دوره آمورش فروشندگی ابزار و یراق ، چیزیه که شاید در نگاه اول دوره‌ای غیر ضروری و بیهوده بنظر بیاد؛ چرا که ما در دورانی زندگی میکنیم که دوره های آموزشی بدون بازده زیادی اطرافمون وجود داره و از طرفی کدوم ابزار فروشی هست که کارش رو بلد نباشه؟ همینجا باید بگیم که دوره آموزش فروشندگی ابزار و یراق درباره نکاتی نیست که هیچ کسی نمیدونه یا بلد نیست، ما قراره که آموزش های علمی و تخصصی فروشندگی رو با استفاده از تجارب افرادی که در حوزه ابزار و یراق کار کردن، ترکیب کنیم! الان بهتر شد، نه ؟! چیزی که دوره آموزش فروشندگی ابزار و یراق ما رو خاص میکنه همین نکته‌ست، در کنار اینکه این دوره کاملا رایگان در اختیار شما قرار میگیره.

بریم که شروع کنیم!

آموزش تخصصی فروش ابزار و یراق قسمت اول

 

(قبل از شروع مقاله بهتره این نکته رو دم گوشی بهتون بگیم که به هیچ وجه فایل صوتی موجود این زیر رو از دست ندید!)

ما در هر قسمت از آموزش تخصصی فروش ابزار و یراق برای شما حداقل یک پادکست داریم ! این اولیشه :)

 

 


میشه گفت تو این روزا برای ما فروشنده ها، بیشتر از اونکه از طرف خانواده یا افراد آشنا به دستمون پیام برسه، راجع به موفقیت، فروش بیشتر، راهکار های برخورد با مشتری و بالا بردن سود برامون پیام میاد. اما موقعی که میخواییم به پیشنهاد های این پیام ها عمل کنیم، متوجه میشیم که عموما بدردمون نمیخوره و جواب نمیده. درواقع فروش ما نه تنها بیشتر نمیشه که همه ما حس میکنیم اگر به تجربه و غریزه اولیه فروشندگیمون رجوع کنیم، نتیجه بهتری میگیریم. خب مشکل کجاست؟ یعنی این همه محتوا و پیامی که بدست ما میرسه هیچ چیزی جز چرندیات نیست؟ یا بهتر بگم، بجز تجربه فروشندگی روی چیز دیگه‌ای هم میشه حساب کرد؟

ما روی این موضوع مدت ها تحقیق و مطالعه کردیم و به یه نکته ساده اما خیلی مهم رسیدیم « هر صنفی نیازمند دستور فروش خودشه !!! » یعنی همه این پیام هایی که به دست ما میرسه چرند نیست اما ربطی به ابزار فروشی ، یراق فروشی یا فروشگاه ابزار یراق نداره ! نکات فروش ابزار ظرافت هایی داره که با نکات کتاب فروشی یا فروشگاه موبایل تفاوت عمیقی داره.

 

دستورالعمل فروش ابزار و یراق

 

ابزارفروشی جزو شغل های قدیمی و جا افتاده بازار محسوب می‌شه. ما دقیقا نمیدونیم اولین مغازه ابزارفروشی چه زمانی و در چه نقطه‌ای تاسیس شده اما همینقدر کفایت میکنه که در نظر داشته باشیم از وقتی که به یاد داریم این شغل وجود داشته. این یادآوری از این جهت اهمیت داره که در نظر داشته باشیم تو همین مدت عمر ما چند شغل جدید به بازار اضافه شده؛ برنامه نویسی کامپیوتر، کسب و کار های اینترنتی، مشاور کار های مهاجرت، ادمین اینستاگرام و ....

