انواع شیر آلات ساختمانی از مهم ترین ابزار های یک خانه به شمار می‌رود. انتقال مایعات و آبرسانی همچنین قطع و وصل این جریان توسط شیرآلات انجام میشود. این شیرآلات انواع مختلفی دارد و شما میتوانید انواع شیرآلات را در بازار مشاهده نمایید.

 

خرید عمده شیرآلات ساختمانی

 

البته دو دسته اصلی این شیرآلات به صورت شیرآلات بدون واشر و شیرآلات واشر‌دار تقسیم بندی شده است. شناخت انواع شیرآلات به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید انتخاب صحیح و مناسبی برای خرید این ابزار داشته باشید.

 

شیرآلات چشمی

 

خرید عمده شیرآلات چشمی

 

یکی از انواع جدید شیرآلات ساختمانی، شیرآلات چشمی است. ابتدا این شیرآلات فقط در مکان های عمومی مثل رستوران ها قابل مشاهده بود، اما این اواخر ما شاهد استفاده این نوع از شیرآلات در منازل هستیم.

شیرآلات چشمی چطور کار میکنند؟

زمانی که شما دست خود را به سمت شیر نزدیک می‌کنید سنسور های مادون قرمز با دریافت امواج سیگنال های الکتریکی از دست شما متوجه میشود که شما به جریان آب نیاز دارید و سپس باعث برقرار شدن جریان آب میشود. بعد از این که دست شما از شیر دور شد و این سنسور ها سیگنالی از دست شما دریافت نکردند، جریان آب را قطع میکنند.

از مزایای این شیرآلات ساختمانی می‌توان به صرفه جویی در مصرف آب و راحتی کار با آن اشاره کرد. از معایب آن نیز میتوان به این موضوع اشاره کرد که در صورت قطعی برق این شیرآلات قابل استفاده نیستند.

شیرآلات اهرمی

 

خرید عمده شیرآلات اهرمی ابزار عمده

 

این مورد یکی از پر استفاده ترین انواع شیرآلات در خانه ها به شمار می‌رود. این شیرآلات دارای اهرمی برای قطع و وصل کردن جریان آب هستند که با بالا و پایین بردن این اهرم ها جریان آب قطع یا وصل می‌شود. این شیر ها جایگزین شیر های فشاری شده اند و کار با آنها بسیار ساده است.

 شما هنگام استفاده شیرآلات اهرمی در مصرف آب بسیار صرفه جویی خواهید کرد. زیبایی و انواع مدل های مختلف این نوع شیرآلات نیز یکی دیگر از ویژگی های مثبت شیرآلات اهرمی به شمار می‌رود.

از معایب شیرآلات اهرمی میتوان به مشکل در شناسایی و تنظیم آب سرد و گرم اشاره کرد. در برخی موارد نیز افرادی که از این شیرآلات استفاده میکنند از فشار آب آن راضی نیستند.

شیرآلات دو دستگیره ای

 

خرید عمده شیرآلات دو دستگیره ای ابزارعمده

 

این نوع از شیرآلات ساختمانی از قدیمی ترین انواع آن به شمار می‌رود. عموما این شیرها دارای دو دستگیره در کناره های خود هستند که یکی برای آب سرد و دیگری برای آب گرم است. تنظیم فشار آب و قطع و وصل کردن جریان آب نیز به کمک همین دستگیره ها امکان پذیر است.

عموما از این نوع شیرآلات در مکان های عمومی استفاده نمی‌شود و شما در خانه ها شاهد انواع شیرآلات دو دستگیره ای هستید. تنوع مدل های این نوع شیرآلات بسیار بالا است. از معایب آن هدر رفتن آب هنگام استفاده از آن است.

شیرآلات توکار

 

خرید عمده شیرآلات توکار

 

شیرآلات توکار نیز از جدید ترین شیرآلات روز دنیا به شمار می‌رود. از ویژگی های شیرآلات تو کار این است که تمام اجزای آن داخل دیوار نصب می‌شود و تنها روکش مغزی آن و اهرم شیر بیرون دیوار نصب می‌شود و قابل مشاهده است.

این شیرآلات برای انواع خانه ها قابل استفاده است و اگر شما خانه ای با بنای قدیمی نیز دارید میتوانید از شیرآلات توکار استفاده کنید. از ویژگی های مثبت این شیرآلات گرفتن فضای کم در خانه است که از اصلی ترین دلایل خرید این شیرآلات همین نیازمند بودن به فضای کم است.

از معایب آن هم باید به این موضوع اشاره کرد که در صورت خراب شدن اجزایی که داخل دیوار قرار میگیرد، شما باید اقدام  به خراب کردن دیوار کنید.

شیرآلات دیجیتال

 

خرید عمده انواع شیرآلات دیجیتال ابزارعمده از بازار خرده نگیر

 

از جدید ترین انواع شیرآلات که این روز ها سر و صدای زیادی به پا کرده شیرآلاتی هستند که یک صفحه نمایش بر روی بدنه خود دارا می­باشند.این نوع شیرآلات نیازی به پیچاندن دستگیره یا بالا و پایین کردن هیچ اهرمی جهت تنظیم کردن آب گرم یا سرد ویا باز و بسته کردن شیر آب ندارند.

شیرآلات دیجیتال دارای یک صفحه نمایش هستند که به واسطه آن می­توان فشار،دما و جریان آب را نیز تنظیم کرد. علاوه بر این هنگام باز بودن شیر آب نیز اطلاعاتی مانند دمای آب و فشار آن بر روی صفحه دیجیتالی به نمایش در می­آید.

شیر آلات دیجیتالی از جدید ترین تکنولوژی های مربوط به شیرآلات ساختمانی بهره برده تا جایی که شما میتوانید از راه دور نیز آن را کنترل کنید.برای مثال داخل اتاق خوابتان باشید و فشار یا دمای آب داخل حمام را کنترل کنید. این کار به وسیله­ بلوتوث نصب شده روی این نوع شیرآلات انجام می­شود.

سخن پایانی

قبل از خرید شیرآلات ساختمانی باید بدانید که با کیفیت بودن و استاندارد بودن شیرآلات اهمیت ویژه­ای دارد مخصوصا اگر قصد خرید عمده شیر آلات را دارید. زیرا اگر شیرآلات با کیفیتی نخریده باشید به صورت عمده ضرر خواهید کرد.

همچنین اگر در حال ساخت یک خانه هستید توصیه ما به شما این است که تمام شیر آلات را از یک برند انتخاب کرده و به سراغ خرید عمده شیرآلات بروید تا هماهنگی و زیبایی را در منزلتان مشاهده کنید. شما میتوانید با برقراری تماس و ارتباز با پلتفرم ابزارعمده ، خرید عمده شیرآلات ساختمانی خود را با کمترین قیمت بازار تهیه فرمایید. با ابزار عمده از بازار خرده نگیر و خرید عمده شیرآلات ساختمانی خود را از مرکز فروش عمده ابزار و یراق انجام دهید.

 ما در این مقاله سعی کردیم انواع شیرآلات را به همراه نحوه کار آن به شما عزیزان معرفی کنیم تا انتخاب و تجربه بهتری از خرید شیرآلات داشته باشید و با نحوه کار هر یک از انواع شیرآلات آشنایی لازم را کسب کنید. همچنین مزایا و معایب انواع شیرآلات را برایتان شرح دادیم و نکات مهم را ذکر کردیم تا با دانش و آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید. امیدواریم که مطالب فوق برایتان مفید واقع شده باشد.