راهنمای نصب دستگیره در یکی از درخواست های متداول از سوی افرادیست که رابطه‌ای عاشقانه با کار های فنی دارند و یا در موارد محدودی نیز افرادی مشاهده شدند که به دلیل کمبود زمان و نیاز فوری به دنبال راهنمای نصب دستگیره در میگشتند.
به همین دلیل تیم ابزارعمده در این مقاله قصد دارد مراحل نصب دستگیره در را بطور مفصل که هیچ ابهامی نداشته باشد و شما را در علاقه به کار های فنی یا نیاز فوری تنها نگذارد !

قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که این مراحل گفته شده و نشان داده شده در ویدئو راهنمای نصب دستگیره در بهمراه زیرنویس ، بطور اختصاصی برای نصب دستگیره بر روی درب های چوبی و به طور تخصصی تر دستگیره رزت می‌باشد ؛ اما نگران نباشید ، نصب دستگیره کلیات مشخصی دارد که با آگاهی به آن ها میتوانید کار خود را پیش ببرید ، حال چه درب آهنی داشته باشید چه دستگیره پلاک ، بهرحال شما نیازمند فراهم کردن جای دستگیره در ارتفاع مناسب و رعایت نکات متداول نصب هستید.
با ما همراه باشید.

 

راهنمای نصب دستگیره در بر روی درب های چوبی بهمراه زیرنویس فارسی نصب دستگیره

 

ویدئو راهنمای نصب دستگیره در بهمراه زیرنویس فارسی

 

این ویدئو تخصصی که توسط تیم ابزارعمده ترجمه شده است ، به زبانی ساده تمامی مراحل نصب را به شما نشان میدهد ، در صورت وجود ابهام در ویدئو شما میتوانید به ادامه مقاله نیز مراجعه کنید و یا در کامنت ها و راه های ارتباطی ابزارعمده ، سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

 

وسایل مورد نیاز برای نصب دستگیره در

 

فراهم کردن وسایل مورد نیاز برای نصب دستگیره در مانند انجام هرکار فنی دیگری ، اولین قدم برای رسیدن به نتیجه قابل قبول می‌باشد.
ما در اینجا لیستی از وسایل و ابزارآلات را در اختیار شما میگذاریم که قبل از شروع فرایند نصب دستگیره ضروری است که از داشتن آن ها مطمئن باشید:

  • دریل
  • مته
  • متر
  • گونیا
  • خطکش
  • چکش
  • گوه
  • پیچ گوشتی
  • مداد
  • اسکنه تیز
  • چند تکه مته پروانه ای
  • دستگیره ، متعلقات آن و دستورالعمل نصب دستگیره
  • چاقو تیز
  • عینک ایمنی

مرحله اول : ارتفاع مناسب نصب دستگیره در

 

اولین پرسشی که در نصب دستگیره در بر روی درب های چوبی باید به آن پاسخ دهیم ارتفاع نصب دستگیره می‌باشد. برای پاسخ به این پرسش میتوانیم از سه راه استفاده کنیم :

 

 

مرحله دوم : علامت گذاری

 

                    علامت گذاری نصب دستگیره

 

مرحله بعد مشخص کردن محل قرار گرفتن دستگیره بر روی درب می‌باشد ؛ برای این کار میتوان از الگو های مرسوم که محل سوراخ کردن دو طرف درب و همچنین محل سوراخ کردن ضخامت درب را مشخص میکند استفاده کرد. نجار های حرفه‌ای یا نصاب های دستگیره بنابر تجربه خود بسیار در این کار مهارت دارند اما اگر شما خودتان میخواهید محل قرار گیری دستگیره را مشخص کنید ما برای شما چند راه ساده پیشنهاد میکنیم :
شما میتوانید بعد از مشخص کردن ارتفاع نصب دستگیره که یا بر اساس استاندارد های مرسوم انتخاب کرده‌اید و یا بر اساس شرایط و نیاز خودتان :

  • با یک متر یا خط کش ساده طول دستگیره مورد نظر و فاصله میان اجزای آن ( میله دستگیره تا قفل ) را مشخص کنید و در دو طرف در علامت بزنید.
  • میتوانید دستگیره مورد نظر خود را در کنار لبه درب قرار دهید و به موازات اجزای آن ، با توجه به عرض دستگیره و قفل ، بر روی در علامت گذاری کنید.
  • تعدادی از دستگیره های موجود در بازار ، در جعبه خود الگویی مقوایی قرار داده‌اند که شما به راحتی با قرار دادن این الگو بر روی درب و علامت زدن آن میتوانید عملیات سوراخ کاری را شروع کنید.

 

توجه داشته باشید که این مرحله بسیار با اهمیت میباشد چرا که با اندازه گیری اشتباه ممکن است با مشکلاتی نظیر موارد زیر رو به رو شوید :

  • قرار گیری اشتباه دستگیره
  • ترک خوردن درب چوبی
  • از بین رفتن ایمنی درب و دستگیره

 

مرحله سوم : علامت گذاری های خود را سوراخ کنید !