اکثر ما فکر میکنیم اصولی که برای فروش بیشتر پیشنهاد میشه به شغل های جدید تر مربوط میشه. چرا این فکر رو میکنیم؟ چون انتهای ذهنمون این ایده خوابیده که « من به عنوان ابزارفروش کارم مشخصه، خریدارم مشخصه، جنسی ک میفروشم مشخصه، پس لازم نیست کاری غیر از کار بقیه ابزارفروشا انجام بدم. فقط لازمه صبح مغازمو باز کنم، هرکسی اومد تو مغازه بهش جنس رو نشون بدم، اگه خواست بهش بفروشم و بره ».
یعنی ما فکر میکنیم ابزارفروشی شغلی هست که دایره خریدار هاش محدود و معین هست و ما نه میتونیم این دایره رو بزرگتر کنیم و نه لازمه این کار رو انجام بدیم، بخاطر همین مسئله فرق زیادی نمیکنه که دوره های تخصصی فروش رو بگذرونیم یا کار خاص دیگه‌ای انجام بدیم.

اما آیا واقعا همینطوره ؟

پیمایش های انجام شده و تجربه شخصی ما این ایده رو قبول نمیکنه !

 

ابزار فروشی

 

درسته که ابزار فروشی یک شغل قدیمی محسوب میشه اما این به هیچ وجه این معنا رو نمیده که هیچوقت قرار نیست تغییر کنه. فروش ابزار و یراق قبل از هر چیز جزو دسته « شغل فروشندگی » قرار میگیره و تمام اصول کلی پیشرفت در فروشندگی ، برای کسی که در بازار ابزار و یراق فعالیت میکنه ، اهمیت داره.

بذارید یه مثال کوچیک بزنیم و بریم سراغ اینکه دقیقا قراره چیکار کنیم :

 

مثال فروش تخصصی ابزار و یراق

 

فرض کنید داخل یک محله دو تا مغازه ابزار و یراق وجود داره و از قضا داخل همین محله دو تا ساختمون درحال ساخت هست. کارگر های این ساختمون های نیمه کاره هر روز صبح ساعت ۷ کار خودشون رو شروع میکنن و ساعت ۸ شب هم راه میوفتن سمت خونه هاشون. اجناس موجود این دو تا مغازه ابزار و یراق کاملا مشابه هم دیگه هست. تنها تفاوت اینجاست که یکی از مغازه ها، ساعت ۹ صبح تا ۷ شب کار میکنه و یکی دیگه ساعت ۶ صبح تا ۹ شب.
قبل از اینکه ادامه مثال رو بخونید به این سوال جواب بدید « کدوم یکی از این مغازه ها فروش بیشتری به کارگر های این دو ساختمون نیمه کاره میکنه ؟ »

همونطور که احتمالا حدس زدید اون مغازه‌ای که ۶ صبح تا ۹ شب کار میکنه، فروش این مغازه لزوما بخاطر ساعت کاری بیشتر نیست بلکه به این خاطره که احتمال بیشتری وجود داره در حین رفت و آمد کارگر ها، فروش خودش رو انجام بده. کارگر ها شب موقع برگشت، اگر ابزاری لازم داشته باشن به این فروشنده خبر میدن و صبح قبل از شروع ساعت کاری، ابزار مورد نیاز خودشون رو میخرن!
پس ما متوجه میشیم که نکات فروش برای یک شغل قدیمی و جا افتاده مثل ابزار فروشی هم تاثیر بسیار زیادی [ هرچقدر بگیم کم گفتیم ! ] داره.

 

خب بریم سراغ کار اصلیمون :

 

تیم ابزارعمده با استفاده از منابع دانشگاهی و موجود در اینترنت، قراره سلسه آموزش های فروش بهتر مخصوص ابزارفروشی رو در اختیار شما قرار بده. ما اینجا مهم ترین و به روز ترین منابع رو میخونیم و بعد با کمک افراد با تجربه حوزه ابزار و یراق، از ترکیب آموزش ها و تجربه های واقعی، این آموزش هارو در قالب ویدئو ، پادکست و مقاله با شما به اشتراک میذاریم.

 

مهم ترین منبع فعلی ما سایت متمم هست که در فضای اینترنتی، محبوب ترین آموزشگاه آنلاین در زمینه توسعه فردی و توسعه کسب و کار محسوب میشه.

منتظر سوپرایز و نکات ساده برای موفقیت هرچه بیشتر در ابزار فروشی باشید.

 

سایر قسمت های دوره آموزش فروشندگی ابزار و یراق که توسط سایت ابزارعمده بصورت رایگان در اختیار شما قرار میگیره :