ارتفاع مناسب نصب دستگیره در یکی از نکات نصب دستگیره در می‌باشد که در عین اهمیت بسیار زیاد آن ،‌ عمری و ماندگار می‌باشد. اگر در حین نصب دستگیره درب ،‌ به ارتفاع مناسب نصب دستگیره در توجهی نداشته باشیم ،‌ به جز تعویض درب ، تنها راهی که باقی می‌ماند ، تحمل چند ساله یک دستگیره که در ارتفاع نامناسبی نصب شده می‌باشد ! درب ها یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون داخلی منزل و محل کار محسوب می شوند. خیلی از دکوراتورهای داخلی و صاحبخانه ها باید جهت انتخاب یک درب مناسب که با طراحی و فضای داخلی خانه تناسب و هماهنگی داشته باشد، وقت زیادی را صرف کنند. با اینکه ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب همانند سایر بخش های دکوراسیون و تهیه ملزومات مهم است، اما فقط تعداد اندکی از افراد به این مسئله توجه می کنند. نه تنها در نظر گرفتن ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب می تواند در فضای داخلی خانه هماهنگی پدید آورد، بلکه در ایمنی و نحوه دسترسی نیز تأثیر بسزایی دارد. در این مطلب می خواهیم اطلاعات بیشتری را در مورد ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب در اختیارتان قرار دهیم.

 

ارتفاع مناسب نصب دستگیره در

 

قبل از شروع بحث باید به این نکته اشاره کنیم که درباره ارتفاع مناسب نصب دستگیره در استاندارد های زیادی وجود دارد که در این مقاله به مهم ترین آنان اشاره میکنیم ؛ استاندارد هایی از جمله :

  • ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب مراکز تجاری
  • ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب گاراژ
  • محاسبه عمومی ارتفاع مناسب نصب دستگیره

 

اهمیت درنظر گرفتن ارتفاع مناسب برای نصب دستگیره درب

 

اهمیت درنظر گرفتن ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب

 

ارتفاع دستگیره در باید به نحوی تنظیم شود که نه تنها به راحتی قابل استفاده باشد، بلکه بایستی از دسترس کودکان خردسال نیز خارج باشد. همچنین باید به میزان ارتفاع دستگیره درب از سطح زمین بر اساس استانداردهای بین المللی نیز توجه گردد. البته هر کدام از کشورها از یک استاندارد خاص برای ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب برخوردارند.

شایان ذکر است که ارتفاع درب نیز در نصب دستگیره اهمیت دارد. برای مثال، ارتفاع نصب دستگیره برای درب اتاق نشیمن با درب یک فروشگاه متفاوت خواهد بود. به طورکلی همه افراد با دستگیره درب سر و کار داشته و این ابزار به نوعی امکان دسترسی را فراهم می کند.

در فضاهای مختلف ارتفاع نصب دستگیره درب می تواند متفاوت باشد. شما سعی کنید از یک معمار مجرب و کاربلد جهت نصب دقیق دستگیره درب کمک بگیرید. مطابق با آیین نامه سال ۲۰۲۱، به طور تقریبی حداقل ۸۷ سانتی متر و حداکثر ۱۲۲ سانتی متر باید برای ارتفاع دستگیره درب در نظر گرفته شود. البته برای دسترسی همه افراد، به ویژه افراد ویلچر سوار نیز این استاندارد تعیین شده است. در ادامه این مطلب، ارتفاع استاندارد نصب دستگیره درب برای مراکز تجاری و گاراژ را بیان خواهیم کرد.

 

ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب مراکز تجاری

 

ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب مراکز تجاری

 

باید کلیه افراد مراجعه کننده به اماکن تجاری و اداری جهت محاسبه ارتفاع نصب دستگیره درب در نظر گرفته شوند. در چنین مواردی بر اساس استاندارد بین المللی، باید دستگیره درب در ارتفاع ۱۲۲-۸۷ سانتی متر از سطح زمین نصب شود.

 

ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب گاراژ

 

ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب گاراژ

 

برای دسترسی راحت تر، باید اقدام به نصب دستگیره درب گاراژ به شکل افقی نمود. سعی کنید برای این کار از دو دستگیره که یکی در بخش فوقانی درب و دیگری در نیمه پایینی درب جای می گیرد، بهره گیرید. چرا که این امر، امکان دسترسی آسان تر را به کاربر خواهد داد. در ادامه نکاتی را در مورد ارتفاع مناسب نصب دستگیره مطرح خواهیم کرد که با رعایت آنها می توانید بهترین ارتفاع را بدین منظور انتخاب نمایید.

