تا امروز کسی به شما گفته بود بازار ابزار و یراق ایران یک بازار ۱۰ ماهه هست؟ یا کسی بهتون گفته بود مهم ترین ماه برای هرکسی که به هر طریقی به این بازار مرتبط میشه بهمن ماه هست؟ خرید ضروری بهمن که همه ازش حرف میزنن یعنی چی؟ما تو این مقاله قراره که به همین سوال ها جواب بدیم. بنظرم اصلا از این مطلب سرسری نگذرید که امسال با همه سال های دیگه فرق میکنه!!

در ویدیو زیر، به تمام این سوالات پاسخ دادیم. اگر اینترنتتون یاری نکرد، میتونید پادکست زیر ویدیو رو گوش بدید که دقیقا همون محتوای ویدیو هست و البته در مقاله هم خلاصه ای از مباحث اورده شده. پیشنهاد اول ما طبیعتا نگاه کردن فیلم هست.

 

 

خرید ضروری ابزار و یراق بهمن ماه

 

بازار ابزار و یراق ایران در سال چند ماه فعالیت میکند؟

 

مغازه های ابزار فروشی که تمام سال، به جز تعطیلی های رسمی، کار میکنن و مشتری ها هم به همین ترتیب همه سال خرید میکنن. پس ماجرای این سوال و ۱۰ ماهه بودن بازار ابزار و یراق ایران چیه؟

 

بازار ابزار و یراق در سال چند ماه فعالیت میکنند

 

تولیدی های ابزار و یراق و همینطور وارد کننده های این بازار، حساب داری و حساب رسی خودشون رو عید نوروز به نوروز انجام میدن، این به معناست که تمامی حساب ها باید تا قبل از عید نوروز بسته شده باشن! به عبارتی دیگه :

  • فروش عمده ابزار و یراق و همچنین تولید کاملا متوقف میشه
  • تولیدی و واردکننده از اوایل اسفند دیگه خریدی رو ثبت نمیکنن
  • سفارش های ثبت شده از قبل رو تحویل میدن
  • حسابداری رو میبندن
  • کارگر های کارخونه رو به تعطیلات نوروز میفرسه
  • و از اواخر فروردین کار خودش رو دوباره شروع میکنن.

 

چرا خرید ضروری بهمن ماه ؟

 

اما ماجرا به همین سادگی نیست. درواقع اینطور نباید فکر کنید که تنها یک وقفه ساده دو ماهه وجود داره و بعد از اون همه چیز مثل قبل ادامه پیدا میکنه!

 

افزایش قیمت ابزار و یراق

 

در این بازه زمانی دو ماهه ( از اوایل اسفند تا اواخر فروردین ) اتفاقات خیلی مهمی میوفته که مستقیما روی بازار ابزار و یراق ایران تاثیر میذاره. همون اتفاق هایی که خرید عمده بهمن ماه رو ضروری میکنه! بیایید مرور کنیم :

۱-حدود دو ماه هیچ سفارشی ثبت نمیشه ؛ یعنی در اوایل اردیبهشت سفارش های متعدد به تولیدی و وارد کننده فشار زیادی وارد میکنه. درواقع هر خریداری برای هر سفارشی باید تا اردیبهشت ماه صبر کنه و اینطور هم نیست که کارخونه مثل باقی سال سفارش ها رو سریعا تحویل بده، خیلی بیشتر طول میکشه؛ چرا؟ این به مورد بعدی مربوط میشه.

۲-همه چیز دو ماه تعطیل بوده و برای اینکه روند سابق دوباره شروع شه، کمی طول میکشه. کارمند و کارگر ها تازه از تعطیلات برمیگردن، دستگاه ها باید سرویس بشن، خاطرات تعطیلات باید تعریف بشه، نظم سابق کارخونه زمان میخواد تا مثل قبل شه و با تمام این تفاسیر، تعداد سفارش ها هم بسیار بسیار بالاست.

۳-بعد از عید نوروز میزان حداقل دستمزد ، حق بیمه و هزینه عامل های انرژی ( آب ، برق و گاز ) بالاتر میره.

۴-مواد اولیه گرون تر میشه.

