انواع دریل موجود در بازار دسته بندی گسترده‌ای را در بر میگیرد که گاهی ممکن است فردی را که قصد خرید یکی از انواع دریل موجود در بازار را دارد ، سردرگم کند. ما در این مقاله به توضیح مفصل انواع دریل های موجود در بازار ایران میپردازیم.

دریل...دریل...دریل...مگر میتوان خانه‌ای را امروزه تصور کرد که بدون دریل سرپا شده و بدون دریل تخلیه و خالی شود؟

 
در مقاله گذشته به توضیح تمام نکات و مولفه‌ هایی پرداختیم که در تهیه و خرید دریل باید بدان ها توجه کنید. اما مسئله خرید دریل تنها به همان جا ختم نمیشود. دستگاه دریل تنوع بسیار گسترده‌ای را در بازار به خود اختصاص داده و علاوه بر مولفه هایی مثل سیمی یا شارژی بودن دستگاه، سه نظام و جهت و سرعت چرخش آن، باید با تفاوت ها و تمایزات در استفاده و ویژگی های منحصر به فرد هرکدام از انواع دریل آشنایی داشت.
این مقاله شامل توضیح مهم ترین و پر استفاده ترین انواع دریل های موجود در بازار می‌باشد :
 
  • دریل پیچ گوشتی
  • دریل چکشی
  • دریل بتن کن
  • دریل سرکج

 

انواع دریل و ویژگی های هر کدام

 

دریل پیچ گوشتی 

 

دریل پیچ گوشتی

 

این نوع از دریل ها هم قابلیت ایجاد حفره یا سوراخ کردن و هم توان باز یا بسته کردن پیچ ها را دارا می‌باشند. با توجه به سه نظام خودکار این نوع دریل و سرعت قابل تنظیمش میتوان از مته یا پیچ گوشتی های گوناگون بر سر آن استفاده نمود. توجه داشته باشید که سرعت هرچه کمتر چرخش مته، گشتاور وارد شده بر پیچ را افزایش داده و پیچ را برای وارد کردن یا سفت کردن بر سطوح محکم آماده تر میکند اما در هر حال قدرت این نوع دریل نسبت به سایر مدل های دریل کمتر می‌باشد و بیشتر برای استفاده بر روی سطوح فلزی و چوبی قابل استفاده می‌باشد تا سطح های سخت و محکمی مانند: بتن، سنگ یا سطح هایی نظیر آن ها.
 
در استفاده از دریل ها نباید پوشیدن دستکش های ایمنی را فراموش کنید؛ این فراموشی ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به شما وارد کند، برای کسب اطلاعات دقیق در زمینه بازار متنوع دستکش های ایمنی، به مقاله توضیح کامل مهم ترین انواع دستکش های ایمنی رجوع کنید.
 

دریل چکشی

 
دریل چکشی
 
دریل های چکشی ویژگی منحصر به فردی در مقایسه با دیگر انواع دریل دارند که آن ویژگی عبارت است از ضربه های چکش مانند خود دریل در هنگام چرخش مته بر روی سطح. به عبارتی دیگر چنین میتوان گفت که علاوه بر چرخش معمولی مته برای ایجاد کردن حفره بر روی سطح، خود دریل نیز با عقب و جلو کردن آن، بر رو سطح فشاری مضاف وارد می‌آورد که این ویژگی استفاده از این نوع دریل را برای سوراخ کردن سطوح سخت و محکمی نظیر: بتن، سنگ و ... بسیار مناسب میکند. دریل های چکشی عموما تنظیم کننده‌ای را دارا می‌باشند که میتوان استفاده کردن یا استفاده نکردن از ویژگی چکشی او را انتخاب کرد.


دریل بتن کن

 
دریل بتن کن
 
دریل بتن کن نوع خاصی از دریل های چکشی می‌باشد که علاوه بر ویژگی های دریل چکشی، که در بالا بدان پرداخته‌ایم، ویژگی دیگری نیز دارد و آن این است که توانایی وارد کردن ضربه به سطح بدون چرخش مته را دارد. در واقع اینطور میتوان گفت که دریل بتن کن یک چکش تخریب کوچک می‌باشد که ابعادی در حدود دو برابر دریل های معمولی دارد، قدرتی بسیار زیاد دارد و میتوان از مته های بسیار بزرگ نیز بر روی آن استفاده کرد. دریل های بتن کن برای کارهایی نیازمند به قدرت های بالا مثل ایجاد حفره بر سطح دیوار های بتنی و بسیار ضخیم به شدت مناسب است. در خرید یا تهیه دریل های بتن کن با عددی مواجه خواهید شد به نام (BPM) که تعداد ضربه های وارد شده از سوی دریل را در یک دقیقه مشخص میکند. نگه داری این نوع از دریل کمی با سایر دریل ها متفاوت است و گاها هزینه بیشتری دارد زیرا که این نوع از دریل ها به روغن کاری و تجهیزات مخصوصی که برای مثال میتوان به مته های بزرگ و مخصوص اشاره کرد نیازمند است.
 
در بازار متنوع و رنگارنگ انواع دریل، انتخاب مناسب ترین گزینه همیشه دشوار خواهد بود؛ برای سادگی انتخاب خود به هیچ عنوان مقاله تخصصی ابزار عمده با عنوان نکاتی را که در خریدن دریل باید به آن ها توجه کنید را از دست ندهید.
 

دریل سر کج

 
دریل سر کج
 
شاید تا به امروز برای شما پیش آمده باشد که برای سوراخ کردن یک سطح در محیط های تنگ یا باریک با دریل های معمولی به مشکل برخورده باشید؛ دریل های سر کج دقیقا برای حل همین مشکل ساخته شده‌اند. در فضا هایی که استفاده از دریل معمولی بسیار دشوار است مانند: فاصله میان دو کمد، بعضی از از نقاط کابینت ها و ... میتوان به راحتی از دریل سر کج استفاده نمود که ممکن است سری دریل با دسته زاویه‌ای ۵۵ یا ۹۰ درجه داشته باشد. 
 
برای کسب مفید ترین اطلاعات در زمینه رولپلاک های موجود در بازار، کافیست بر عنوان مقاله معرفی انواع رولپلاک و کاربرد هرکدام کلیک کنید.
 
 

با ابزارعمده از بازار خرده نگیر

 
« با ابزارعمده از بازار خرده نگیر ! » این شعار مربوط به یک پلتفرم آنلاین می‌باشد که تمام هدف خود را از راه اندازی این کسب و کار بر ساده سازی و کاهش هزینه های اضافی در فرایند خرید عمده ابزار و یراق متمرکز کرده است. در یک خرید عمده ابزار و یراق که به واسطه ابزار عمده انجام شود ، دیگر نه نیازی به حضور فیزیکی و گشت و گذار در بازار می‌باشد و نه هزینه‌ای اضافی و بسیار گزاف تحت عنوان « حق واسطه گری » از سرمایه شما کسر می‌شود. شما میتوانید با مراجعه به صفحه برند های موجود در ابزار عمده و وارد شدن به صفحه تخصصی هر برند خاص ،‌ بعد از بارگیری و دانلود لیست قیمت به روز آن برند که توسط تامین کننده اصلی کالا ( تولید کننده یا وارد کننده ) تنظیم شده است ، اجناس مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس آن ها را با قیمتی دقیقا مطابق با قیمت درج شده در لیست قیمت تهیه فرمایید ؛ چه قیمتی از قیمت تامین کننده اصلی کالا پایین تر ؟!