 

نکات مهم نصب دستگیره در

 

تکات مهم نصب دستگیره درب

 

در این بخش می خواهیم به ارائه نکاتی در مورد ارتفاع مناسب نصب دستگیره در بپردازیم.

  • به منظور راحت باز و بسته کردن درب، بهتر است بهترین نوع دستگیره را انتخاب کنید. از انواع دستگیره های درب تولید شده می توان به دستگیره مربعی، بیضی و همچنین دستگیره گرد اشاره نمود که ارتفاع نصب دستگیره درب در هر یک از این موارد متفاوت خواهد بود.
  • اندازه گیری ارتفاع دستگیره درب از سطح زمین را می توان مهمترین مسئله جهت نصب دستگیره درب به شمار آورد.
  • سعی کنید در فضاهای مسکونی، ارتفاعی را که کلیه اعضای خانواده به آسانی قادر به باز و بسته کردن درب در آن باشند، انتخاب نمایید. همچنین به خاطر داشته باشید که این ارتفاع باید خارج از دسترسی کودکان در نظر گرفته شود.

 

محاسبه ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب

 

محاسبه ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب

 

شما می توانید علاوه بر رعایت استانداردهای بین المللی جهت تنظیم و نصب دستگیره درب در ارتفاع مناسب، از روش های زیر بدین منظور استفاده کنید.

  • ۱- با نزدیک شدن به درب از پهلو، با یک مداد اقدام به نشانه گذاری بر روی درب، دقیقاً در محل قرارگیری کف دست تان بر روی آن نمایید. سپس با اضافه کردن مقدار 10 سانتی متر به طرف بالا، مکان نصب دستگیره درب تعیین خواهد شد.
  • ۲- در صورت تردد تعداد زیادی از افراد در منزل و محیط کار، می توانید برای کلیه افراد این کار را انجام داده و با بدست آوردن عدد میانگین، به تعیین مکان دقیق نصب دستگیره بپردازید. دستگیره درب به طور کلی باید در محلی قرار گیرد که سبب فراهم نمودن دسترسی راحت برای کلیه اعضا گردد. 

برای نصب دستگیره به چه ابزاری نیاز داریم ؟

 

ابزارآلات مورد نیاز تصب دستگیره

 

بکارگیری کیت نصب درب، سریعترین و بهترین روش جهت نصب دستگیره درب به شمار می رود. همچنین می توانید از یک مته جهت ایجاد سوراخی با سایز مناسب در درب استفاده کنید.

 

سخن پایانی :‌ با ابزارعمده از بازار خرده نگیر

 

در این مقاله در مورد ارتفاع مناسب نصب دستگیره درب صحبت کردیم. کاربری راحت و دسترسی آسان یکی از دلایل تنظیم ارتفاع و نصب دستگیره درب در فضاهای داخلی به شمار می رود. همچنین در صورتی که کودکی در منزل دارید، انجام این کار تضمین کننده ایمنی کودک تان خواهد بود. در چنین شرایطی می توانید به سراغ استانداردهای بین المللی برای ارتفاع نصب دستگیره درب از کف زمین بروید و در نهایت دستگیره را در مکان مناسب خود جای دهید. علاوه بر اهمیتی که انتخاب و محاسبه ارتفاع مناسب جهت نصب دستگیره دارد ، انتخاب و خرید یک دستگیره مناسب نیز تاثیر شگرف و ماندگاری بر زیبایی ، امنیت و راحتی استفاده خواهد داشت.
شما میتوانید دستگیره های مورد نظر خود را بصورت عمده از پلتفرم ابزارعمده ، تهیه نمایید. ابزار عمده یک پلتفرم اینترنتی می‌باشد که با حذف هزینه های گزاف واسطه گری ، هزینه‌ای اضافی که در شیوه خرید عمده سنتی در تمامی اصناف وجود داشت ، یک تجربه بی نظیر در خرید عمده دستگیره و سایر یراق و ابزارآلات را برای شما فراهم میکند.
شما میتوانید با مراجعه به صفحه فروش عمده دستگیره درب در ابزارعمده ، محصولات خود را انتخاب کرده و بصورت کاملا آنلاین از هر نقطه ای در ایران ، سفارش دهید.