دریل دیگر نیازی به توضیح یا معرفی ندارد. درواقع تنها کافیست اشاره‌ای گذرا داشته باشیم به کار و نیاز هایی مثل: ایجاد حفره بر روی سطوح مختلف،‌باز یا بسته کردن پیچ و مهره ها، مخلوط کردن مواد مختلف بایکدیگر، سوهان کاری ذرات ریز و افزایش شعاع حفره های موجود.
 
این مقاله به صورت تخصصی به توضیح کامل مولفه هایی اختصاص دارد که در خرید و تهیه دستگاه دریل باید حتما بدان ها توجه نمود،‌ مولفه هایی چون:
  • توضیح تمایز دستگاه دریل شارژی و برقی
  • توضیح انواع سه نظام ها
  • جهت چرخش و سرعت دستگاه دریل




دریل شارژی و دریل برقی (سیمی)

 
اگر بخواهیم که دریل های موجود را بر حسب منبع انرژی دسته بندی کنیم میتوانیم دو گروه دریل شارژی و دریل برقی (یا سیمی) را نام ببریم.
 

دریل های شارژی :

 فروش عمده دریل شارژی
 
این نوع از دریل ها که به دلیل شارژی بودن به منبع انرژی ثابت وابستگی ندارند و بسیار راحت قابلیت حمل و نقل دارند اما به خاطر وزن باتری درونی خود کمی از دیگر نوع دریل های این دسته بندی (دریل های برقی یا سیمی) سنگین تر می‌باشند. برای مقایسه قدرت این نوع از دریل ها باید به دو مقیاس :
-ولتاژ آن ها (V) که مربوط به قدرت آن  ها می‌شود؛ هرچه که عدد ولتاژ آن ها بیشتر باشد،قدرتمند ترند.برای مثال در کارهای صرفا خانگی میتوان به ولتاژ ۱۲ بسنده کرد اما برای درسترسی به سرعت بیشتر و ایجاد حفره هایی بزرگتر از ولتاژ های بیشتر دیگری نظیر : ۱۸ ولت و ۳۶ ولت نیز میتوان استفاده کرد.
-عدد دیگری که در مقایسه دریل های شارژی اهمیت دارد مربوط به توان و ظرفیت باتری می‌باشد که با آمپر-ساعت (Ah) مشخص میشود. به نحوی که با بیشتر شدن این مقیاس زمان روشن ماندن باتری و استفاده از دریل افزایش می‌یابد.
 

دریل های  برقی ( یا سیمی )

 
در استفاده از دریل و ایجاد حفره، یا کار های دیگری که با یک دریل میتوان انجام داد، اگر برای شما جا به جایی یا نزدیکی به منبع ثابت برق اهمیتی ندارد دریل های برقی گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. این نوع دریل ها در نسبت با نوع دیگر دریل های این دسته بندی ( دریل های شارژی) درصورت اتصال به منبع انرژی ثابت محدودیت زمانی در حین استفاده ندارند و همچنین معمولا از قدرت بیشتری برخوردارند. برای مقایسه این نوع از دریل ها باید به عدد وات (W) که مربوط به توان و قدرت آن ها می‌باشد توجه نمود. هرچه که عدد وات آن ها بیشتر باشد موتور قدرتمند تری را دارا می‌باشند و برای انجام کار هایی که به قدرت و توان بیشتری احتیاج دارند مناسب ترند.
 
در استفاده از دریل ها نباید پوشیدن دستکش های ایمنی را فراموش کنید؛ این فراموشی ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به شما وارد کند، برای کسب اطلاعات دقیق در زمینه بازار متنوع دستکش های ایمنی، به مقاله توضیح کامل مهم ترین انواع دستکش های ایمنی رجوع کنید.

سه نظام دریل ها و انواع آن ها

 
به وسیله‌ای که در سر دریل قرار قرار گرفته و مته را برای دوران ثابت نگه می‌دارد سه نظام می‌گویند. سه نظام ها در دو نوع عرضه می‌شوند :
سه نظام آچار خور : این نوع از سه نظام ها به کمک یک آچار و دندانه هایی که بر روی خود دارند مته را نگه داشته و با آچار آن را ثابت یا باز میکنند.
سه نظام اتوماتیک : این مدل از سه نظام ها به آچار مخصوص احتیاجی نداشته و به راحتی با دست باز و بسته می‌شوند که به همین دلیل نسبت به سه نظام های آچار خور سرعت بیشتری را در استفاده به فرد می‌دهند.
قطر سه نظام ها ممکن است استفاده از مته ها را محدود کنند بطوریکه که از سه نظام هایی با قطر کوچکتر فقط بتوان مته های کوچک و از سه نظام هایی با قطر بزرگتر از مته ها بزرگتری استفاده نمود.
 
برای کسب مفید ترین اطلاعات در زمینه رولپلاک های موجود در بازار، کافیست بر عنوان مقاله معرفی انواع رولپلاک و کاربرد هرکدام کلیک کنید.
 

سرعت و جهت چرخش یک دریل :

یک سری دیگر از نکاتی که در خرید و تهیه یک دریل باید به آن توجه کرد اول سرعت دوران یک دریل و دیگر جهت چرخش آن می‌باشد که در ادامه به توضیحات هرکدام از آن ها اشاره خواهیم کرد.
 

سرعت دوران دریل

 پیچ گوشتی شارژی ابزار عمده
 
 سرعت چرخش یا دوران یک دریل را با مقایس دور در دقیقه (RPM) که تعداد دور های دریل در یک دقیقه را بدون سری مته مشخص میکند و باید توجه داشت که در صورت استفاده  از مته به دلیل ایجاد اصطکاک سرعت و تعداد چرخش های دریل در یک دقیقه به میزانی کاهش می‌یابد. برخی از مدل های دریل به شخص استفاده کننده امکان تنظیم سرعت می‌دهند ؛ برخی تنها دو گزینه ، برخی امکان تنظیم دستی و برخی دیگر تا ۲۰ سرعت مختلف را در اختیار کاربر می‌گذارند. نکته دیگر قابل توجه در این مورد را چنین باید بیان کرد که سرعت پایین دریل ها برای بستن یا باز کردن پیچ کاربرد دارد و سرعت بالا را می‌توان در ایجاد حفره استفاده کرد.
 

جهت چرخش دریل

خرید دریل شارژی 
 
جهت چرخش دریل که به دو صورت ساعتگرد و پاد ساعتگرد می‌باشد در صورتی که دریل را برای باز یا بسته کردن پیچ استفاده می‌کنید باید دریلی را تهیه نمایید که امکان انتخاب هر دو جهت را به شما بدهد.