 

فکر کنم معلوم شد قراره چه چیزی رو بگیم! تمامی اجناس سال بعد حداقل ۵ درصد گرون تر میشن!!!

درواقع ما به شما قول میدیم چیزی رو که بهمن ماه بصورت عمده میخرید، همون رو از همون برند بعد از عید باید ۵ درصد گرون تر بخرید!

حالا بنظر خرید بهمن ماه ضروری بنظر میرسه، درسته ؟ :))))

اما همینجا تموم نمیشه!

 

چطور در تعطیلی بازار سود کنیم ؟

 

حالا ما چطور میتونیم از این فرصت استفاده کنیم؟ همه چیز که قراره دو ماه متوقف بشه و بعد از دو ماه هم حداقل ۱۰ درصد گرون تر بشه، این که نشد کسب و کار!!!

درست میگید اما کامل نمیگید!

 

تعطیلی دو ماهه بازار

 

۱-معلومه که شما میتونید بهمن ماه مقدار خوبی از خرید های سال بعدتون رو انجام بدید که یک دفعه با افزایش قیمت سال بعد مواجه نشید.

۲-قبل عید [یعنی اسفند ماه] همه سعی میکنن دستی به سر و روی خونه‌شون بکشن؛ یعنی نیاز مبرم پیدا میکنن به ابزار و یراق ؛ چیز هایی مثل دستگیره، لولا ، رول پلاک و... اسنفد هم که خرید عمده تعطیله، پس شما میتونید از قبل توی بهمن این خرید ها رو با قیمتی کمتر از سال آینده ثبت کنید که نه تنها چند ماه اول سال بعد خیالتون راحت باشه، بلکه اسفند هم از حال و هوای خونه تکونی و نوروز استفاده کنید!

۳-وقتی بازار دو ماه تعطیله و هیچ خریداری نمیتونه جنس تهیه کنه، کدوم مغازه بیشتر سود میکنه؟ دقیقا! اونی که هنوز جنس داره و معطل ثبت سفارش نیست!

 

پس بنظرم اگه آب دستتونه زمین بذارید و همین الان لیست خرید ضروری بهمن ماه خودتون رو تهیه کنید. چون فرصت کمه دیگه بیشتر از این طول‌ش نمیدیم. فقط اینکه میتونید با مراجعه به صفحه برند های ابزار عمده، خرید خودتون رو سریعا مشخص کنید.

 

در بهمن ۱۴۰۱ چه کار کنیم ؟

 

تا اینجا هرچیزی که گفتیم درباره همه سال ها صدق میکنه، اما چه چیز بهمن ۱۴۰۱ رو خاص میکنه و ما باید چیکار کنیم؟

 

تفاوت امسال با سال های گذشته

 

مهم ترین چیزی که باید در بهمن ۱۴۰۱ بهش توجه کنید وضعیت دلار هست!! بهتره ما بیشتر توضیحی ندیم، یک بار دیگه این مقاله رو با خودتون بهمراه وضعیت دلار مرور کنید و ببینید وضعیت امسال مثل سال های قبل هست یا نه. کدوم فروشنده‌ای میتونه با این شرایط دلار بازه زمانی طلایی بهمن رو از دست بده؛ همه ما میدونیم که حتی اگر بازار ابزار و یراق ایران یک بازار ۱۲ ماهه بود، بخاطر دلار، باز هم بعد از عید قیمت ها افزایش قابل توجهی داشت، حالا دیگه از ما گفتن بود!

ویژگی بعدی امسال هم خود ما هستیم :))))

میدونیم خریداتون زیاده، باید به چند تا فروشنده عمده زنگ بزنید، زمان پاس شدن چک یا خرید نقدیتون رو باتوجه به اعلامیه های تعطیلی تولیدی ها هماهنگ کنید، ما تو ابزارعمده همه این کار ها رو براتون طی یک سفارش انجام میدیم.

با دیدن ویدئو زیر میتونید با فرایند خرید عمده از ابزارعمده آشنا بشید، اگر هم با این فرایند آشنایی دارید میتونید همین الان از طریق گفتینو ، واتس اپ یا تلگرام با ما ارتباط برقرار کنید.
ما در خرید ضروری بهمن بهتون کمک میکنیم :))