 

بعد از مشخص کردن محل های قرار گیری و علامت زدن آن ها ، حال باید با یک مته مناسب ( ۲ میلی متر برای شروع ) در چوبی را سوراخ کنید. توجه کنید که انتخاب مته مناسب باتوجه به سایز دستگیره و ضخامت درب بسیار مهم می‌باشد چرا که ممکن است با انتخاب یک مته اشتباه در چوبی بطور کلی ترک بردارد. همچنین به هیچ وجه فراموش نکنید که در موقع سوراخ کردن ، از یک طرف تا انتهای طرف دیگر را سوراخ نکنید تا مشکلی برای درب ایجاد نشود.

حال باید با مته بزرگتر سوراخ های ایجاد شده را بزرگ تر کنید ؛ بهتر است برای انتخاب اندازه این مته به دستور العمل نصب دستگیره بر روی در ها چوبی رجوع کنید و یا از افراد مطلع و با تجربه مشورت کنید. ( در مرحله نیز نباید از یک طرف تا انتهای طرف دیگر را سوراخ کنید تا به الوار آسیبی نرسد)

 

مرحله چهارم : با مته پروانه ای محل دستگیره را آماده کنید

 

                    استفاده از مته پروانه ای

 

از اینجا به بعد دیگر مسیر سخت و دشواری را پیش روی خود ندارید ، حال باید با مته پروانه ای در چوبی را برای قرار گیری دستگیره آماده کنید.

با سوراخ کردن محل قفل بر روی ضخامت در چوبی ، از روی قالب خود قفل ، اطراف سوراخ را علامت گذاری میکنیم ( همانطور که در ویدئو نشان داده شده است )
در این مرحله باید با چکش و مغار ، ضخامت درب را به اندازه کافی بتراشیم و حفره کاملی ایجاد کنیم.

بعد از تراشیدن ضخامت درب ، بر اساس قالب آن ، محل پیچ شدن را با مته ای مناسب سوراخ کرده و  در نهایت قالب و قفل را با پیچ بر روی درب سفت میکنیم.

 

مرحله پنجم : سیلندر ( مغزی قفل ) را فراموش نکنید !

 

با قرار گیری قفل درون درب ، باید محل فرو رفتگی سیلندر را در چارچوب درب مشخص کنید. برای این کا رتنها کافیست با بستن درب ، محل برخورد سیلندر با چارچوب را علامت گذاری کنید و در نهایت با مته پروانه ای در محل علامت گذاری حفره ایجاد کنید.
بعد از موفقیت آمیز بودن فرایند ایجاد حفره ، برای نصب قالب بر روی چار چوب کافیست مراحل زیر را انجام دهید 

  • قرار دادن قالب بر روی حفره ایجاد شده و علامت گذاری
  • ایجاد حفره به کمک مغار و چکش
  • علامت گذاری محل پیچ شدت قالب
  • سوراخ کردن علامت گذاری با مته مناسب
  • پیچ کردن قالب بر روی چارچوب

 

مرحله ششم :‌ دستگیره را نصب کنید

 

                    قرار دادن دستگیره

 

در مرحله بعد نصب دستگیره بر روی درب چوبی شما با یک قطعه دسته در هر طرف و یک پیچ که از وسط میگذرد مواجه هستید. اگر مدل دستگیره شما یک تکه و پرس شده نباشد شما باید در ابتدا صفحه را از هر دو دسته جدا کنید ؛ عموما این کار با ایجاد یک فشار به راحتی انجام میشود ( مانند ویدئو نصب دستگیره )
بعد از جدا کردن صفحه از روی دستگیره ابتدا پیچ های اصلی را در سوراخ های ایجاد شده در مراحل قبل وارد میکنیم و سپس میله را از وسط حفره رد میکنیم. در اینجا میشود به راحتی دسته ها را بر روی پیچ اصلی و میله وسط قرار داد اما حتما باید مواظب باشید تا دو دسته در سمت های مناسبی بسته شده باشند. روش این کار چک کردن جهت چرخش دسته می‌باشد.
زمانی که عملیات نصب دسته های دو طرف را بر اساس نکات گفته شده تکمیل کردید ، باید پیچ ها را محکم سفت کنید.
در نهایت و آخرین مرحله باید صفحه های جدا کرده از روی دسته ها را بر روی دسته های نصب شده قرار دهید و با فشار و به کمک آچار آلن سفت کنید تا زیبایی دستگیره کامل شود !

 

با ابزارعمده از بازار خرده نگیر

 

خرید عمده دستگیره درب

 

ابزارعمده یک پلتفرم آنلاین و اینترنتی است که با هدف ساده سازی و حذف هزینه های واسطه گری در خرید و فروش عمده یراق و ابزار ، راه اندازی شده است. شما میتوانید با مراجعه به صفحه برند های ابزارعمده ، برند های مورد نظر خود را برای خرید عمده دستگیره انتخاب کرده و با دانلود لیست قیمت روزانه که از طرف تامین کنندگان اصلی ( تولید کننده و وارد کننده ) منتشر شده است ، دستگیره های مورد نظر خود را با پایین ترین قیمت بازار تهیه کنید. ابزار عمده لیست قیمت های اصلی تامین کنندگان را در سایت خود منتشر میکند و شما هیچ جای دیگر در بازار قیمتی پایین تر از آنچه تامین کنندگان ارائه میدهند ، نخواهید یافت.