جمع آوری آب و امر شست و شو مورد استفاده قرار می گیرند.
 
 

جارو و خاک انداز

 
 
فروش عمده انواع جارو و خاک انداز در ابزارعمده
 
یکی دیگر از ابزار نظافت خانگی، جارو و خاک انداز است. جارو انواع مختلفی دارد که به شرح زیر می باشد:
 

جاروی مخصوص داخل خانه

این جارو مختص به پاک سازی گوشه ، کناره، دیوار و سقف خانه می باشد. نحوه ی شست و شو این جارو بدین صورت است که باید با آب گرم و صابون شست و شو دهد و با چند بار تکان آب اضافی آن گرفته شود تا گرد و خاک را از سطح مورد نظر جدا کند. البته باید جارو را به شکل وارونه آویزان کرد تا از خم شدن الیاف جلوگیری شود.
 

جاروی مخصوص حیاط

جاروی بسیار محکمی بوده که با تمیز کردن سطوح بتنی جارو هیچ گونه آسیبی نمی بیند. حال اگر جارو به مرور زمان و استفاده مدام خشکی و زبری خود را از دست داد باید آن را داخل آب شست و شو داده و در هوای محیط خشک نمود.
 

جارو مخصوص سرویس بهداشتی

این جارو دارای الیاف نرم بوده که بدون آسیب رساندن به سطح کاشی و سرامیک محیط را از هر گونه آلودگی پاک می کند.
 
 

تی نخی

 
ابزار عمده مرکز فروش انواع تی نخی
 
تی نخی یکی از مهم ترین ابزار نظافت خانگی می باشد که به دو شکل خشک و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد. طی خشک برای نظافت برخی سطوح، جارو کردن ضایعات و گرد و خاک به کار می رود و در صورت لزوم می توان با استفاده از لباسشویی آن را شست و شو داد. وگرنه باید این طی ها را به شکل سنتی و با استفاده از محلول آب گرم و صابون رقیق تمیز کرد و بعد از آبکشی در محیط بیرون خشک نمود. سپس آن را در محفظه پلاستیکی قرار داد و یا به صورت وارونه آویزان کرد.
شما میتوانید برای مشاهده برند های تولیدی ابزار آلات نظافت خانگی و همچنان سایر اقلام ابزار و یراق، با کلیک بر روی عبارت لیست قیمت ابزارعمده وارد صفحه مورد نظر خود شوید.