برای خرید قفل مناسب باید به ویژگی و کاربرد آن توجه کرد. در حال حاضر انواع قفل کشویی در بازار موجود است که متناسب با فضای مورد استفاده، باید یکی از انواع قفل های کشویی را انتخاب کرد. در این نوشتار به برخی از مهمترین انواع قفل کشویی اشاره کرده ایم.
 

معرفی و بررسی انواع قفل کشویی

 
خرید عمده انواع قفل کشویی
 
 
در این نوشتار قصد داریم انواع قفل کشویی را معرفی کرده و در خصوص ویژگی هر یک از آنها مطالبی را بیان کنیم. مسلما با مطالعۀ این مقاله و شناخت انواع قفل، خرید آگاهانه و دقیق تری خواهید داشت.
همانطور که می دانید قفل ها به عنوان یکی از ابزارهای مهم و ضروری در محیط های مختلف مانند خانه، سازمان یا شرکت محسوب می شود. بدون نصب قفل بر روی درب های ورودی و خروجی، قطعاً احساس نا اَمنی خواهیم داشت. در حال حاضر، با توجه به نیاز مشتریان و به جهت حفظ امنیت بیشتر در فضاهای مختلف، قفل ها در انواع و اقسام مختلف طراحی و ساخته شده اند. قفل های کشویی به نسبت سایر قفل های موجود در بازار به دلیل نوع کارایی و قیمت مناسبی که دارند، بیشتر مورد توجه خریداران قرار می گیرند. در حالت کلی، از قفل های کشویی جهت ثابت کردن یا اتصال دو کتیبۀ درب انباری، کمد دیواری، بالکن، سرویس بهداشتی، درب ورودی و . . . استفاده می شود.
بسیاری ضروری و پر اهمیت است که پیش از خرید انواع قفل کشویی، به نوع مواد و کیفیت بدنۀ قفل ، قطعات متصل به آن و از همه مهمتر میزان ایمنی قفل ها توجه کنید. به خاطر داشته باشید قفل های با کیفیت و با دوام در برابر ضربه، خوردگی، شکستگی و سایر موارد، مقاومت و استحکام بالایی خواهند داشت. از سوی دیگر، حتماً متناسب فضا و نیاز خود قفل کشویی انتخاب کنید. لازم به ذکر است که قفل های کشویی در اغلب مواقع، به عنوان یکی از انواع قفل های مکانیکی یا دستی در بازار شناخته می شوند.
همانطور که اشاره نمودیم، قفل های کشویی در انواع مدل های مختلف در بازار عرضه شده اند که از جمله پرکاربرترین قفل های کشویی می توان به موارد زیر اشاره نمود :
قفل کشویی پروانه ای
قفل کشویی دو طرفه
قفل کشویی یک طرفه
قفل کشویی کلنگی
در ادامه به برخی از ویژگی ها و کاربردهای مهم این مدل از قفل های کشویی اشاره خواهیم کرد.
 

بررسی قفل کشو پروانه ای

 
خرید عمده قفل کشویی پروانه ای
 
همانطور که از اسم این نوع قفل مشخص است، طراحی و ظاهر این قفل کشو کاملاً شبیه به پروانه است که دارای سه بخش اصلی و مجزا می باشد. دو قسمت از قفل، به عنوان بخش نگهدارنده یا بدنۀ اصلی قفل کاربرد داشته و قسمت سوم نیز به عنوان زبانۀ قفل کشویی مدل پروانه ای محسوب می شود. در ساخت این نوع قفل های کشویی از مواد مختلف استفاده می شود و ضمناً دارای ابعاد و اندازه های متنوعی نیز می باشند.
 
 
 

بررسی قفل کشو دو طرفه

 
خرید عمده قفل کشویی دو طرف
 
قفل های کشویی دو طرفه، معمولاً بر روی درب های فلزی فضاهای مختلف مانند درب بالکن، انباری، کمد دیواری و . . . نصب می شوند. ضمن آنکه این نوع قفل از سه قسمت مهم یعنی بدنۀ اصلی، میلۀ قفل و پایۀ نگهدارنده تشکیل شده است. بدنۀ قفل کشو دو طرفه از جنس فلز مقاوم و بادوام می باشد. ضمن آنکه این مدل نیز در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و ساخته شده است. 
 
 

بررسی قفل کشو کلنگی 

 
خرید عمده قفل کشویی کلنگی
 
این مدل از قفل های کشویی برای نصب بر روی انواع درب های آهنی، آلومینیومی و . . . کاربرد دارند. به این مدل از قفل های کشویی، قفل کشویی مغزی کلنگی نیز گفته می شود که دلیل این نامگذاری، مغزی فلزی است که داخل بدنۀ اصلی تعبیه شده است. به دلیل نوع طراحی اصولی و دقیق این نوع قفل ها، استفاده از آنها بسیار راحت بوده و ضمنا نسبت به سایر قفل های کشویی، در حال حاضر، طرفداران بیشتری دارند. ضمن آنکه، قفل های کشویی کلنگی در ابعاد و اندازه های مختلف نیز ساخته می شوند. برای خرید عمده انواع قفل کشویی می توانید به فروشگاه اینترنتی و معتبر ابزار عمده مراجعه کنید و با اطمینان از کیفیت محصول، خرید خود را ثبت کنید. این شعار از ابتدا با ما بوده است « با ابزارعمده از بازار خرده نگیر »
 
 
 

بررسی قفل کشو یک طرفه

 
خرید عمده قفل کشو یک طرفه
 
یکی از قفل های کشویی که از گذشته، طرفداران زیادی دارد، قفل کشو یک طرفه است که جهت نصب بر روی درب های فلزی پشت بام، انباری، سرویس های بهداشتی و . . . مورد استفاده قرار می گیرد. این قفل کشویی نیز دارای سه قسمت بدنۀ اصلی، میلۀ متحرک قفل و پایۀ نگهدارنده می باشد. این نوع قفل کشویی در پشت درب جهت محکم و ثابت کردن دو کتیبه مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام خرید، می توانید متناسب با نوع و اندازۀ درب، قفل کشو یک طرف با ابعاد مناسب را انتخاب و خریداری کنید.
اگر فرصت کافی جهت گشت و گذار در بازار را ندارید و از سوی دیگر به دنبال ابزار آلات، تجهیزات آشپزخانه و یراق آلات مرغوب و با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد می کنیم حتماً به فروشگاه اینترنتی ابزار عمده مراجعه کنید. کارشناسان متخصص فروشگاه ابزار عمده، راهنمایی و مشاوره های لازم را جهت خرید عمده  قفل کشویی ارائه خواهند کرد. ضمن آنکه انواع قفل کشو استاندارد، با دوام و با کیفیت خریداری خواهید کرد.