یک سال دیگه هم از خدمت رسانی ابزارعمده به شما گذشت. ما در این سال ، کنار هم ، کار های بزرگی رو تونستیم انجام بدیم که مهم ترین اون ها « دوام اوردن » بود :)

اما بهرحال با تمام مشکلاتی که وجود داشت الان به آخر سال رسیدیم و تیم ابزارعمده ، چند روز زودتر ، سال جدید یعنی سال هزار و چهارصد و دو رو به شما تبریک میگه.

در کنار این تبریک قراره باهم یک مرور از پشت پرده ابزارعمده داشته باشیم. ما امیدواریم که این گزارش سالانه علاوه بر روشن کردن وضعیت بازار ابزار و یراق ، مسیر های تازه‌ای رو هم در این بازار باز کنه؛ چرا که در بین اکثر فروشگاه های اینترنتی جهان و ایران ، رسم ارائه گزارش سالانه فروشگاه وجود داره و این کار کمک مهمی به فعالین بازار میکنه.

 

آمار سایت ابزارعمده در سال ۱۴۰۱

 

 

سرفصل های گزارش سال ۱۴۰۱ ابزارعمده

 

پر فروش ترین محصولات ابزارعمده

پر فروش ترین برند های ابزارعمده

نمودار درصد رشد قیمت ابزار یراق در بازار عمده ( به تفکیک هر برند )

نقشه پراکندگی مشتریان ابزارعمده

نمودار میزان فروش ابزارعمده

آمار سایت ابزارعمده

پر بازدید ترین مقالات سایت

اولین دوره تخصصی آموزش فروشندگی ابزار و یراق کشور

 

گزارش سالانه ابزارعمده چه کمکی به بازار ابزار و یراق ایران میکند ؟

 

همونطور که اشاره کردیم، ارائه گزارش سالانه توسط فروشگاه های اینترنتی یک رسم محسوب میشه، اما این رسم چه کمکی به بازار میکنه ؟

آمار سالانه ابزارعمده بعنوان اولین سایت عمده فروشی ابزار و یراق در ایران و داشتن ارتباط مستقیم با ۸۰ برند تولیدی در کشور، بدون شک میتونه نمایانگر بخش مهمی از وضعیت بازار در سالی که گذشت باشه. با این گزارش پر فروش ترین محصولات در بخش عمده بازار ، وضعیت تغییر قیمت تولیدی های مختلف بصورت ماهانه و حتی روزانه [ در روز های پایانی بهمن ماه ] ، برند های پر طرفدار و پر فروش و... مشخص میشه. بصورت دقیق تر اگر بخواییم بگیم، این گزارش بصورت اختصاصی برای گروه های زیر ارائه میشه :

۱- خریداران عمده ابزار و یراق در سراسر ایران

این گروه که شامل مغازه داران ، پیمانکاران ، مسئولین خرید شرکت و کارخانه ها ، کابیت سازان و تولیدی های درب آماده و ... می‌شوند، با مرور این گزارش به نتایج زیر دست پیدا میکنن :

- آشنایی با برند های پر فروش بازار

- آشنایی با تغییر قیمت هر برند در ماه های مختلف سال

- آشنایی با نوسانات و دوره های خرید و فروش بازار

 

۲- تامین کنندگان اصلی کالا ( تولید کننده و وارد کننده )

تامین کننگان با مطالعه این گزارش میتونن به رفتار مشتریان در ماه ها مختلف سال و همچنین اجناس پرفروش بازار پی ببرند.

 

۳- سرمایه گذاران بالقوه

افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار ابزار و یراق رو به عنوان یکی از دو گروه بالا دارن با مطالعه این گزارش میتونن به دید جامع تری از وضعیت بازار در سالی که گذشت برسن و با این بازار بصورت دقیق تری آشنا بشن.

 

 

پر فروش ترین محصولات ابزارعمده

 

پر فروش ترین محصولات ابزارعمده در سال ۱۴۰۱

 

پرفروش ترین برند های ابزارعمده

 

ابزارعمده با حدود ۸۰ برند بصورت دائمی ارتباط و خرید فروش داره که شما میتونید این برند ها رو در صفحه برند های ابزارعمده مشاهده کنید. ما توی این گزارش برای جلوگیری از پیچیدگی و طولانی تر شدن گزارش ، سعی کردیم از هر دسته محصول ، بارز ترین بازار و پرفروش ترین خودمون رو انتخاب کنیم و تا آخر گزارش بر همین اساس پیش بریم.

 

پرفروش ترین برند های ابزارعمده در سال ۱۴۰۱

 

 

نمودار درصد رشد قیمت ابزار و یراق در بازار عمده

 

همونطور که میدونید خرید از ابزارعمده چیزی به جز خرید مستقیم از تامین کننده اصلی (‌ تولید کننده و وارد کننده ) با لیست قیمت همون تامین کننده، نیست. نمودار های زیر ، درصد رشد قیمت برند های مهم بازار ابزار و یراق ایران هست؛ یعنی ما اینجا اولین لیست قیمت هر برند در سال ۱۴۰۱ رو در نظر گرفتیم و درصد رشد قیمت ها رو بر اساس لیست هر ماه به شما نشون دادیم. نکات بسیار مهمی رو میشه از این نمودار ها پیدا کرد که مهم ترین اون ها ، وضعیت بازار در دو ماه دی و بهمن هست. شما بهتر میدونید که در این دو ماه وضعیت بازار ارز در شرایط بی ثباتی قرار گرفت و به همین دلیل بسیاری از برند ها لیست قیمت خودشون رو بصورت روزانه تغییر میدادن. البته به این نکته تکمیلی هم باید توجه کنیم که بهمن ماه برای بازار ابزار آخرین ماه سال کاری محسوب میشه، اما درصد رشد قیمت های دی و بهمن ۱۴۰۱ با سال های گذشته بسیار متفاوت بود.

