امروزه انواع مگنت کابینتی در دکوراسیون داخلی به صورت گسترده مورد استفاده می گیرند. این در حالی است که در گذشته تنها از دستگیره ها برای باز و بسته کردن درب انواع کابینت، کشو و کمد استفاده می شد. اما استفاده از مگنت های کابینتی مزایای بسیاری دارد که عبارتند از: ظاهری بسیار زیبا، نصب آسان، سادگی و یکپارچگی محیط، امکان نظافت آسان تر، کاهش برخورد با لباس و بدن کاربران و ... . اما انواع مگنت کابینتی در دکوراسیون داخلی به صورت روکار و توکار می تواند مورد استفاده قرار گیرد. که قطعا مگنت توکار به دلیل آن که کاملا استتار می شود بیشتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت. چرا که هدف اصلی از به کارگیری مگنت ها در واقع ایجاد یکپارچگی و زیبایی است. بدین ترتیب تحول بزرگی در دکوراسیون های داخلی صورت گرفت. کاربران نیز توانستند نیازهای خود را آسان تر مرتفع سازند. 

مقاله حاضر که توسط تیم تخصصی نویسندگان ابزارعمده تهیه شده به توضیح کاملی از انواع مگنت و کاربرد منحصر به فرد هرکدام از آنان اختصاص دارد. قبل از هرچیز بهتر است باری دیگر به شما عزیزان یادآوری کنیم که « با ابزارعمده از بازار خرده نگیر ! »

 

انواع مدل های مگنت کابینتی

 

مگنت توکار

 
خرید عمده مگنت توکار
 
نحوه ی عملکرد انواع مگنت توکار که یکی از پرکاربرد ترین انواع مگنت کابینتی شناخته می‌شود ، به صورت فشاری است. در واقع با فشردن آن می توان حالت باز را به بسته و حالت بسته را به باز تبدیل کرد. برای افزایش مقاومت آهنربای به کار رفته در آن نیز از یک لایه ی پلاستیکی به عنوان روکش استفاده می شود. 
 
 

مگنت پروانه ای

 
خرید عمده مگنت پروانه ای
 
مگنت پروانه ای یکی از انواع مگنت است. از این نوع آهنربا در دکوراسیون های داخلی به صورت گسترده استفاده می شود. انواع کشو و دراور، میز تلویزیون، میزهای عسلی و جلو مبلی، کمد دیواری ها، کابینت ها و ... محل استفاده ی این نوع آهنربا هستند. به همین دلیل آن را در دسته ی یراق آلات دکوراسیون داخلی قرار می دهند. به منظور افزایش طول عمر آن، سعی می شود تا بخش اصلی آهنربا را توسط لایه ای پلاستیکی پوشش دهند. بدین ترتیب در برابر ضربات و آسیب های احتمالی این پلاستیک فشرده از آهنربا محافظت می کند. 
اما ساز و کار مگنت پروانه ای در میان انواع مگنت کابینتی به چه صورت است؟ همان طور که گفتیم کاربرد اصلی مگنت پروانه ای در دکوراسیون داخلی برای جایگزینی دستگیره ها می باشد. لذا محل اصلی نصب آن، در بخش داخلی کشوها و درب ها خواهد بود. علاوه بر آن به صورت تقریبی در محلی قرار داده می شود که معمولا دستگیره را نصب می کنند. با این کار، کاربر ابتدا محل مورد نظر را با دست مورد فشار قرار داده و در اثر آن آهنربا حرکت می کند. سپس از داخل بدنه ی اصلی خود خارج شده و میان آهنربا و درب فاصله افتاده و درب باز می شود. برای بستن درب نیز با فشردن پشت درب یا کشو، آهنربا به محل اصلی بازگشته و در قسمت زبانه ی داخلی قرار گرفته و درب بسته می شود. 
 
 

مگنت استیل

 
خرید عمده مگنت استیل
 
امروزه استفاده از انواع مگنت در دکوراسیون های داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چرا که از درب ها و کشوهای بدون دستگیره استقبال بیشتری شده و برای جایگزینی این دستگیره ها از مگنت های مختلف استفاده می شود. یکی از این مگنت ها، مگنت استیل است. در گذشته از روشی استفاده می شد که در آن به جای دستگیره تنها از یک فنر مکانیکی بهره گرفته شده بود. البته که استفاده از این فنر، بسیار مقرون به صرفه تر از آهنربای استیل بود اما ایمنی کمتری داشت. به مرور زمان مگنت استیل همراه با یک فنر مکانیکی مورد توجه قرار گرفت.
مگنت استیل از یک آهنربا با روکش استیل و یک فنر مکانیکی تشکیل شده است. روکش استیل علاوه بر جنبه ی زیبایی، باعث افزایش مقاومت مگنت در برابر ضربات و باز و بسته شدن های پیاپی می شود. این مگنت دارای سطح مقطعی مستطیل شکل است. بخش آهنربایی آن به بسته شدن درب هنگام فشار و بخش فنری آن نیز به باز شدن درب هنگام فشار کمک می کند. نحوه ی عملکرد این آهنربا به گونه ای است که توسط کودکان به راحتی باز نشده و ایمنی بیشتری دارد. 
 
 

مگنت مدادی

 
خرید عمده مگنت مدادی
 
مگنت مدادی نیز یکی دیگر از انواع مگنت است که در دسته ی یراق آلات دکوراسیون داخلی قرار می گیرد. این مگنت نیز یکی از جایگزین های دستگیره بوده و در یکپارچگی درب های کابینت و سایر کشوها و کمدها نقش مهمی به عهده دارد. این مگنت از دو بخش استوانه ای شکل تشکیل می شود. به همین دلیل با نام مدادی شناخته شده است. یک بخش از این مگنت در بخش داخلی و نزدیک لبه ها نصب شده و بخش دیگر به بدنه ی کابینت (کمد یا کشو) وصل می شود. بخش روکش این مگنت از جنس پلاستیک است و سفید رنگ می باشد. 
هنگام استفاده از مگنت مدادی، درب های کابینت ها را کمی بلندتر از بدنه می سازند. این فضای خالی عملکردی شبیه به دستگیره داشته و به باز و بسته کردن درب ها کمک می کند. مکانیسم عملکرد مگنت مدادی نیز به صورت فشاری می باشد. با توجه به نحوه ی عملکرد این محصول، بهتر است از رنگ و جنسی برای کابینت های خود استفاده کنید که کمتر رد انگشتان را روی خود به نمایش گذارد.