برای اطلاع بیشتر هم جهت آشنایی با سال کاری بازار ابزار و یراق میتونید به مقاله ما با عنوان خرید ضروری بهمن ماه مراجعه کنید.

 

درصد رشد قیمت های برند های ابزار و یراق در سال ۱۴۰۱

 

اگر یک نگاه کلی به لیست قیمت تامین کنندگان اصلی بندازید، متوجه میشید که برند های منتخب این نمودار ها تنوع محصولات بالایی دارن. ما اینجا برای نشون دادن وضعیت بازار، فقط به افزایش قیمت ها بصورت میانگین اشاره کردیم؛ یعنی برای تحلیل این نمودار ها باید محصولات هر برند رو اول به موارد زیر تقسیم کنید :

۱- محصولاتی که علی رغم نوسانات بازار قیمت ثابتی داشتن

۲- محصولاتی که با کاهش قیمت رو به رو بودن

۳- محصولاتی که به دلیل نوسانات ارز یا افزایش قیمت مواد اولیه دچار افزایش قیمت شدن

این نمودار ها به بخش سوم هر برند اشاره داره.

 

نقشه پراکندگی مشتریان ابزارعمده

 

شما عزیزان در سراسر ایران ما رو همراهی میکنید. ما هم مدام سعی میکنیم تا خدمات خودمون رو برای شما قابل دسترس تر کنیم. سفارش شما وقتی در ابزارعمده ثبت میشه ، کالا های مورد نظر شما از همون کارخونه تحویل باربری داده میشه و به دستتون میرسه. تصویر زیر ، به نوعی یک عکس خونوادگی هست ! این شما و این خونواده ابزارعمده :)

 

نقشه پراکندگی مشتریان ابزارعمده در سال ۱۴۰۱

 

نمودار میزان فروش ابزارعمده

 

این نمودار هم وضعیت فروش ابزارعمده رو به تفکیک هر ماه ، به شما نشون میده.

 

میزان فروش ابزارعمده در سال ۱۴۰۱ به تفکیک هر ماه

 

 

- در بازه زمانی فروردین و اردیبهشت ماه که بازار ابزار و یراق ایران به تدریج سال کاری خودش رو شروع میکنه، فروش ما باتوجه به تعطیلی تولیدی ها با اینکه کمترین میزان در طول سال بوده، فروش قابل قبولی بوده.

- در بازه زمانی شهریور و مهر ماه هم قطعی سراسری اینترنت و بحران زده شدن کسب و کار های اینترنتی، همونطور که میبینید تاثیری بسیار منفی در ارتباط ما با مشتریان و کارخانه ها ایجاد کرد اما ما بهمراه مشتریان عزیزمون موفق شدیم که باز هم فروش خودمون رو بالا نگه داریم.

- در بازه زمانی سه ماه آخر سال هم تمام بازار ابزار و یراق ایران با عامل هایی مثل : نوسانات بازار ارز ، افزایش قیمت مواد اولیه ، قطعی برق و گاز تولیدی ها و پایان سال کاری بازار ، درگیر شد. با تموم این شرایط سخت ، ما باز هم تونستیم به مشتری های خودمون خدمت رسانی نسبتا خوبی انجام بدیم و شما هم میتونید با نگاه به این نمودار نتیجه رو ببینید.

 

آمار سایت ابزارعمده

 

 آمار سایت فروشگاهی ابزارعمده

تعداد کلیک های سایت فروشگاهی ابزارعمده

نوع کلیک و تعاملات

 

 

پر بازدید ترین مقالات

 

 پر بازدید ترین مقالات سایت ابزارعمده

 

اولین دوره تخصصی آموزش فروشندگی ابزار و یراق

 

یکی از کار هایی که ما امسال به تازگی و برای اولین بار در کشور انجام دادیم و راستش خیلی هم بهش افتخار میکنیم ؛ ارائه اولین دوره تخصصی آموزش فروشندگی ابزار و یراق بوده. ما در این دوره که هم بصورت متنی و هم بصورت پادکست در اختیار شما قرار میدیم ، نه تنها نکات به روز و علمی فروشندگی رو با شما در میون میذاریم ، بلکه با استفاده از تجربیات خودمون و شما ، این نکات رو با شرایط بازار ابزار و یراق ایران تطبیق میدیم.

شما میتونید به این دوره رایگان رو با کلیک بر روی دوره آموزش فروشندگی ابزار و یراق ، دسترسی پیدا کنید.

اینجا هم پادکست قسمت اول این دوره رو براتون میذاریم که از همین الان شروع کنید و فروشندگی رو بصورت حرفه‌ای و آکادمیک دنبال کنید!

 

 

قسمت های محتلف این دوره بصورت هفتگی در اختیارتون قرار میگیره .

 

سخن پایانی گزارش سال ۱۴۰۱ ابزارعمده

 

در آخر باید از تمام مشتریان خودمون بابت صبر ، حوصله و بستن چشمشون به روی نواقص ما تشکر کنیم و به اون ها قول بهبود و گسترده شدن ابزارعمده در سال آینده رو بدیم.

شما میتونید برای آشنایی بیشتر با ساز و کار و همچنین اعضای تیم ابزارعمده ، ویدئو زیر رو مشاهده کنید.

سال نو هم مبارک :)